English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

اختراع چند ربات مهم

 

 

 


گاو شیرده رباتیکی!

 

 

مدتی است هم کارهای پروژه زیاد شده و هم به خاطر انتخابات ریاست جمهوری حوصله ای نمانده تا راجع به رباتیک چیزی بنویسم.

اما این خبر ایسنا باعث دمیده شدن روح تازه ای در من شد. گویی یک پیغمبر تازه با یک معجزه تازه از راه رسیده که نه تنها دم مسیحایی دارد، بلکه از یک مشت آهن پاره یک گاو شیرده هم می سازد. به این خبر از ایسنا توجه کنید (برای اینکه حسابی بخندین کل خبر رو می آرم):

یك مخترع جوان ایرانی، برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت دستگاه «گـاو مصنوعی» با قابلیت تولید شیر مصنوعی مغذی در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف با دریافت علوفه تازه شد.

امیرحسین وكیلی‌فرد، مخترع این دستگاه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار«پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار داشت: دستگاه ابداعی كه فاقد هرگونه مشابه خارجی است، قادر است با دریافت علوفه تر و مقداری كنسانتره و آب، شیر مصنوعی و غنی از مواد مغذی با رنگ‌های مختلف تولید كند.

وی خاطرنشان كرد: ضایعات دستگاه گاو مصنوعی نیز به عنوان كنسانتره جهت خوراك دام‌های گوشتی قابل استفاده است.

برنده دو مدال سی‌و‌سومین نمایشگاه اختراعات ژنو(!!!!!!!) درباره سازوكار تولید شیر در بدن گاو و نحوه شبیه‌سازی آن در دستگاه گاو مصنوعی گفت: سازوكار تولید شیر كه اندوخته غذایی بدن دام است به این صورت است كه علوفه مصرفی حیوان پس از جویده شدن تحت تاثیر اسیدهای معده به مایعی موسوم به سوپ معدی تبدیل شده و توسط سلول‌های زنده جذب و برای تولید انرژی استفاده می‌شود. مقادیر مازاد تركیب تولیدی پس از ورود به خون و انتقال به سلول‌های شیرساز پستان تحت فعل و انفعالات بیوشیمیایی ویژه شكسته شده و به محلولی با قند بالا تبدیل می‌شود كه در امتزاج با رنگدانه‌های تولیدی در این بافت شیر را تشكیل می‌دهد.

وی افزود: دستگاه ابداعی كه مدل مكانیكی بافت شیرساز طبیعی است نیز سازوكاری تقریبا مشابه دارد با این تفاوت كه در آن به جای خون، غشای سلولی و سلولهای خون‌ساز از سیستم‌های مكانیكی و حرارتی ویژه استفاده می‌شود. در این دستگاه پس از دریافت علوفه، كنسانتره و آب، مولكول‌های مختلف آن از جمله قندها، پروتیین‌ها و مواد معدنی تفكیك شده و تركیب جدیدی با ساختاری كاملا مشابه شیر طبیعی تولید می‌شود. گاو مصنوعی قادرست شیرهایی با طعم، بو، رنگ و تركیبات مختلف فراوری كند كه حتی می‌توان از آنها در مصارف خاص پزشكی نیز استفاده كرد. (اگه شیر کاکائو تولید میکنه من یکیشو به هر قیمتی هست میخرم)

وكیلی فرد در توجیه ادعای خود مبنی بر مشابهت كامل شیر مصنوعی تولیدی با شیر طبیعی به ایسنا گفت: این مساله به روشی ساده قابل اثبات است. شیر وقتی به دمای مشخصی می‌رسد پس از افزودن مایه پنیر پس از چند دقیقه منعقد می‌شود، محصول تولیدی این دستگاه نیز دقیقا در دمایی معادل دمای شیر طبیعی چنین حالتی را پیدا می‌كند(استدلال رو کیف میکنید!). البته ارزیابی محتوای غذایی غنی شیر تولیدی نیز با آزمایش‌های مختلف به سادگی قابل انجام است. وی خاطرنشان كرد: دستگاه گاو مصنوعی بر خلاف گاوهای طبیعی، هر دو ساعت یكبار شیردهی می‌كند و بازدهی آن به حدی است كه به ازای حدود دو كیلوگرم علوفه تازه، 400 گرم كنسانتره و 600 گرم‌ آب،‌ حدود دو كیلو و 200 گرم شیر مصنوعی و 800 گرم كنسانتره قابل استفاده به عنوان خوراك گاوهای گوشتی تولید می‌كند.(این گاو تاپاله نداره بعنوان جایگزین نفت ازش استفاده کنیم؟!)

این جوان مبتكر در ادامه با بیان این‌كه برای حفظ نقشه و طرح دستگاه از ثبت اختراع آن خودداری كرده، به اختراع دیگر خود كه یك اتاقك مصنوعی رشد علوفه با توان تولید ماهانه 30 تن علوفه تازه است اشاره و تصریح كرد: مجموعه‌ این دستگاه‌ها در تلفیق با یكدیگر می‌توانند یك دامداری مكانیزه را ایجاد كنند به این صورت كه دستگاه اتاقك رشد، علوفه تر و كنسانتره مورد نیاز گاو مصنوعی را تامین كرده و این دستگاه نیز حجم زیادی شیر تولید خواهد كرد.

وی با تاكید بر این‌كه دستگاه اتاقك رشد به تنهایی نیز كارایی و مزایای منحصر به فردی داشته و می‌تواند تحولی جدی در عرصه كشاورزی و دامپروری كشور ایجاد كند، خاطرنشان كرد: نمونه كوچك «اتاقك رشد» در ابعاد 5×3×2 متر قادر است با استفاده از 100 كیلو بذر جو و مصرف 120 لیتر آب در هر روز، ماهانه 3 تن علوفه تازه تولید كند. از این اتاقك با همین شیوه ماهانه 15 تن یونجه تازه قابل استحصال است.

این مخترع با اشاره به اهمیت حیاتی این قبیل سیستم‌ها در مناطق نامساعد جغرافیایی و فصول كم بارش به ویژه در هنگام بروز خشكسالی‌ها، تاكید كرد: علوفه تولیدی اتاقك رشد كه معادل مقدار محصول به دست آمده از چندین هكتار زمین كشاورزی است با وجود كاهش شدید زمان كاشت و برداشت و عدم استفاده از سموم و آفت كش‌ها از نظر مواد مغذی و سایر مشخصات تفاوتی با محصول برداشت شده از مزارع طبیعی ندارد.

وكیلی فرد در پایان با اشاره به روند طبیعی كاشت گیاه یونجه كه به طور متوسط، 5 تا 6 سال قابل برداشت می‌باشد اظهار داشت: «اتاقك افزایش رشد» همانند روش طبیعی قادر به حفظ ریشه‌ یونجه در مدت پنج سال و بهره‌برداری مستمر از آن می‌باشد.

من تا بحال فکر میکردم تنها خبرنگاران کیهان دارای این استعداد خدادادی هستند اما با دیدن چند خبر از این دست توسط خبرنگاران ایسنا فهمیدم ایشان گوی سبقت را از تمام کیهان نویسان و طنز نویسان دنیا ربوده اند.

جهت اطلاع نمایشگاه اختراعات ژنو!!! چیزی است مثل مسابقه بین المللی بتن!! البته این دو کاملا متفاوتند اما یک نقطه تشابه خیلی مهم دارند و آن اینکه از این طریق دانشجویان زیادی میتوانند از سربازی معاف شوند. برای کسانی که در ژنو زندگی میکنند این نمایشگاه  چیزی است در حد یک نمایشگاه از کاردستی هایی که جوانان ساخته اند و امید میرود شرکت های تجاری از آنها ایده بگیرند شاید بتوانند محصولات جدیدی بر آن اساس بسازند. بزرگ کردن یک نمایشگاه این چنینی در ایران مطمئنا مایه خوشحالی اهالی ژنو خواهد بود اما برای آنها مایه تعجب نیز هست که چرا این نمایشگاه تا این حد مورد توجه ایرانیان قرار گرفته که رییس جمهور ایران با شرکت کنندگان آن جلسه میگذارد و مورد تفقدشان قرار میدهد!

انتشار وسیع و گسترده ادعاهای یک فرد بدون تحقیق و اطمینان از صحت آن ادعا رسالت خبرگزاریهایی همچون ایسنا را خدشه دار میکند. فراموش نکنیم که ایسنا در این زمینه تنها نیست. یادتان هست از آن حافظ قران و جراح مغز و نفر اول کنکور که ساعت ها در تلویزیون با او مصاحبه شد و بعدا فهمیدند هیچ کدام از این ادعاها درست نبوده. یادتان هست از آن خبر ایسنا یا ایرنا که گفته بود مخترع ایرانی برای اولین بار در دنیا! هواپیما و هلی کوپتر را با هم ترکیب کرده است. یادتان هست که کیهان بین المللی نوشته بود ریاضی دان ایرانی توانسته مساله تثلیث زاویه را حل کند!

شاید بد نباشد به سایت این هم میهن ریاضی دان به نام نامی استاد حسن دینبلی هم نگاهی بیندازید تا نتیجه بگیرید از خطه خطه این خاکِ سرچشمه هنر، هنرمند که هیچ، پیغمبرانی سر بر می آورد که معجزاتشان سرآمد علم روز دنیاست. استاد حسن دینبلی علاوه بر تثلیث زاویه ثابت کرده اند که عدد پی ۳.۱۴ نیست بلکه ۳.۱۵ است و تاکنون ریاضی دانان دنیا ژاژ میخاییده اند(درود بر حسنک وزیر! و گرنه باید از واژه بی تربیتی گ...ه میخورده اند استفاده میکردم). ایشان افاضات و کرامات دیگری هم دارند که تمامی این افاضات که مایه مباهات میهن ماست در کیهان بین المللی چاپ شده تا اقصی نقاط عالم از وجود چنین گوهرهایی باخبر شوند و خاک این مرز پرگهر را توتیای دیدگان شان نمایند.

اصلا چرا دور برویم یک نگاهی به متقاضیان مسند .... کشور بیندازید تا شیر فهم شوید که در چه کشوری زندگی میکنیم. اما یک نکته برای من هنوز حل نشده باقی مانده که شاید امیر حسین وکیلی فرد جوابی برای آن داشته باشند و اینکه با وجود این همه گاو (بلا نسبت خوانندگان محترم و محترمه) در کشورمان چه نیازی به ساختن گاو مصنوعی داریم!

 

ربات حمل مجروح

 

 

 

 

پروژه های پژوهشی در کشورهایی همچون آمریکا با نظامی گری بُر خورده. شاید اگر بگویم 90 درصد پروژه های رباتیک توسط وزارت دفاع و ناسا تامین مالی میشود گزاف نگفته ام. اگر چه ناسا یک سازمان نظامی نیست ولی اکثر پژوهش های انجام شده در آن کاربرد دوگانه دارد. 

باور غالب در میان دوستان دانشجو و اساتیدی که از دانشگاه های آمریکا میشناسم این است که برای تضمین تامین مالی پروژه باید آن را به یک موضوع نظامی پیوند بدهی. حتی اگر به اندازه ارتباط ...وز با شقیقه باشد. اگر نمیتوانی به هیچ پروژه زمینی! ربط بدهی به نحوی آن را به ماموریت مریخ مربوط کن! 

حالا این مطلب رو گفتم که ربات جدیدی به اسم BEAR رو معرفی کنم. من که هر چی فکر کردم این چه ربطی به جنگ و ارتش داره چیزی به ذهنم نرسید. اما مثل اینکه سازنده اش خیلی بیشتر از من فکر کرده بوده و رگ خواب نظامی های احمق آمریکایی دستش بوده.

این ربات از ترکیب دو گونه ربات درست شده: از پایین تنه  شبیه تانک و از بالا تنه به شکل یک ربات انسان نماست. پایین تنه ربات تشکیل شده از دو شنی. از این گونه طراحی شنی برای افزایش قدرت مانور ربات در زمین های ناهموار استفاده میشه. با تاشدن شنی، طولش کم میشه و نیاز به جای کمتری داره. با باز شدن کامل شنی دوم جوری که هر دو در امتداد هم قرار بگیرند طول ربات زیاد میشه و میتونه از مانع یا پله به راحتی رد بشه. در ضمن سطح تماسش با زمین زیاد میشه و پایداری بیشتری داره. 

قراره دست های ربات به اندازه ای قوی باشه که بتونه تا 135 کیلو رو بلند کنه و مثلا ازش برای حمل مجروح در میدان جنگ استفاده کنن. این عکسی که در پایین گذاشته شده و مثلا مجروح توسط ربات داره حمل میشه بیشتر به یک جلوه تصویری میمونه تا اینکه واقعیت داشته باشه. یعنی از نگاه به اندازه ربات و حدس قدرت موتورهاش این چنین بر میاد که اون تصویر واقعی نیست. 

تازه اگر نگاه کنید میبینید که دو شنی پایین با هم زاویه دارند. یعنی با این زاویه حسین رضا زاده هم نمیتونه اون مجروح رو بلند کنه. حالا بماند ولی اینی که تو تصویر میبینید به مجروح نمیمونه. بیشتر به کسی میمونه که کنار سواحل هاوایی داره حموم آفتاب میگیره البته با لباس!

این ربات توسط شرکت Vecna Technologies در مریلند ساخته شده و انتظار میره تا پنج سال دیگه مورد استفاده واقعی قرار بگیره.

 

خود سازی رباتیکی!

 

 

 

دانشجویان دانشگاه کورنل سیستم رباتیکی ساخته اند که قادر است خود را همانند سازی کند. ایده ساخت این ربات از نحوه تکثیر دی ان ای گرفته شده است.

این ربات از ترکیب بلوک های قابل اتصال ساخته شده است. هر بلوک دارای گیره هایی برای قفل شدن در بلوک های دیگر است.

سایت پروژه حاوی فیلم از نحوه همانند سازی ربات ها...

با تشکر از آقای بابک ارجمند نیا به خاطر فرستادن لینک

 

 

نمایی از یکی از بلوک ها

 

مکانیسم اتصال به بلوک های دیگر

 

 

نقل از گروه پرشین - راشین

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013