Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

جهان ما تنها حبابی شناور درون بی نهایت جهان!

 

 

 

 اگر دانشمندان در آینده قادر باشند با استفاده از کرمچاله ها سفر کنند، تنها برای سفرهای بین ستاره ایی در جهان و یا فقط به عنوان ماشین زمان استفاده نخواهند کرد، بلکه با استفاده از کرمچاله ها می توانند دو جهان حبابی را به هم متصل کنند،ایده ای که چند دانشمند از جمله استیون هاوکینگ ارائه شده است و آن ایده ی جهان های نوزاد است.

 

 

هنگامی که چیزی به درون سیاهچاله ایی سقوط می کند چه بر سر آن می آید؟ بر اساس نظریه ی نسبیت عام ، به ناچار در حالت تکینگی در داخل سیاهچاله ناپدید می شود، ولی نظریه ی کوانتومی نشان می دهد که تکینگی( در ناحیه ای از سیاهچاله که چگالی و گرانش در آن نقطه ای بی نهایت می شود، تکینگی می گویند) واقعا نمی تواند وجود داشته باشد و آنچه در اعماق سیاهچاله وجود دارد شکل نهایی کف کوانتومی در مقیاس پلانک(planck scale ) است. تنها جایگزین توصیف تکینگی ها بر حسب نظریه ی نسبیت عام ، توصیف آن ها بر حسب نظریه ی کوانتومی است. این بدان معناست که نظریه ی کوانتومی برای گرانش ابداع شود که هنوز هیچ دانشمندی نتوانسته این کار را به درستی انجام دهد. زیرا انجام آن امری بسیار دشوار است. یک راه برای انجام آن به کار بردن توابع موج است مانند موج های مرتبط با چیزهایی مانند الکترون ها.

هاوکینگ سعی کرده است محاسبه کند که تابع موج برای کل جهان چگونه است ولی نتوانسته است بگوید که آن تابع موج شبیه به چیست. کشف مهم آن است که که کلیه ی موج های ممکن مانند توابع موج گربه ی شرودینگر همزمان وجود دارند(یعنی تمام اتفاقات ممکن در جهان هستی همزمان وجود دارند)استیون هاوکینگ معتقد است که این بدان معناست که کلیه ی جهان ها می توانند همزمان وجود داشته باشند. این موضوع احتمالا توضیح می دهد که بر سر چیزی که به درون سیاهچاله سقوط می کند می آید! از سر دیگر یک کرمچاله وارد جهانی دیگر می شود.

اگر دانشمندی مانند استیون هاوکینگ درست بگوید این نتیجه بدست می آید که تمامی کیهان ما و هر آنچه درون آن است همه ی آن چیزی نیست که وجود دارند. یعنی کائنات ما شاید به تعداد غیر قابل شمارش فقط حبابی در میان بسیاری از کائنات دیگر است. این حباب ها و یا کیهان ها به وسیله ی کرمچاله های بسیار کوچک، کوچک تر از آنکه بتوان از درون آنها عبور کرد، به یکدیگر متصل هستند. به این جهان ها ، جهان های نوزاد می گویند زیرا یک سیاهچاله در یک جهان، کرمچاله ی بسیار کوچکی در فضا – زمان می سازد ، ولی انتهای دیگر کرمچاله ممکن است به صورت طبیعی متورم شود و جهانی جدید بسازد.

مطالعه بیشتر در: irrsinn , ralentz , Baby universe

 

نقل از بیگ بنگ

 

 

امید عمومی - نامه به ریاست جمهوری

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.