Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

CPH Theory is based on generalized the light velocity from energy into mass.

 
 

اختروش ها داستانِ انبساطِ سریعِ جهان را نشان دادند!

 

 

 

 

ستاره شناسان با بررسیِ ۱۴۰.۰۰۰ جرمی که اختروش* نامیده می شوند (کهکشان هایی با یک سیاهچاله ی فعال در مراکزشان)، سرعت انبساط جهان – نه در حال حاضر بلکه در ۱۰.۸ میلیارد سال پیش را ترسیم کردند.

 

تصویری هنری از اندازه گیری طیف سنجیِ نوسانِ باریون که از اختروش ها استفاده شد. نوری که این اجرام از خود ساتع می کنند، به وسیله ی تلسکوپ پروژه اسلون دریافت شده است.

 

 گروه های علمی بیان کردند که این اندازه گیری در واقع دقیق ترین اندازه گیری سرعت انبساط جهان در هر نقطه از زمان است و محاسبات نشان می دهد که جهان به میزان ۱% در هر ۴۴ میلیون سال منبسط شده است (به گفته ی دانشمندان این رقم با ۲% دقت بدست آمده است). اندرو فونت-ریبر از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی که مسئول یکی از دو تحلیل بود بیان کرد: «اگر به زمانی برگردیم که کهکشان ها سه برابر به هم نزدیکتر بودند، مشاهده می کنیم که یک جفت کهکشان در طول یک میلیون سال نوری در اثر انبساط جهان، با سرعت ۶۸ کیلومتر در ثانیه از هم جدا شده اند».

محققان از تلسکوپی که پروژه اسلون برای نقشه‌برداری دیجیتالی از آسمان نامیده می شود و از تلسکوپی ۲.۵ متری در رصدخانه آپاچی پوینت در نیومکزیکو بهره گرفتند. این کشف در حین طیف سنجی نوسانِ باریونِ اسلو یا BOSS صورت گرفت و هدف آن، بدست آوردن اطلاعاتی در مورد انبساط و تسریع جهان بود. محققانپروژه اسلون بیان کردند: «BOSS سرعت انبساط را با اندازه گیری نوسانات صوتی باریون (BAO) در یک زمان مشخص در جهان تعیین کرد؛ این نوسانات در واقع یک اثر در نحوه ی توزیعِ ماده میباشند و از امواج صوتی در جهان اولیه آمده اند. این مشخصات در توزیعِ کهکشان ها، اختروش ها و هیدروژن بین کهکشانی در کیهان قابل مشاهده است.»

 

 

شتاب و گسترش جهان. اعتبار تصویر: NASA / WMAP

 

فونت-ریبرا و همکارانش چگونگیِ توزیع اختروش ها در گاز هیدروژن را بررسی کردند تا فاصله ی آنها را محاسبه کنند. تحلیل های دیگر به رهبریِ تیموتی دیلوباک (مرکز در فرانسه) گاز هیدروژن را بررسی تا الگوها را مشاهده کنند و توزیع جرم را اندازه گیری نمایند. اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقِ گروه فونت ریبرا را می توانید در نسخه ی Arxiv مشاهده کنید.

منبع: universetoday

* اختروش (Quasar) یا کوازار یک هستهٔ فعال به شدت نورانی و دوردست است که متعلق به یک کهکشان جوان می‌باشد. اختروش‌ها پیشتر به عنوان منابع انرژی الکترومغناطیسی شامل امواج رادیویی و نور مرئی با انتقال به سرخ زیاد شناخته می‌شدند که به ستاره ها شبیه بودند باوجود بحث‌های مختلف بر سر وجودیت این شئ آسمانی همگی دانشمندان به یک توافق علمی رسیدند که یک اختروش هاله متراکم شده ماده‌است که ابر سیاهچاله یک کهکشان جوان را احاطه کرده‌است.

 

نقل از بیگ بنگ

 

 

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین مقالات

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 

 

 

 

 

سی پی اچ در ژورنالها


LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


آرشیو

آخرین مقالات

اخبار

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

 

 

  

 

HOME    ENGLISH   FEED BACK   CONTACT US   PERSIAN 

free hit counters

Copyright © 2004 CPH Theory . All rights reserved.