English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

فضانوردان و خواب طولانی 

 

 

 


 

دانشمندان در صدد يافتن راه هايی هستند تا بتوانند فضانوردان را به خواب طولانی فرو برند
 

 

 

دانشمندان در صدد يافتن راه هايی هستند تا بتوانند فضانوردان را به خواب طولانی فرو برند و سفر فضايی و اقامت فضانوردان در ايستگاه فضايی بين المللی را راحت تر سازند.Space hibernation***ايستگاه فضايی بين المللی ممکن است از ديدگاه فناوری شگفت انگيز باشد ولی برای فضانوردان ساکن آن جای  آسايش چندانی نيست. محدوديت های کنونی سفرهای فضايی فشار بسياری را بر جسم ، فکر و روان فضانوردان وارد می کند . يکی از اين محدوديت ها کوچکی و خفقان آور بودن فضای سفينه و يا ايستگاه فضايی است. برای حل اين مشکل دانشمندان به دنيای حيوانات و ساختار بدن آن ها که اجازه خواب زمستانی يا به عبارتی Hibernation  را می دهد چشم دوخته اند.  شرايطی بسيار مطلوب  برای فضانوردانی که شايد ماه ها و سالها در فضا بمانند.   به اين منظور آژانس فضايی اروپايی به دانشگاه پاويا در  ايتاليا ماموريت داده است خواب زمستانی حيوانات را مطالعه کند. پژوهشگران اين دانشگاه توانسته اند با استفاده از يک ملکول مصنوعی به نام Dadle  که ويژگی هايی شبيه به ترياک را دارد حال سکونی شبيه به خواب زمستانی را در سلول های کشت شده آزمايشگاهی ايجاد کنند.اين ملکول انرژی مصرفی سلول را کاهش و در نتيجه سلول را به خواب فرو می برد. دانشمندان اين شيوه را بر روی موش که به خواب زمستانی فرو نمی رود آزمايش کرده اند. در اين آزمايش ملکول   Dadle  به  بدن موش تزريق می شود و ضربان قلب و فعاليت های مغز موش با موشی که ملکول به او تزريق نشده مقايسه می شود.

اين آزمايش  نشان از موثر بودن ملکول داشته است. کند شدن  ضربان قلب ، فعاليت مغز ، سوخت و ساز بدن و کم شدن در جه حرارت بدن از ويژگی های عمده و شناخته شده بدن حيوانات به هنگام خواب زمستانی آن ها است.تزريق ماده ای برای ايجاد خوابی ، چون خواب زمستانی حيوانات، به قلب و ريه می تواند جراحی های پيوند اين اعضا  را سهل و موفق تر سازد. چنين شيوه ای حتی می تواند در مورد کسانی که بيماری يا جراحت های غير قابل علاج دارند به کار گرفته شود تا بتوان تا زمان کشف درمان، بيمار را در خواب نگاهداشت گر چه تا آن روز که اين معجزات پزشکی امکان پذير شود راه بسياری در پيش است.کشف شيوه ای برای خواب کردن انسان برای چند ماه يا چند سال و کند کردن سوخت و ساز بدن، نه تنها از فشار جسمی بر بدن فضانورد می کاهد بلکه در طول سفر فضايی مصرف آذوقه و نياز به فضا و  اکسيژن را در سفينه کاهش می دهد که موجب سبک تر شدن سفينه و سهل و سريع تر شدن پرواز آن می شود.

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013