Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

ساده سازی فوتون

 

ELEGANT OF PHOTON

 

 

 

 

 

واژه نامه سی. پی. اچ.

الکترودینامیک کوانتومی و نظريه سي. پي. اچ.

نظریه آفرینش ذرات جرم دار

 

سمینارها

 

 

فراتر از نور

  متن سخنرانی در دانشگاه بابلفراسوی کوانتوم

متن سخنرانی درهمایش فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی- اراک

بار رنگ و مغناطیس رنگ

متن سخنرانی در همایش فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر

فیزیک نظری - مشکلات و راه حلها

متن سخنرانی در سمینار پیام فیزیک

ماورای کوانتوم

 

 

متن سخنرانی در همایش فیزیک دانشگاه لرستان

فیزیک نظری و نظریه های نوین

متن سخراني در سمينار فيزيك - دانشگاه پیام نور - تهران

 

مقالات در جنرال ساینس ژورنال

ده ها سئوال و جواب سی. پی. اچ

از زیر کوانتوم تا کیهان شناختی

 

بمنظور دستیابی آسان دوستان علاقمند به نظریه سی. پی. اچ. و برای چلوگیری از هرگونه مشکلات ناشی از فونت فارسی که دوستان از آن گله داشتند، ویرایش جدیدی از این نظریه با فرمت های  مختلف تدوین کردم . در این ویرایش تلاش شده با تجربه ای که از سئوالات  دوستان داشتم ویرایش جدید را تدوین کنم. لذا خواندن آن را به همه ی دوستان علاقه مند توصیه می کنم.

 

 چگونگی رفع مشکل  نظریه سی. پی. اچ

از زمانیکه نظریه سی. پی. اچ. را ارائه کرده بودم، احساس می کردم این نظریه یک نارسایی خاصی دارد که خودم هم این نارسایی را جدی می دانستم. در تبادل نظر با دوستان اعم از ایرانی و خارجی، این نارسایی بوضوح خودنمایی می کرد.

 

 

 نظریه ها بر مبنای سی. پی. اچ.

 

ده ها سئوال و چواب در زمینه فیزیک مدرن و اختر فیزیک PDF

 

یک مقایسه ساده بین نظریه ریسمانها و سی. پی. اچ

 

مقالات سی. پی. اچ

 

LEIBNIZ'S MONADS

AND JAVADI'S CPH

 

سام قندچی

Recently I had the pleasure of studying a new TOE (Theory of Everything) called CPH. CPH has been proposed by an Iranian physicist by the name of Hossein Javadi.

 

 

نظریه سی. پی. اچ. که بر مبنای تعریف ساختمان فوتون پی ریزی و در سال1366 توسط حسین جوادی مطرح شد.

 

یک نطریه برای همه چیز

سالهای متمادی است که بحث تئوری همه چیز در فیزیک مطرح شده است. منظور از این تئوری چیست؟ یک تئوری برای همه چیز به چه سئوالاتی باید پاسخ دهد؟

 

پايه های منطقی نظريه سی.پی.اچ. بخش یک

مشاهدات تجربي نشان مي دهد که گراويتون علاوه بر اينکه نيروي گرانش را حمل مي کند، خواصي از خود بروز مي دهد که بايستي اين خواص را در حوزه ي بار الکتريکي و ميدانهاي مغناطيسي مورد توجه و بررسي مجدد قرار داد.

 

پايه های تجربی نظريه سی.پی.اچ. بخش دو

شواهد تجربي بسياري وجود دارد كه گرانش، انرژي الكترومغناطيسي توليد مي كند.اما سئوال اين است كه چرا با تمام شواهد تجربي موجود و تصريح فيزيكدانان بزرگي نظير فارادي و پلانك هنوز نتيجه ي قابل قبولي به دست نيامده است؟

 

 

تعریف و اصل نظریه سی. پی. اچ. و تشریح آن PDF

 

نظريه سي. پي. اچ. بر اساس يک تعريف ساده از سي. پي. اچ. و يک اصل موضوع بنا شده است. هرچند در نگاه اول اين اصل ساده به نظر مي رسد، اما به دليل نگرش ماوراي کوانتومي به پديده ها، درک شهودي و سير انديشه را به فضاي ماوراي کوانتومي سوق دادن نيازمند دقت است.

 

ساختمان فوتون

اهميت توجه به ساختمان فوتون

آنچه که تا به حال در فيزيک مورد توجه بوده است، رفتار نور در محيط هاي مختلف و کنش آن با ساير ذرات از جمله الکترون است. اثر دوپلر، اثر فوتوالکتريک، اثر کمپتون، اثر موسوئر، انحناي فضا ... همه و همه بدون توجه به ساختمان فوتون تجزيه و تحليل مي شود. هرچند که ظاهراً براي بررسي اينگونه پديده ها توجه به ساختمان فوتون ضروري به نظر نمي رسد، اما براي يک سفر ميليارد سالي که فوتون طي مي کند تا از کهکشاني دور به زمين برسد، توجه به ساختمان فوتون بسيار مهم است. زيرا بايد ديد آيا خود فوتون در اين مسافرت چند ميليارد سالي (تحت شرايط داخلي) دچار دگرگوني مي شود يا نه؟

 

ساختار درونی ذرات باردار-همراه باانیمیشن

فوتون از دو نوع بار-رنگ مثبت و منفی تشکیل می شود که تعداد آنها در ساختمان فوتون برابرند. بهمین دلیل فوتون از نظر الکتریکی خنثی است. در فرايند توليد زوج ماده – پاد ماده، بار رنگ هاي منفي در کنار هم قرار مي گيرند و بار الکتريکي منفي را ايجاد مي کنند. بار – رنگ هاي مثبت نيز با هم ترکيب شده و بار الکتريکي مثبت را بوجود مي آورند.

 

 

 

تایید تجربی برای نظریه سی. پی. اچ.

سالها پیش نظریه سی. پی. اچ. صراحتاً تصریح کرد که سرعت نور در خلاء نیز تابت نیست و سرعت آن تابع نیروهای خارجی موجود در محیط است. این سخن دقیقاً با ثابت بودن سرعت نور که در نسبیت به عنوان یک پارامتر مطلق فیزیکی پذیرفته شده است، مغایرت دارد. اما اخیراً دانشمندان با انجام آزمایش ها مختلف که روی نور انجام داده اند، توانستند سرعت نور را از مقدار سیصدهزار   کیلومتر بر ثابه افزایش دهند.

 

جهان قبل از بیگ بنگ

يك گروه تحقيقاتي از دانشگاه ايالتي پن از محاسبات گرانشي كوانتومي استفاده كردند تا سر نخهائي در مورد زمان قبل از مهبانگ را پيدا كنند. لازم به ذکر است که فروپاشی جهان و انفجار مجدد آن بر اثر تراکم شدید ماده و به حداکثر رسیدن اسپین سی. پی. اچ. ها مطلبی است که در نظریه سی. پی. اچ. تقریباً نوزده سال پیش بیان شده است.

 

بعد جدید

اخیرا فیزیکدانان آمریکایی نظریه ی جدیدی ارائه کرده اند که فضا را چهار بعدی و فضا -زمان را پنج بعدی در نظر گربته تا بتوانند به برخی از سئوالات که نسبیت قادر به پاسخ دادن نیست، جوابگو باشد.

در نظریه سی. پی. اچ. زیر کوانتومهای بار-رنگی ساختار هندسی فضا را شکل می دهند و زمان  تحت تاثیر  ساختار فضا است. و جهان ما موجودی پنج بعدی است که گرانش یکی از این پنج بعد است.

چنین نگرشی به جهان سالها پیش (تقریبا بیست سال پیش) در نظریه سی. پی. اچ. مطرح شد.

 

پس از بیست سال تلاش بی وقفه

نظريه ي سي پي اچ پس از بيست سال تلاش بي وقفه در جنرال ساینس ژورنال منتشر شد و شاهد به تحقق پيوستن ستونهاي علمي آن هستیم.

 

سياهچاله ها وشتاب جهان  در TRS

همان طور که ديديم در نظريه TRS  اسپين وزمان رابطه ي مستقيمي دارند، با فرض اينکه سی. پی. اچ.  بنيادي ترين ذره است و همه چيزاز ساخته شده است. توليد ساير ذرات نظير پروتون و الکترون و ... با افزايش اسپين سی. پی. اچ. ها امکان پذير است. اين فرايند را مي توان در توليد و واپاشي زوج الکترون- پوزيترون به خوبي مشاهده و توجيه کرد.

 

نگاهي جديد به تابش زمينه ي کيهاني

در نسبيت فوتون داراي جرم حالت سکون صفر است و تنها در شرايط سرعت نور توليد مي شود اما نسبيت هيچ توضيحي در اين مورد ندارد که فوتون چگونه توليد مي شود و اجزاي تشکيل دهنده ي آن چيست؟ که موجب مي شود فوتون با سرعت نور حرکت کند؟ همچنين مکانيک کوانتوم نيز در اين مورد توضيحي ندارد.

 

 

نظريه سي. پي. اچ. براي اولين بار ساختمان فوتون را مورد بررسي قرار داد به همين دليل در ادامه با توجه به نظريه سي. پي. اچ. و ساختمان فوتون، بحث را ادامه مي دهم.

 

بيگ بنگ يا مولتي بنگ؟

امروزه مي توانيم با احتمال خوبي ازچگونگي بوجود آمدن جهان هاي موازي صحبت کنيم و شايد روزي بتوانيم  در مورد چگونگي سفر از جهاني به جهاني ديگر بحث کنيم.

اما نگرش شهودي و ساده ي نظريه سي. پي. اچ. با مطرح کردن هم ارزي جرم، انرژي  و نيرو، باب جديدي براي انديشيدن به فيزيک جهان مي گشايد.نظريه سي. پي. اچ. علاوه بر توجيه خميدگي فضا  بر نظريه تورم مهر تاييد مي گذارد.

 

نگاهی به تعریف یک کوانتم گرانش

یکی از بزرکترین مشکلات  فیزیک  معاصر گرانش است. مشکل در  این است که چگونه می توان آن را توجيه کرد که هم فضا-زمان خميده  نسبیت عام را توجیه  کنیم و هم با مکانیک کوانتوم سازگار باشد؟

 

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.