English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

ماوراي سرعت نور؟بله يا خير؟

 

 

 

 

 

 

چگونه ممكن است كه كهكشان ها سريعتر از سرعت نور دور شوند؟ نظريه ي نسبيت انيشتين مي گويد“ سرعت نور-كه 300000 كيلومتر بر ثانيه است – بيشترين سرعتي است كه هر چيزي مي تواند به خود بگيرد. رسيدن به سرعت نور انر‍‍‍ژي بسيار بسيار زيادي مي خواهد. شما مي توانيد كل انرژي موجود در جهان را به مصرف برسانيد اما هنوز به سرعت نور نخواهيد رسيد.

همانطور كه مي دانيد بيشتر كهكشان ها در جهان  -به دليل انفجار بزرگ وهم چنين در اثر انرژي تاريك كه شتاب اضافي را براي انبساط جهان فراهم مي كند تامين مي كند- در حال دور شدن از ما هستند.

كهكشان ها همانند كهكشان خودمان -راه شيري- به دليل انبساط جهان در حال دور شدن از ساير كهكشان ها هستند، اگر اين اتفاق نيفتد كهكشان ها به دليل گرانش متقابل خود يكديگر را خواهند بلعيد. همين كه شما به كهكشان هاي دورتر و دورتري نگاه مي كنيد آنها چنين به نظر مي رسند كه با سرعت بيشتر و بيشتري در حال دور شدن هستند. پس در آخر ممكن است كه چنين وانمود كنند كه درحال دور شدن با سرعتي بيش از سرعت نور هستند. در اين نقطه است كه نوري كه از كهكشان دور دست جدا مي شود هيچ وقت به ما نخواهد رسيد.

زماني كه اين اتفاق بيفتد، كهكشان دور دست فقط دورتر و دورتر خواهد شد در حالي كه آخرين فوتون هايش را به سمت زمين مي فرستد؛ اما بعد  از مدتي ما ديگر وجود آن كهكشان را تشخيص نخواهيم داد.

اين چنين به نظر مي رسد كه نظريه نسبيت انيشتين كارايي خود را از دست داده است اما اينطور نيست.كهكشان ها به خودي خود به اين سرعت در فضا حركت نمي كنند، اين فضا است كه در حال انبساط است، و كهكشان ها بر روي آن در حال حركت هستند.تا زماني كه كهكشان سعي در حركت در فضا با سرعت زياد را نداشته باشد هيچ قانون فيزيكي نقض نخواهد شد.

يك تاثير غم انگيز از انبساط جهان اين است كه بيشتر كهكشان ها در افق ديد ما در طول 3 تريليون سال سرعتي بيش از سرعت نور خواهند داشت، در نتيجه كيهان شناسان آينده هيچ وقت به وجود يك جهان بزرگ و پرهيجان پي نخواهند برد

مترجم :  عرفان احمدزاده

منبع : ناسا

نقل از تازه های فیزیک

 

نظریه سی. پی. اچ.

سال ها قبل از انتار این مقالات، نظریه سی. پی. اچ. نشان داد که سرعت نور نه تنها تابع محیط محیط انتشار است، بلکه تابع نیروهای موجود در فضا از جمله گرانش که در خلاء موجود است نیز می باشد. در نظریه سی. پی. اچ. گرانش (گراویتون ها) یک موجود کوانتومی نیست، بلکه ذره ای زیر کوانتومی است و تولید کننده کوانتوم های نور می باشد.

برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

 

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013