English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

 بمب اتمی آمریکا در دانمارک گم شده بود

 

 

 


   

یک بمب هسته‌ای آمریکا در دانمارک گمشده

 

پنتاگون گزارش داده بود که تمامی 4 بمب این جنگنده از بین رفته‌اند. اما گزارش‌هایی که به تازگی تحت قانون آزادی اطلاعات آمریکا از طبقه بندی خارج شده‌اند فاش می‌کنند که بقایای بمب چهارم هرگز پیدا نشده‌اند.

 یک گزارش جدید فاش می‌کند که آمریکا در سال یکهزارو نهصد و شصت وهشت یک بمب اتم خود را گم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «فردا»، بی بی سی در گزارشی اختصاصی فاش کرد که آمریکا یک بمب اتمی خود را در شمال دانمارک گم کرده است. این اتفاق در جریان گشتهای معمول هواپیماهای مسلح به بمب اتم آمریکا در پایگاه تیول دانمارک رخ داد.

پایگاه تیول در گرینلند واقع است که از استانهای خودمختار دانمارک به شمار می‌آید. این پایگاه هوایی در دهه 1950 و با توجه به امکان حمله هواپیماهای روسی به آمریکا ساخته شد تا آسمان منطقه را برای هر گونه تجاوز هوایی رصد نماید. بدین منظور هواپیماهای نظامی ارتش آمریکا طی ماموریتهای گشت خود، با حمل بمبهای هسته‌ای بر فراز آسمان این منطقه پرواز می‌کردند.
در 21 ژاونویه 1968 یک فروند از این هواپیماهای غول پیکر که حامل 4 سلاح هسته‌ای بود دچار مشکل فنی شد و سقوط کرد.

بر اساس گزارشهای موجود سه عدد از بمبهای این هواپیما پس از سقوط آن به آبهای قطب شمال منفجر شدند، ولی از آنجایی که خلبانان هواپیما کلاهک های هسته‌ای آنها را فعال نکرده بودند، کلاهکهای اتمی عمل نکرده‌اند. اما پس از ماهها جستجو و جمع‌آوری هزاران قطعه این بمبها، پنتاگون گزارش داده بود که تمامی چهار

بمب این جنگنده از بین رفته‌اند. اما گزارش‌هایی که به تازگی تحت قانون آزادی اطلاعات آمریکا از طبقه بندی خارج شده‌اند فاش می‌کنند که بقایای بمب چهارم هرگز پیدا نشده‌اند.
پس از جمع‌آوری و بررسی قطعات به جا مانده در محل سانحه، کارشناسان پنتاگون متوجه می‌شوند که تنها سه بمب از بین رفته‌اند. بنابر این طی عملیاتی که از دولت دانمارک مخفی نگه داشته شده بود، یک زیردریایی ارتش آمریکا منطقه را برای یافتن بمب چهارم جستجو می‌کند؛ اما با نزدیک شدن زمستان و یخ بستن آبهای قطب شمال، این عملیات پس از مدتی بدون موفقیت متوقف می‌شود.
گروه جستجو معتقد بوده‌اند اگر آنها نتوانسته‌اند این سلاح را بیابند، دیگران هم نخواهند توانست ردی از آن بیابند. همچنین گزارش این تیم اظهار می‌دارد با توجه به حجم زیاد آب احتمالا مواد اتمی در آب حل شده و بی‌خطر می‌باشند. بدین ترتیب سرنوشت چهارمین بمب هواپیمای آمریکایی که بر فراز آبهای قطب شمال دچار سانحه شد نامعلوم مانده و به حال خود رها شده است.
اگر چه تمامی افرادی که در جریان این اتفاق حضور داشته‌اند، از جمله خلبانان هواپیما و رهبر تیم جستجو، اذعان داشته‌اند که این بمب در آبهای گرینلند رها شده است، اما پنتاگون تاکنون از ارائه پاسخ و هر گونه واکنشی به این ماجرا سر باز زده است. فاش شدن این امر نگرانی‌های زیادی را برای فعالان و کارشناسان محیط زیست و مردمی که در نزدیکی آنجا سکونت دارند، بوجود آورده است.

 

 

نقل از میزان

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013