Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

سرعت نور کندتر از آنچه اینشتین تصور می کرد!

 

 

 

یک فیزیکدان آمریکایی طی یک مطالعه جنجالی «سرعت ثابت نور در خلاء» را زیر سؤال برده و  مدعی شده سرعت نور کندتر از آنچه می باشد که اینشتین محاسبه کرده، بود.

 

در سال ۱۹۰۵، آلبرت اینشتین محاسبه کرد که سرعت نور در خلاء ۲۹۹۷۹۲ کیلومتر در ثانیه است، اما مطالعات جدید نشان می دهد که شاید اینشتین اشتباه کرده است.

 

به گزارش ایسنا، در سال ۱۹۰۵، آلبرت اینشتین محاسبه کرده بود که سرعت نور هنگامی که از خلا می‌گذرد، ۲۹۹ هزار و ۷۹۲ کیلومتر در ثانیه به صورت ثابت باقی می‌ماند. در حالی که این نظریه برای بیش از یک قرن پذیرفته شده است، اما مطالعه جنجالی جدید نشان می‌دهد اینشتین شاید مرتکب اشتباه شده و این که سرعت نور کندتر از آنچه تصور می‌شود، است.

 یک فیزیکدان در بالتیمور به نام «جیمز فرانسون» طی مطالعاتش به دنبال پاسخ به این سوال بود که چرا ذرات نور ابرنواختر «SN 1987A» حدود پنج ساعت دیرتر از حد انتظار به زمین رسیدند؟ از هم پاشیدن این ستاره که در سال ۱۹۸۷ از زمین رصد شد، انفجار نوترینوها را در پی داشت. نوترینو یک ذره زیراتمی ابتدایی بوده که از لحاظ الکتریکی خنثی و دارای تعامل ضعیف است. بر اساس نظریه اینشتین، انفجار نوترینوها باید تقریبا سه ساعت پیش از انفجار نور مرئی (optical) رخ داده باشد و از آن لحظه به بعد پالس‌ها باید با سرعت نور حرکت کرده باشند. با این حال، نور مرئی با ۷.۷ ساعت پس از رسیدن نوتروینوها یا ۴.۷ ساعت دیرتر به زمین رسید.

 

 

تصویری از ابرنواخر۱۹۸۷A SN که این مطالعات از روی ذرات نور آن انجام شده است.

 

بر اساس ادعای جدید دانشمند دانشگاه مریلند، این تاخیر شاید به دلیل حرکت کندتر نور در اثر قطبیت‌ خلا رخ داده باشد. در طول این پدیده، فوتون‌ها پیش از این که دوباره با یکدیگر ترکیب شوند، به مولفه‌هایی موسوم به پوزیترون‌ها و الکترون‌ها تجزیه می‌شوند. زمانی که آن‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند، مکانیک کوانتومی نوعی پتانسیل گرانشی را بین این جفت ذره مجازی خلق می‌کند و به گفته دکتر فرانسون، چنین فرآیندی می‌تواند دارای تاثیری تدریجی بر سرعت فوتون باشد.

 این بدین معناست که طی ۱۶۸ هزار سال نوری، فوتون‌ها ممکن است یک تاخیر تقریبا پنج ساعته را تجربه کرده باشند. چنانچه ادعای این فیزیکدان صحیح باشد، دانشمندان باید همه چیز را از فاصله زمینیان تا خورشید گرفته تا دورترین شی مشاهده‌شده در دیگر کهکشان‌ها، دوباره محاسبه کنند. مقاله فرانسون به مجله New Journal of Physics ارائه شده و هم‌اکنون در حال بررسی است.

مطالعه بیشتر در : dailymail

نقل از بیگ بنگ

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.