English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

شيوه درماني جدید براي عضوهاي قطع شده

 

 

 


شيوه درماني منحصر به فردي براي درمان عضوهاي قطع شده پيشنهاد شد

 

 

محققان در آمريكا با به كار بردن ترفندي نوظهور و غير معمول تلاش كرده اند انگشت قطع شده را به گونه‌اي ترميم كنند كه با روز اولش فرقي نداشته باشد.

به گزارش بي‌بي‌سي، چندي پيش گفته شد مردي توانسته با ماليدن مرهمي ساخته شده از عصاره مثانه خوك، نوك انگشت قطع شده خود را ترميم كند و در واقع نوك انگشت او دوباره رشد كرده است.

دانشمندان نيز موفق بوده‌اند در شرايط آزمايشگاهي پاي قطع شده سمندر را ترميم كنند.

اكنون محققان آمريكايي سرگرم آزمايش پودري هستند كه از بدن خوك تهيه شده و احتمالا مي‌تواند به سربازان مجروح شده در ميدان جنگ كمك كند كه بار ديگر صاحب عضوي از بدنشان شوند كه قطع شده است.

همزمان دولت آمريكا طرحي تحقيقي را راه اندازي كرده است كه هدفش كشف راز از رشد دوباره عضو قطع شده بدن در برخي از حيوانات است.

يكي از افرادي كه از اين كشف بهره برده است لي اسپايوك، ‪ ۶۹‬ساله از سينسيناتي اوهايو است. انگشت او در سال ‪ ،۲۰۰۵‬در حالي كه با يك هواپيماي مدل كار مي‌كرده تا استخوان قطع شده بود.

بند انگشت يك سانتي متري او هرگز پيدا نشد و به نظر مي‌رسيد كه انگشت آقاي اسپايوك براي هميشه ناقص شده است.

اما ناجي انگشت اين شهروند آمريكايي، برادرش دكتر آلن اسپايوك، جراح سابق و فارغ التحصيل دانشگاه هاروارد بود كه موسس شركت‌اي سل (‪ )ACell‬است.

اين شركت در حوزه بازسازي بدن و رشد دوباره نسوج فعاليت مي‌كند.

دكتر اسپايوك به برادرش توصيه مي‌كند كه به جاي پيوند عضو، پودر خوك را امتحان كند و مقداري از آن را براي او مي‌فرستد. لي به مدت ‪ ۱۰‬روز كمي از اين پودر را روي باقي مانده انگشتش قرار داد.

او مي‌گويد: بار دومي كه از اين پودر استفاده كردم متوجه كمي رشد در انگشتم شدم. هر روز كمي به قد انگشتم اضافه مي‌شد و بالاخره بعد از چهار هفته انگشتم به اندازه طبيعي برگشت و محكم و استوار شد.

او مي‌گويد كه بعد از چهار ماه انگشتش به شكل اوليه خود بازگشته است ، با اين كه كمي پوست آن سفت است و زخم كوچكي نوك آن ديده مي‌شود، حس كامل دارد و كاملا هم حركت مي‌كند.

ناخن اين انگشت نه تنها رشد كامل داشته بلكه با سرعت دو برابر ناخن انگشت هاي ديگر رشد مي‌كند و پوست اين انگشت كمتر از بقيه در سرما ترك مي‌خورد اين گرد جادوئي در دانشگاه پيتزبورگ آمريكا تهيه مي‌شود و دكتر استيون بديلك، مسوول آزمايشگاه از آن به عنوان مولد بافت سلولي اضافي ياد مي‌كند فرآيند تهيه اين پودر چند سالي است كه كشف شده است؟ براي تهيه پودر معجزه گر، لايه‌اي سلولي از جدار مثانه خوك جدا مي‌شود. بافت باقيمانده پس از گذاشته شدن در اسيد، از همه سلول‌هاي ديگر جدار مثانه خوك پاكسازي و بعد خشك مي‌شود. ماده به دست آمده به شكل ورقه‌اي و يا پودر است.

شايد اين فرايند ساده به نظر برسد، اما علمي كه براي تهيه آن به كار برده شده بسيار پيچيده است.

دكتر بديلاك مي‌گويد: در بدن انسان پيامهاي متنوعي صادر مي‌شود. پيام هايي به بدن مي‌گويد كه زخم ايجاد كن و پيامي هم وجود دارد كه به بدن مي گويد بازسازي كند. به زبان ساده ما پيام‌هايي را كه به بدن مي‌گويد بافت را تخريب كن از دور خارج مي‌كنيم و تنها پيام‌هايي باقي مي‌ماند كه دستور بازسازي مي‌دهد.

دانشمندان بر اين باورند كه كه اگر پودرمولد بافت سلولي اضافي را روي زخمي بگذارند رشد دوباره بافت را باعث خواهد شد.

اگر اين تكنيك را به مرحله عالي آن برسانند، ممكن است يك روز بتوانند نه فقط يك انگشت قطع شده را بلكه پوست‌هايي كه به شدت سوخته است يا حتي اعضاي به شدت آسيب ديده بدن انسان را به طور كامل ترميم كنند.

 

 


 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013