Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

ساخت بزرگ ترین تجهیزات علمی برای اثبات نظریه اینشتین

 

 

 

آژانسهای فضايی آمريکا و اروپا قصد دارند با ساخت يکی از بزرگترين رديابهای ليزری جهان، تلاشی ديگر را برای به اثبات رساندن بخشی از نظريه نسبيت عمومی مشهور اينشتين آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه فضاپيما که در فاصله سه ميليون مايلی از يکديگر قرار دارند قصد شليک پرتوهای ليزری را به سوی يکديگر دارند تا در نهايت بتوانند تلاشی ديگر را برای اثبات درستی يا نادرستی نظريه مشهور آلبرت اينشتين آغاز کنند.

فيزيکدانان اميدوارند اين ماموريت بتواند امکان اثبات امواج گرانشی، پديده ای که در نظريه نسبيت عمومی اينشتين پيش بينی شده و آخرين قطعه به اثبات نرسيده اين نظريه به شمار می رود را به وجود آورد. در اين ماموريت که با همکاری ناسا و آژانس فضايی اروپا در حال انجام گرفتن است، از سه فضاپيما در مدار خورشيد استفاده خواهد شد که در هر يک قطعاتی مکعبی پلاتينی شناوری قرار دارد.

ليزرهای تابانده شده ميان فضاپيماها در نهايت برای اندازه گيری جزئی ترين تغييرات به وجود آمده در فواصل ميان هر يک از اين مکعبها تحت تاثير امواج ضعيف گرانشی که منشا آنها پديده ای شديد و بزرگ در اعماق فضا است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نظريه نسبيت عمومی پيش بينی کرده است زمانی که اجرامی بزرگ مانند سياهچاله ها با يکديگر برخورد می کنند در جريان فضا و زمان امواجی را به وجود می آورند که امواج گرانشی نام دارند.

اکنون گروهی از متخصصان بين المللی برنامه ای دقيق را برای اجرای اين ماموريت و چگونگی استفاده از آن برای آشکار ساختن ديدگاه هايی جديد درباره جهان هستی ارائه کرده اند. به گفته "جيم هو" متخصص امواج گرانشی در دانشگاه گلاسکو و يکی از اعضای کميته ارائه کننده برنامه ريزان پروژه، امواج گرانشی آخرين قطعات از نظريه نسبيت عمومی اينشتين به شمار می روند که صحت آن بايد همچنان به اثبات برسد. به گفته وی متاسفانه تا کنون دانشمندان موفق به رديابی اين پديده نشده اند زيرا اين امواج بسيار ضعيف هستند اما ماموريت جديد از توانايی بالايی در رديابی اين امواج کوچک برخوردار خواهد بود.

تلاشهای زمينی برای رديابی اين امواج تا کنون ناموفق باقی مانده اند زيرا تجهيزات زمينی تنها قادر به جستجوی امواج گرانشی هستند که از فرکانسهای نسبتا بالايی برخوردارند. دانشمندان تا کنون توانسته اند تعدادی از پيش بينی های به عمل آمده به واسطه نظريه نسبيت عمومی اينشتين را به اثبات برسانند که از آن جمله می توان به امکان خم شدن نور به واسطه نيروی گرانش، امکان انحراف زمان به واسطه گرانش و امکان انحنا دادن به فضا و مکان به واسطه گرانش اشاره کرد.

آنتن تداخل سنج ليزری فضايی يا همان LISA که به دليل حضور در اين پروژه نام آن را بر روی پروژه نيز قرار داده اند، پس از ساخته شدن و تکميل قادر خواهد بود امواج گرانشی را با کوتاهترين فرکانسها در دورترين فواصل ميان سه فضاپيمای حاضر در اين پروژه رديابی کند اين آنتن بزرگترين رديابی خواهد بود که تا به حال در جهان ساخته شده است.

بر اساس گزارش تلگراف، دانشمندان در حال حاضر ساخت تجهيزات مورد نياز برای آنتن LISA را آغاز کرده اند اما انتظار نمی رود اين پروژه زودتر از سال 2020 آغاز شود.

 

نقل از هملت

 

عطف به عتف - نگاهی به پژوهش و ISI در ایران

 

امید عمومی - نامه به ریاست جمهوری

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.