English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

فیزیکدانان امیدوارند بتوانند پرتوهای نور را گره بزنند!

 

 

 


به طورمعمول پرتوهای نور در طول خط مستقیم می تابند، البته به استثنا خم شدن نور در معرض جاذبه. اما دانشمندان در حال جستجو بر روی این موضوع هستند که چگونه می توان پرتو نور را به ارایش های حلقوی و گره خورده در اورد. امکان این خاصیت پرتو نور از برخی  کنجکاوی ها برای حل معادلات مکسول، که اساس الکتریسیته و مغناطیس را توضیح می دهد، بربوجود امد

ویلیام اروین از دانشگاه نیو یورک و دیرک بومستر از دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، و داشنگاه لیدن هلند مطالعات خود را بر روی انالیز نورهای گره خورده را در  Nature Physics انتشار داده اند. این دانشمندان بر روی خصوصیات فیزیکی نورهای گره خورده پرداختند، و کشف کرده اند که می توان به صورت ازمایشی و با استفاده از پرتو های لیزر مدور قطبی شده، انرا تولید کرد.
 

 

 

 

فیزیکدانان در حال تحقیق بر روی حلی ناشناخته برای معادلات مکسول هستند که در ان پرتوهای نور می توانند به یکدیگر پیوند داشته باشند و میتوان با ارایش های مختلفی انها را گره زد.

در برخی از راه حل های معادلات مکسول، تمام خطوط میدانهای الکتریکی و مغناطیسی به شکل دوایری در می ایند که به یکدیگر متصل هستند. از این حلقه های خطوط میدان می توان برای ساخت حلقه های دونات شکل استفاده کرد. در این حالت، هر دایره تنها یک بار پیچیده می شود و هیچ دو دایره ای به یکدیگر برخورد نمی کنند. و سه بعد فضا با پرتو های نور دایره ای پر می شوند.

بر طبق گفته فیزیکدانان در Phyorg.com : بعلت ساختار پیچیده گره ها این راه حل با تمام فرم های موجود تشکیل نور متفاوت است. بر اساس توضیحات انان، این ساختار بر پایه Hopf fibration است، که در سال 1931 برای توضیح ریاضی در  بررسی ساختار کره ها در چهاربعد و یا بیش از ان بوجود امد، موضوعی که به نظر نمی رسد هیچ ربطی به نور داشته باشد.

پس از بررسی خصوصیات نور گره خورده، فیزیکدانان تلاش می کنند  تا بتوانند از میدان لیزر برای ساخت این ساختارها استفاده کنند. با پرتو یکبار مثبت مدور قطبی نور و متمرکز کردن پرتوها، باید امکان تولید اشکال مختلف پرتوهای حلقوی نور وجود داشته باشد. با استفاده از تکنیکهای هولوگرافیکی و تلفیق کنند های فضایی نور، شکل و فرم نور حلقوی نیز قابل کنترل می باشد. این تکنیکهای مشابه، اخیرا برای تولید پرتوهای آیری مورد استفاده قرار گرفته اند، که پرتوهای نوری هستند که در طول زمان گسترش، پراکنده نمی شوند.

در حال حاضر فیزیکدانان در حال اماده شدن برای یک ازمایش تحقیقی بر روی  راه حل جدیدی برای استفاده در تابشهای الکترومغناطیسی رپیم نوری، مانند نور، و یا در رپیم مایکرویو هستند. اولین چالش، اندازه گیری تابشهای مثبت بسیار کوتاه برای ساخت طیف گسترده ای از فرکانسای مورد نیاز برای ساخت گره نوری می باشد.

به علت اینکه نور گره خورده هر دو خصوصیت پرتویی و خصوصیت خاص کشف نشده خود را دارند، فیزیکدانان پیش بینی می کنند تولید این پرتو ها میتواند برای کاربردها  متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد. که شامل استفاده در محدود کردن پلاسما، تله گذاری برای ذرات اتمی، دستکاری در جمع اوری اتم های سرد، و تولید سولیتون در رسانه های غیر خطی می باشد.

 

 

منبع خبر: PHYSORG

 

نقل از

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013