Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

حقایق شگفت انگیز در باره جهان

 

 

 

 

 

در این مقاله مجموعه‌ای از حقایق شگفت انگیز درباره جهان هستی به منظور افزایش ابهت آن برای شما ذکر شده است. جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، جایی است که به طرز زیبایی اسرار آمیز، در وسعت بی نهایت و پر از رمز و راز است. مطلب زیر را بخوانید و حیرت کنید.
کیهان مجموع کل فضا، زمان، ماده و انرژی است. زمین ما جزیره‌ای کوچک از ماده و انرژی در اقیانوس وسیعی از فضا زمان است که جهان در آن قرار دارد. همان طور که می‌گویند، حقیقت بیگانه‌تر از داستان است، درباره‌ی جهان هستی هم همین طور می‌توان گفت. چیزهایی که دانشمندان در قلم رو بی کران آن سوی سیاره‌مان پیدا کرده‌اند، باور نکردنی و فراتر از تصور است.
آمار حیرت انگیز درباره جهان هستی

همان طور که می‌دانیم جهان مکانی شگفت انگیز و حیرت آور و مملو از چیزهای غافل گیر است. اجازه دهید به برخی از حقایق جهان و اقیانوس فضا زمان که در آن شناوریم ، بپردازیم.

کهکشان‌ها
در این جا به برخی از حقایق مهم جزیره بسیار بزرگ ماده و انرژی که ما در آن زندگی می‌کنیم و کهکشان نامیده می‌شود، اشاره شده است.
کهکشان‌ها در گردابی از ماده و انرژی می‌چرخند، و مانند دشت‌های کوچکی در فضاهای وسیع خالی جهان ما هستند. ما در یکی از این کهکشان‌ها زندگی می‌کنیم که آن را کهکشان راه شیری نامیده‌اند .
یک سال نوری، مسافتی است که نور در یک سال طی می‌کند و مقدار آن حدوداً 1015× 4605284ر9 متر می‌باشد. دیسک (دایره) کهکشان راه شیری ما در حدود 100000 سال نوری قطر و در حدود 1000 سال نوری ضخامت دارد. این کهکشان 400 میلیارد ستاره همانند خورشید ما دارد.
برآورد شده است که در حدود 100 میلیارد کهکشان در جهان هستی وجود دارد. نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری، آندرومدا است که 6ر2 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. این کهکشان در مسیر برخورد با ما قرار دارد و در چند میلیارد سال آینده با آن برخورد خواهد کرد.
در مرکز هر کهکشان، یک سیاه چاله عظیم وجود دارد. حتی کهکشان ما نیز یک سیاه چاله عظیم در مرکز خود دارد.
سیاه چاله‌ها

در این جا برخی حقایق باور نکردنی در مورد عجیب‌ترین اجرام جهان هستی به نام «سیاه چاله‌ها» آورده شده است.
هنگامی که ستاره‌هایی بسیار بزرگتر از خورشید ما، سوختشان تمام شده و تحت جاذبه خود به حجم صفر می‌رسند، در بافت فضا زمان یک سوراخ تشکیل داده که این حفره سیاه چاله‌ نامیده می شود.
هنگامی که در مورد سیاه چاله‌ها صحبت می‌شود، سطری از کتاب «کمدی الهی» دانته در حقیقت درست بیان میکند «کسی که وارد اینجا شود تمام آرزوها او را ترک می‌کنند». هیچ چیز نمی‌تواند از نیروی جاذبه فوق العاده و بی‌نظیر یک سیاه چاله فرار کند، حتی نور هم از این امر مستثنی نیست.
مرز سیاه چاله « افق رویداد» نامیده می‌شود. سطح این افق رویداد به طور مستقیم متناسب با آنتروپی داخل یک سیاه چاله است. آنتروپی اندازه گیری اختلال یک سیستم می‌باشد.
سیاه چاله‌ها کاملاً سیاه نیستند. آنها چیزی به نام «تابش هاوکینگ» را منتشر ساخته و در نهایت ناپدید می‌شوند.
پالسارها (ستاره‌های تپنده)

در این جا برخی از حقایق جالب در مورد «ستاره‌های تپنده» یا «پالسارها» آورده شده است.
پالسارها ستاره‌های نوترونی دواری هستند که همراه با میدان‌های بزرگ مغناطیسی، تابش الکترومغناطیسی منتشر می‌سازند. آن‌ها از هسته یک ستاره در حال انفجار در یک سوپر نوا شکل گرفته‌اند. [سوپر نوا یا ابر نو اختر یکی از مراحل پایان عمر یک ستاره می‌باشد که طی آن با انفجاری بسیار بزرگ مقادیر متناهی از مواد تشکیل دهنده خود را به همراه انرژی عظیمی از امواج الکترومغناطیس و نوترینو در فضا پراکنده می‌سازد]
پالسار مانند یک فانوس دریایی است. درست مثل یک فانوس دریایی که پرتو آن در فواصل معینی از مقابل ما عبور می‌کند، ضربان‌های پالسار هر 4ر1 میلی ثانیه تا 5ر8 ثانیه از زمین می‌گذرد. به این دلیل که آن‌ها با سرعت خارق‌العاده‌ای در حالی که اشعه منتشر می‌سازند، می‌چرخند.
هنگامی که برای اولین بار کشف شدند، ماهیت تابشی متناوبشان با سیگنالی از یک تمدن بیگانه اشتباه گرفته شد. در واقع، منبع اولیه‌ی پالسار به (LGM) ، مخفف «مرد کوچک سبز» شناخته شد.
اختروَش‌ها

در این جا حقایق مهمی در مورد اجرامی که دارای خروجی انرژی فوق العاده‌ای هستند، به نام «اختروش‌ها» ، بیان شده است.
اختروش‌ها (اجرام شبه ستاره‌ای) برای اولین بار به اشتباه ستاره تصور می‌شدند، اما بعدها کشف شد که کهکشان هستند. تابش آن‌ها به سمت طول موج قرمز گرایش زیادی دار‌د [انتقال به سرخ یا سرخگَرایی:(Redshift) پدیده‌ای است که در آن نور گسیل شده از یک جرم (امواج مرئی، فرابنفش، اشعه ایکس، اشعه گاما و...) به سمت طول موج قرمز در انتهای طیف می‌رود.] ، به این معنی که آنها با سرعتی نزدیک به نور در حال حرکت هستند.
اختروش‌ها کهکشان‌های بسیار دور و پر انرژی هستند که نسبت به هر جسم دیگر در جهان هستی بهترین بازده انرژی را دارند. خروجی انرژی یک اختروش برابر با خروجی انرژی حدوداً 1 تریلیون (1012) خورشید است.
در هسته‌ی مرکزی این اختروش یک سیاه چاله فوق عظیم وجود دارد که همان طوری که در فضا به سرعت حرکت می‌کند، گاز و گرد و غبار را در خود فرو می‌برد. تصور میشود انرژی توسط ماده‌ی در حال سقوط، به هنگام گرم شدن، ساطع می‌گردد.
امیدواریم که این حقایق حس کنج کاوی شما را جلب و تخیلتان را برانگیخته باشد، تا اطلاعات بیشتری در مورد نجوم کسب کنید. فقط یک تلسکوپ تهیه نمایید و نگاهی به جهان فراتر از سیاره ما بیاندازید تا به عظمت جهان هستی از طریق دیدگان خود پی ببرید.

نقل از راسخون

 

 

عطف به عتف - نگاهی به پژوهش و ISI در ایران

 

امید عمومی - نامه به ریاست جمهوری

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.