Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

مغز ما مثل یک رادیو با فعالیت تنظیم می شود

 

 

 

پژوهشگران مدرسه پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس،در ایالت میسوری آمریکا، دریافته اند که اگر فرصت تمرکز داشته باشيم، مي توانيم بخش هاي مختلف مغز خود را طي فرايندهایی با يكديگر هماهنگ سازيم. پژوهشگران این پدیده را مثل تنظیم كردن چند واکی تاکی با يك فرکانس مشابه توصیف مي كنند.

 

 

به طور معمول، مردم مي توانند اطلاعات غير مرتبط با کاری را که در حال انجامش هستند، از حواس خود فيلتر كنند. نتایج این تحقیقات در مقاله ای در « ژورنال آکادمی ملی علوم » منتشر شده است. در این مطالعه، محققان از نمونه اي استفاده كرده اند كه در آن یک شخص به هنگام رانندگی میتواند با متمرکز کردن توجه خود بر مشاهداتش یا صداهای مهم و هشدار دهنده، مانند پریدن آهو ( یا هر حیوان و جسم متحرک دیگری) به مقابل خودرو، صدای زنگ تلفن همراه را نشنيده بگیرد و به آن اصلا توجه نکند. این در حالی است که بیمارانی که دچار آسیب یا سکته مغزی شدهاند اغلب براي تمرکز كردن بر روی يك كار با دشواري روبرو هستند.
دكتر «مائوريزيو كوربتو » يكي از نويسندگان اين مقاله پژوهشي مي گويد:" پيش از اين، دانشمندان چنين مشكلات مربوط به تمركز را به عنوان « فقدان منابع لازم براي تمركز بر روي يك كار» ارزیابی مي كردند".
این تیم تحقیقاتی مي خواستند بدانند كه تغييرات درون مغز به چه صورت با توجه مرتبط مي باشد. آنها از روشهای اسکن و ام آر آی بسیار پیشرفته ای برای ثبت فعالیتهای مغزی در حین انجام آزمایش ها استفاده کردند .
اکنون با مشخص شدن نتایج این تحقیق، پژوهشگران فكر مي كنند اگر دو بخش مسئول توجه و تمرکز در مغز با يكديگر هم راستا و هماهنگ نباشند در آن صورت، انتقال يك علامت مغزي از يك بخش به بخش دیگر با مشکل مواجه خواهد شد. این پژوهش در گام بعدی به بررسی روشهایی برای هم راستاکردن سریعتر فعالیتهای این مناطق مغزی میپردازد.
دکتر کوربتو می گوید : این تحقیق نشان می دهد که هم راستایی ِزمانی پاسخ ها، در مناطق مختلف مغز، مکانیزمی بسیار مهم است که می تواند به توجه و تمرکز بیشتر کمک کند که این امر در آسیبهای مغزی می تواند مختل شود" .
این تحقیق، دریچه های امید تازه ای را برای شناخت و درمان آسیبهای مغزی در بیماران مختلف پیش رو گشوده است. پژوهش ها در این زمینه ادامه دارد.

گردآوری، ترجمه و تلخیص: آزاده رضائی


منبع : مدیکال نیوز تودی .

http://www.medicalnewstoday.com/articles/271403.php?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=our-brains-tune-to-activity-like-a-radio

 

نقل از آکادمی تفکر

 

امید عمومی - نامه به ریاست جمهوری

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.