English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

باشگاه نجوم رشت

 

 

 


 

باشگاه نجوم رشت کار خود را در اسفند سال 1385 خورشیدی به شکل آزمایشی  در موسسه ی ستاره شناسی روجا و در جهت بررسی امکانات علمی و اجرایی برگزاری باشگاه آغاز نمود. پس از برگزاری باشگاه سوم و چهارم در فروردین و اردیبهشت سال 86 ، باشگاه چهارم با دو ماه تاخیر و این بار با هماهنگی و همکاری پنج گروه نجومی استان در مرداد ماه 86 برگزار شد. این گروهها عبارت بودند از : موسسه ی ستاره شناسی روجا ، انجمن علمی و پژهشی نجم شمال ، انجمن نجوم سها ( وابسته با دانشگاه گیلان ) ، گروه نجوم ژوپیتر ( وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ) و انجمن نجوم اکلیل شمالی ( از شهر لاهیجان ).

ساختار مدیریتی باشگاه نجوم رشت از مرداد 86 با تشکیل هیات موسس شامل نمایندگان گروههاي مذکور شکل گرفت و پس از آن هیات اجرایی با همکاری نمایندگان گروهها و چند تن از فعالان نجومی شهر رشت و لاهیجان تشکیل شد ودر راس آن آقای داوود همتی به عنوان دبیر اجرایی باشگاه نجوم رشت در سال اول شروع به فعالیت کرد و در سال دوم با اضافه شدن گروه علمی متشکل از منجمین آماتور با سابقه و فعال استان در کنار هیات اجرایی به کار خود ادامه داد و آقاي پيمان مهدوي به عنوان مدير اجرايي انتخاب شد.

گروههای فعلی فعال در باشگاه نجوم رشت شامل انجمن علمی و پژهشی نجم شمال ، انجمن نجوم سها ، گروه نجوم سمپاد گیلان و انجمن نجوم اکلیل شمالی است.

در حال حاضر باشگاه نجوم رشت دارای هیات مدیره ای شامل نمایندگان گروه و دو دبیر اجرایی است که آقای علی رازقی به عنوان دبیر هیات علمی و آقای يوسف شعباني به عنوان دبیر اجرایی می باشند.

 

اهداف باشگاه نجوم رشت را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود :

1 – ایجاد جایگاهی برای همبستگی و گردهمایی منجمین آماتور و علاقه مندان به دانش ستاره شناسی در استان گیلان.

2 – تجمع گروهها و موسسات نجومی استان و به اشتراک گذاردن امکانات علمی ، فنی ، اجرایی و انسانی در جهت ارتقای سطح علمی اعضای گروهها.

3 – ترویج نجوم در میان همشهریان علاقه مند و ارتقای سطح دانش عمومی با تاکید بر انتشار مطالب صحیح علمی و پرهیز از شبه علم و خرافه.

4 – برگزاری باشگاه نجوم همگام و همراه با دیگر شهرهای کشور.

 

مطالب و گزارشات ارایه شده در باشگاه نجوم رشت در سال اول به  دو بخش عمومی – آموزشی ( برای عامه ی شرکت کنندگان ) و پیشرفته ( برای منجمین آماتور شرکت کننده ) تقسیم شد و این روند تا سال دوم هم ادامه یافت اما به تازگی با توجه طیف عمومی مخاطبین باشگاه که بیشتر از قشر دانش آموز و دانشجو و خانواده ها هستند ، بیشتر مقالات ارایه شده به سمت عمومی و آموزشی سوق دارند و در هر باشگاه تنها یک سخنرانی تخصصی ارایه می شود

باشگاه نجوم رشت تا به امروز موفق به برگزاری 28 گردهمایی شده است. که این مهم با همکاری و پشتکار اعضای هیات علمی و اجرایی باشگاه که نام آنها در این مقال خالیست اما جای قدردانی و تحسین از این عزیزان باقیست. همچنین شب نجوم خیابانی در سال جاری با هماهنگی باشگاه نجوم رشت توسط گروههای مرتبط به باشگاه به طور هماهنگ در پارک دانشجوی شهر رشت برگزار شد.

 

 باشگاه نجوم رشت همچون تمامی باشگاههای کشور با کمبودها و مشکلاتی در جهت اجرا روبروست که عمده ی آن مشکلات فنی و به خصوص سالن همایش است که طی دو سال و نیم اخیر چندین بار دستخوش تغییر و متعاقب آن تغییر زمان باشگاه شده است.

در پایان گفتنی است باشگاه نجوم رشت با دعوت از تمامی علاقه مندان به دانش ستاره شناسی و منجمین آماتور استان ،  سعی به برگزاری هرچه بهتر گردهمایی های ماهانه ی باشگاه با ارتقای کیفیت علمی و اجرایی و برگزاری برنامه های جانبی از قبیل کارگاه و رصد های عمومی و تخصصی دارد.

 
 

منبع : باشگاه نجوم رشت    نویسنده : پيمان مهدوي

 

گزارش برگزاری سی امین باشگاه نجوم رشت

باشگاه نجوم بهمن ماه رشت 30 بهمن 1387

 

 

 

 

 باشگاه نجوم رشت روز چهارشنبه30/ بهمن ماه/ 1387 درسالن سبز مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء، با حضورمحترم مشتاقان به دانش ستاره شناسی برگزار گردید.

برنامه  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس سرود ملی ایران آغاز شد.

مجری برنامه سارنیا باقری، پس ازخوشامدگویی به حاضرین در سالن و تبریک سال جهانی نجوم،به ترتیب از ارائه دهندگان مقالات برای ایراد سخنرانی دعوت نمود.

نخستین برنامه را جواد عسکری تحت عنوان فضا پیماهای سرنشین دار اجرا نمود. وی مقاله ی خود را به بحث پیرامون شاتل های فضایی تخصیص داد و قرار شد در مقاله ای جداگانه در باره ی فضاپیما های سرنشین دار سایوز نیز به سخنرانی بپردازد.

پس از پخش نماهنگ 15 سال دستاورد هابل، مجری باشگاه ضمن خوشامدگویی به جناب آقای رمضانی، عضو شورای اسلامی شهر رشت و جناب آقای براری، مسئول پژوهش سرای دانش آموزی رودسر، از آقای رمضانی برای ایراد سخنرانی دعوت نمود. وی با بیان تاثیرات مثبت و قدرت خرد جمعی، کارگروهی را برای رسیدن به نتایج بهتردر فعالیتهای علمی ضروری دانست. در ادامه، وی تاسیس اولین رصد خانه در استان گیلان و نیز دومین فرهنگسرای بزرگ شهر رشت را به همگان مژده داد.

 

 

 

 

سپس علی رازقی برنامه خود را با عنوان شکار شهابسنگها ارائه نمود. او سخن خود را با دسته بندی شهابسنگها،گودالهای ناشی از برخورد آنها با زمین و شناسایی شهابسنگها ادامه داد. این بخش همراه با فیلم های کوتاهی از آذرخش های رصدشده نیز بود

در ادامه ی برنامه نماهنگی با عنوان سال جهانی نجوم و پروژه های آن به سمع و نظر حضار رسید

برنامه بعدی عکاسی نجومی با ارائه ی علی طوافی بود. وی از تفاوت عکاسی نجومی با عکاسی معمولی و تکنیک های عکسبرداری از آسمان سخن گفت.

در ادامه نسترن انوشا، مقاله اش را درباره ی تابش هاوکینگ، پیوند نسبیت وکوانتوم واصل عدم قطعیت ارائه کرد.

در پایان مقاله ی وی نماهنگی با موضوع نحوه ی شکل گیری سیاه چاله ها پخش گردید.

سپس طناز پورمحمودی قسمت دوم کوارک را ارائه نمود. او از رنگ کوارک سخن گفت و به بررسی کیفیتی کوارکها پرداخت.

در پایان هم محمد رضا عسکری زاد سوال نجومی مطرح شده در ابتدای باشگاه را پاسخ داد.

باشگاه این ماه نیز با تشکر و قدردانی از حاضرین در سالن پایان یافت.

 

 

 

 باشگاه نجوم رشت، گردهمایی منجمان آماتور گیلانی است که با همکاری گروهها و موسسات نجومی گیلانی از قبیل انجمن علمی پژوهشی نجم شمال/ انجمن نجوم اکلیل شمالی/ گروه نجو م سمپاد گیلان/ کانون نجوم سها/ انجمن نجوم خواجه نصیر همگام با سراسر کشور درهرماه برگزار می شود.

باشگاه نجوم رشت از تمامی علاقه مندان به دانش، به ویژه ستاره شناسی دعوت می کند در این گردهمایی شرکت کنند.

برنامه باشگاه نجوم اسفند ماه رشت

باشگاه نجوم اسفند ماه (1387)، سی یکمین باشگاه نجوم رشت، چهارشنبه 21/12/87 ، ساعت 5:30 الی 7:45 عصردرسالن « سبز» مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای رشت برگزار می شود.

 

برنامه های اين ماه باشگاه، طبق جدول زیر ارائه خواهد شد.

 

ردیف

برنامه

سخنران

مدت ارائه ( دقیقه )

1

اهمیت و کاربردهای نجوم

داوود همتی

20

2

پروژه های مریخ

امیرمسعود باقری

15

3

آموزش عکاسی 2

پیمان مهدوی

20

4

پروژه های سال جهانی نجوم

علی رازقی

20

5

رویدادهای آسمان فروردین ماه

علیرضا مهری

15

6

سوال نجومی

یوسف شعبانی

10

 

باشگاه نجوم رشت؛ گردهمایی ماهانه منجمان آماتور گیلانی است که با همکاری گروهها و موسسات نجومی گیلانی از قبیل:  انجمن علمی پژوهشی نجم شمال، انجمن نجوم اکلیل شمالی ، گروه نجوم سمپاد گیلان، کانون نجوم سها و انجمن نجوم خواجه نصیر برگزار می شود. 

 

باشگاه نجوم رشت از تمامی علاقه مندان به دانش؛ به خصوص ستاره شناسی برای شرکت در این گردهمایی دعوت به عمل می آورد.

حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

 

 rasht.astroclub@gmail.com

 

http://rashtastroclub.blogfa.com

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013