Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

قدیمی ترین نور کیهان با جزئیاتی بی سابقه اندازه گیری شد!

 

 

 

گروهی از محققان به رهبری دانشگاه کالیفرنیا در برکلی توانسته‌اند یکی از دقیق‌ترین سنجشهای تاکنون از بقایای قدیمی‌ترین نور جهان را انجام دهند.

 

این تحقیقات با استفاده از آشکارساز تلسکوپ هوان تران که در صحرای آتاکامای شیلی قرار دارد انجام شده است.

 

به گزارش ایسنا، دانشمندان موفق به شناسایی اسکلت جهان موسوم به تابش زمینه کیهانی شده‌اند که ۳۸۰ هزار سال پس از بیگ بنگ شروع به شکل‌گیری کرد. نقشه‌برداری جهان به این شیوه می‌تواند به کشف برخی از اسرار آن از جمله ماده و انرژی تاریک کمک کند. این یافته‌ها توسط کنسرسیوم Polarbear به رهبری دکتر آدریان لی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بدست آمده است.

محققان با استفاده از آشکارسازهای روی تلسکوپ هوان تران در صحرای آتاکامای شیلی توانستند کیهان را اندازه‌گیری کنند. پژوهش آنها چیزی جدا اما مشابه نتایج پروژه Bicep2 است که اوایل سال جاری منتشر شده و نشانه‌ای از تورم جهانی را شناسایی کرده بود. در تورم کیهان در واقع بقایای جهان به سرعت در حال تورم در زمانی است که تنها کسری از ثانیه عمر کرده بود. آنچه تیم Polarbear کشف کرده‌اند، یک "قطبش" نور ابتدایی جهان بود. قطبش در نجوم اساسا به شیوه‌ای که نور بصورت امواج در جهان سفر می‌کند، اشاره دارد. قطبش حالت B که در این پژوهش توسط گروه Polarbear اندازه‌گیری شده، با میدانهای مغناطیسی مرتبط است.

حالت دیگر موسوم به حالت E به میدانهای الکتریکی اشاره دارد. در حالیکه قطبش حالت E اطلاعات کمی را با خود دارد، میزان اطلاعات قطبش حالت B بیشتر است چرا که فوتونها تنها زمانی این اطلاعات را با خود حمل می‌کنند که ماده در اطراف آخرین نقطه انکسار بطور یکنواخت توزیع شده باشد. از این رو، کشف آن توسط تیم Polarbear به عنوان نگاه مهمی به جهان اولیه تلقی می‌شود.

 

 

تصویری از شبیه سازی تکامل شبکه های عظیم کهکشانی در کیهان

 

س از بیگ‌بنگ در ۱۳٫۸ میلیارد سال قبل، جهان بقدری داغ و متراکم بود که نور به شکل بی‌نهایت از ذره‌ای به ذره دیگر منعکس می‌شد و همه اتمهای شکل‌گرفته را پراکنده و یونیزه می‌کرد. تنها در سن ۳۸۰ هزارسالگی جهان بود که به اندازه کافی سرد شد تا یک اتم هیدروژن ثابت از یک الکترون و یک پروتون تشکیل شده و به سرعت تجزیه نشود. در این زمان، ناگهان تمام ذرات نور موسوم به فوتونها آزاد شدند.

دکتر لی گفت: فوتونها از شکل حرکتی پرش به اطراف به حالت پرواز مستقیم تغییر شکل داده و اساسا به ما اجازه دادند تا تصویری از جهان در ۳۸۰ هزار سال پس از بیگ بنگ را بدست بیاوریم. فوتونهای امروزی که تا حدود سه درجه کلوین بالای صفر مطلق سرد شده‌اند، هنوز حاوی اطلاعاتی از آخرین تعاملشان با ماده هستند. بطور خاص، جریان ماده به دلیل نوسانات تراکم در جایی که فوتون آخرین انکسار خود را داشته، یک قطبش خاص به آن فوتون می‌دهد. این بقایا توسط گروه Polarbear کشف شده‌اند.

این تیم ممکن است در نهایت نتایج Bicep2 را تائید یا رد کنند، اگرچه تاکنون این گروه بر ترجمه الگوهای قطبش تابش زمینه کیهانی به شکل نقشه توزیع ماده در زمان تورم جهانی حدود ۳۸۰ هزار پس از بیگ بنگ تمرکز داشته‌اند. رویکرد Polarbear که نمونه مورد استفاده از گروه دیگر متفاوت است، ممکن است به محققان در تعیین زمانی که انرژی تاریک -نیروی اسرارآمیزی که به انبساط جهانی سرعت بخشیده- شروع به غلبه بر گرانش و از هم پاشیدن آن کرده است، کمک کند.

منبع: dailymail

 

 

نقل از بیگ بنگ

 

عطف به عتف - نگاهی به پژوهش و ISI در ایران

 

امید عمومی - نامه به ریاست جمهوری

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.