English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

برای تثبیت نام خلیج فارس

 

 

 


 

گردهمایی اعتراض‌آمیز ایرانیان در برابر ادعای «امارات»

 

 

 

 

پنجشنبه 22 فروردین‌ماه، جمعی از ایران دوستان در واکنش به عملکرد دولت امارات متحده‌ی عربی در اماراتی خواندن سه جزیره‌ی ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسا گرد‌هم آمدند تا فریادهای اعتراض خود را به گوش کسانی برسانند که در اندیشه‌ی تکه‌تکه کردن این سرزمین کهن هستند.

این گردهمایی از ساعت 11 بامداد در برابر سفارت امارات آغاز شد. اعتراض آرامی که با هدف نشان دادن بیداری مردم ایران‌زمین و ایستادگی‌اش برای پاسداری از ذره‌ذره از خاک میهن، برگزار شد. باشندگان در این گردهمایی برای پیشگیری از جنجالی شدن، تلاش کردند تا با آن‌چه بر پلاکاردها و پارچه‌ها، نوشته بودند، سخن بگویند.

 

 

نقل از روزنامه فرهنگی

 

ماجرای اعتراض کاربران ایرانی به گوگل / تقسیم بندی خلیج فارس توسط گوگل

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه این پیام کوتاه ، آدرس www.petitiononline.com/sos02082/petitionhtml درج شده است. با ورود به این آدرس و جستجوی واژه "خلیج فارس" (persian gulf) فهرستی از نتایج جستجو که به مناسبتهای مختلف و در سالهای اخیر اعتراض نامه هایی در خصوص تغییر نام خلیج فارس به عنوان جعلی "خلیج عربی" منتشر شده است، ارائه می شود که در رتبه اول آن که مدنظر پیام کوتاه اخیر است، عنوان Change the name of SLA Arabian Gulf to SLA Persian Gulf Petition (اعتراض تغییر نام خلیج عربی انجمن کتابخانه های مخصوص آمریکا به خلیج فارس) دیده می شود. با کلیک روی این آدرس صفحه ای باز می شود که از کاربر درخواست می شود در صورت تمایل و پس از خواندن متن اعتراض با وارد کردن نام و آدرس پست الکترونیک خود این نامه را امضا کند.

 

ترجمه متن نامه اعتراض به این شرح است:

به: انجمن کتابخانه های مخصوص آمریکا و بخش انجمن کتابخانه های مخصوص خلیج عربی دکتر ربکا بی. وارگا و دکتر سیف عبدالله حمود الجبری:


احترما:

ما، امضا کنندگان تقاضا داریم که انجمن کتابخانه های مخصوص ایالات متحده آمریکا عناوین "بخش خلیج عربی انجمن کتابخانه های مخصوص و .... را به نام "خلیج فارس" تغییر دهد.

در ادامه لازم به یادآوری مدارک تاریخی خلیج فارس است. آیا احتمال دارد که شما آگاه باشید در سازمان ملل چندین تصویب، این عنوان را برای این آب به رسمیت شناخته اند؟ خلیج فارس؟ از جمله تازه ترین گزارش گروه استاندارد اسامی جغرافیایی سازمان ملل، سند شماره 61، وین، 28 مارس 2006 که بر این نام به عنوان نام اصلی این خلیج تاکید کرده است؟ خلیج فارس؟

ما امیدواریم که اکنون و در این موقعیت و پس ارزیابی و خواندن درخواست ما، شما تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کنید. با سپاس از بررسی شما.

 

گوگل قادر به تغییر در سرویس جستجو نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، در حقیقت این نامه اعتراض به سایت گوگل نوشته نشده است، بلکه کاربران در اعتراض به اقدام انجمن کتابخانه های آمریکا در خصوص تغییر نام خلیج فارس به عنوان جعلی "خلیج عربی" این درخواست را تنظیم کرده اند. این درحالی است که در پیام کوتاهی که به کاربران ایرانی تلفن همراه در چند روز گذشته ارسال شده است، از عنوان گوگل به جای "انجمن کتابخانه های مخصوص آمریکا" استفاده شده است. در حقیقت گوگل یک موتور جستجو است و تنها می تواند به جستجوی سایتهای موجود در اینترنت بپردازد و بنابراین قادر به تغییر هیچ نامی نیست. (گوگل تنها قادر به تغییر در سرویس های شخصی خود است نه در سرویس جستجو).

 

دو تکه کردن خلیج فارس توسط گوگل ارث!

هرچند گوگل در نسخه سال 2008 سرویس "گوگل ارث" در نقشه های جغرافیایی مربوط به منطقه خلیج فارس، این خلیج را با دو عنوان "خلیج فارس" و "خلیج عربی" مشخص کرده است که به ترتیب در مرز ایران و کشورهای عربی نوشته شده اند.

 

 

 

 

این اقدام گوگل که بی تردید با فشار کشورهای عربی انجام شده است در فوریه 2008 با اعتراض بسیاری از انجمنها، گروهها و سازمانهای مختلف ایرانیان سراسر دنیا مواجه شد و این نهادها نامه های اعتراض جداگانه ای به مقامات گوگل ارسال کردند که در سایت مذکور نیز اعتراض نامه ای مربوط به فوریه 2008 وجود دارد.

از سویی دیگر، در جستجوی گوگل اگر کاربران تمام دنیا واژه "Arabian Gulf" را وارد کنند، جستجوگر گوگل توانایی باز کردن سایتهایی را که در نام اصلی و یا در آدرس اینترنتی آنها این عنوان جعلی درج شده است ندارد.

در حقیقت کاربر با کلیک روی این آدرسها پیامی را دریافت می کند که در آن استفاده از نام "خلیج فارس" را در جستجو پیشنهاد می کند.

این اقدام را گروهی از هکرهای ایرانی که در گروه هکرهای خوب جای دارند، انجام داده اند.

 

 

 

 

ماجرای بمب گوگلی

به گزارش مهر، در سال 2004 گروه " National Geographic" نخستین بار در نقشه ها و اسناد خود "خلیج فارس" را به عنوان جعلی "خلیج عربی" تغییر داد که با مخالفت تمام ایرانیان به خصوص کاربران ایرانی گوگل مواجه شد. کاربران ایرانی گوگل در سراسر دنیا در یک روز واژه "خلیج فارس" را در گوگل جستجو کردند و همین مسئله موجب شد که National Geographic از اقدام خود عذرخواهی کند. این پدیده که به "بمب گوگلی" معروف شد، شگفتی مقامات اولین موتور جستجوی دنیا را برانگیخت.

 

شمار قابل توجه اعتراض ایرانیان به استفاده از واژه خلیج عربی

در صفحه این سایت (www.petitiononline.com ) اعتراض نامه آنلاین سه اعتراض به گوگل ارث، National Geographic و انجمن کتابخانه های مخصوص آمریکا جزء 10 اعتراض فعال به شمار می رود که این موضوع حاکی از انتقاد شدید ایرانیان به استفاده از واژه خلیج عربی است.

 

 

نقل از گروه علمی نابغه های ایران

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013