Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

محاسبات ریاضی می گوید: سیاهچاله وجود ندارد!

 

 

 

تصور بر این بود که سیاهچاله ها با رمبش ستاره های عظیم و در حال مرگ شکل می گیرند، گرانش این اجرام کیهانی به حدی قوی است که حتی نور هم نمی تواند از چنگال آنها فرار کند، اما دانشمندی بتازگی با استفاده از فرمول های ریاضیاتی ثابت کرده که سیاهچاله وجود ندارد.

 

دانشمندی از دانشگاه کارولینای شمالی با فرمول ریاضی اثبات کرد که سیاه چاله ها وجود ندارند، در واقع از نظر او غیر ممکن است که یک ستاره در نقطه تکینگی سقوط کند و تبدیل به سیاهچاله شود.

 

به گزارش بیگ بنگ، استاد فیزیک دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل “لورا مرسینی” طی یک مطالعه جدید با تلفیق مکانیک کوانتومی و نسبیت عام، با استفاده از فرمول های ریاضیات ثابت کرد که هیچ چیزی مانند یک سیاه چاله نمی تواند وجود داشته باشد. مدتهاست که سیاهچاله ها تخیل عموم را مجذوب خود نموده و مرکز توجه بوده اند، آنها انتهای ناشناخته ها هستند – تاریک ترین، سیاه ترین و چگالترین اجرام کیهان که حتی نور هم قادر به گریز از گرانش آنها نیست؛ و اگر تمامی اینها به حد کافی شگفت انگیز نیست باید این عبارت را به آن اضافه کنیم که : “سیاهچاله ها وجود ندارند”.

“مرسینی” گفت: زمانی که یک ستاره در انتهای عمرش تحت گرانش شدید خود رمبش می کند و می میرد یک نوع اشعه معروف به «اشعه هاوکینگ» آزاد می کند. گسیل چنین تابشی به کاهش جرم ستاره می انجامد؛ آنقدر که چگالی چندانی برای ایجاد سیاهچاله پس از فشرده شدن آن باقی نخواهد ماند. پیش از آنکه سیاهچاله ای بتواند بوجود آید، این ستاره ی در حال مرگ قبل از تشکیل یک سیاه چاله متورم شده و منفجر می شود، بنابراین نه تکینگی و نه افق رویدادی حاصل نخواهند شد.

 

 

به گفته “مرسینی”یک ستاره در انتهای عمرش تحت گرانش شدید خود رمبش می کند و از خود تابش گسیل می کند، اما هیچ وقت به سیاهچاله تبدیل نمی شود.

 

دهه ها بود که تشکیل سیاهچاله را نتیجه رمبش ستاره غول آسا تحت گرانش خود تا یک نقطه – تکینگی در فضا می دانستند؛ غشایی نامرئی بنام افق رویداد (Event horizon) این نقطه را احاطه نموده و عبور از این مرز نامرئی – بدلیل قدرت بالای گرانشی سیاهچاله – هیچ بازگشتی در پی نخواهد داشت. در سال ۱۹۷۴، استیون هاوکینگ به کمک مکانیک کوانتومی نشان داد که سیاهچاله ها تشعشع ساطع می کنند. از آن زمان این راهنمای اصلی دانشمندان در یافتن محل احتمالی سیاهچاله ها بوده است. این مطالعه جدید که در ArXiv ارائه شده، تمامی تفکر پیشین ما از سیاهچاله ها را تحت تاثیر خود قرار داده و جالب این است اگر درست باشد، نظریه بیگ بنگ هم به چالش کشیده می شود.

نویسنده و ترجمه: ســام – بیگ بنگ/ منابع: ibtimes , dailymail

نقل از بیگ بنگ

 

عطف به عتف - نگاهی به پژوهش و ISI در ایران

 

امید عمومی - نامه به ریاست جمهوری

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.