English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

کورش بزرگ و تمدن

 

 

 

نکات مهم فصل2:

● دفاع مشروع، مساله ي تازه ای نيست. چرا که از لحاظ تاريخي، بشر تا حد امکان در مقابل تجاوزات و اعمال ناعادلانه اي که عليه وي صورت مي گرفته، واکنش نشان مي داد و متجاوز را به هر نحو ممکن از خود مي راند. همين دفاع و مقاومت شرط اوليه حيات و بقاي بشر بوده است.

 ویژگی ترکیبات مترشحه از گیاهان آسیب دیده در دو دهه گذشته به وضوح اثبات شده که گیاهان به آسیب‌های ناشی از گیا‌ه‌خواران با ترشح ترکیبات شیمیایی خاص پاسخ می‌گویند.

 تا قبل از نيمه دوم قرن بيستم شاخص هاي توسعه با ميزان توليد ناخالص ملي و درآمد سرانه داخلي هركشوري تعيين می شد. اگر توليد ناخالص ملي همراه با فقر و بيكاري باشد، توسعه واقعي وجود نخواهد داشت و بايد محور اساسي توسعه، يعني توليد و درآمد سرانه تغيير كند. براي برون رفت از شرايط موجود، در سال 1990 تعريف توسعه، از طرف سازمان ملل تغيير کرد تا از اين طريق باعث كاهش فقر، بيكاري و گسترش عدالت اجتماعي شود. شاخصهاي توسعه يافتگي به جاي توليد و در آمد سرانه ملي به بهره وري، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامتي، اقتصاد و اميد به زندگي(سلامت و عمر طولاني) تغيير پيدا كرد.

 در تعريف جديد توسعه، محور اصلي انسان است. به شكلي كه آثار آن توانمندسازي انسان و بالا بردن قدرت انتخاب در وی گردد. توسعه انساني ايجاد محيطي است كه انسان ها در آن قادر باشند استعدادهاي خود را بارور كنند و باعث گسترش قدرت انتخاب آنها گردد.

 دانش بايد به عنوان يك چارچوب نظري مناسب براي توسعه انساني لحاظ شود. هدف از توسعه انساني، پرورش انسان هايي هدفمند است! انسان هايي كه عزيز باشند. چون عزت است كه به انسان، قدرت مي بخشد. قدرت تحول، قدرت نوآوري! هر جنبشي در هر جامعه اي، مي بايد، هدفمند باشد. الگو داشته باشد، و اگر طرح نويي دارد براساس الگوهاي متشابه، الگوي حركتي جديد بيافريند! مهمترين عامل يك طرح و برنامه انساني در جامعه، فرهنگ و انديشه انسانهاي ساكن در آن منطقه است.

 

 

 

نکات مهم فصل3:

  تمدن را «گذر از یك زندگی جمعی عادی، معمولی و بسیط به یك شرایط اجتماعی رشد و توسعه یافته در زمینه‌های مختلف اخلاقی، ذهنی، هنری، فنی و...» دانسته‌اند. به این ترتیب مشخص می‌شود كه تمدن‌ از اراده انسان برای هرچه بهتر ساختن زندگی اجتماعی خویش برمی‌خیزد و با اجرایی و عملیاتی شدن این اراده است كه انسان با دخل و تصرف مثبت و رو به رشد، در زندگی جمعی خود به ساختن و شكل‌دهی به تمدن مبادرت می‌ورزد.

 امروزه تغییرات بنیادی و نوظهور همه چیز را دگرگون کرده است. روش های جدید درک سامانه های فیزیکی و روش های جدید تفکر همه مفروضات و باورهای ما را به چالش می كشند. بیولوژی ذهن، پیشرفت های حیرت انگیز علم فیزیک، الکترونیک، ژنتیک، عصب شناسی، مهندسی، شیمی مواد، وغیره اساسی ترین مفروضات مربوط به اینکه ما که هستیم و یا چه هستیم و همچنین مفهوم انسان را به چالش کشیده اند.

 ملت های اروپایی در ۱۸۸۵ در پیمان برلین در خصوص افریقا اذعان كردند كه «خرید و فروش برده بر طبق حقوق بین الملل ممنوع است». اما این پیروزی فقط در مورد معاملات میان كشورها بكار برده می شد و مستلزم این نبود كه كشورها این عمل را به طور منطقه ای نیز ممنوع كنند: كنوانسیون ضد برده داری در ۱۹۲۶ میلادی این امر را ممنوع كرد.

 من برای صلح كوشیدم. برده‌داری را برانداختم و به بد‌بختی‌های آنان پایان بخشیدم.

                                                                  كورش بزرگ 545 سال پیش از میلاد

 

 برای توضیح بیشتر به آسیب شناسی و به سازی تمدن

http://cph-theory.persiangig.com/2190-tamadnbook.html

مراجعه فرمایید.


 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013