English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

 سفينه اندور ايستگاه فضايی را به مقصد زمين ترک کرد

 

 

 



دوشنبه 87.1.6خدمه فضا پيمای اندور پس از انجام مراسم پراحساس خدا حافظی با سرنشينان ايستگاه فضايی بين المللی، ايستگاه را به مقصد زمين ترک کردند.

ده فضا نورد، طی ۱۲ روز اقامت خود در فضا، پنج راه پيمايی فضايی را انجام دادند، يک ربات را به ايستگاه وصل کردند، و يک آزمايشکاه ساخت ژاپن را روی ايستگاه نصب کردند.

 

 

 

 

مايک سوفردينی Suffredini ، مدير برنامه های ايستگاه فضايی بين المللی در يک کنفرانس خبری گفت، «سفر اين فضا پيما يک تلاش واقعی بود که همگان در آن شرکت داشتند. اين برنامه با مشارکت پانزده کشور، با هفت مرکز در سراسر جهان، انجام شد. بدين سان، در اين مرحله کار ايستگاه بين المللی يک فعاليت جهانی شده است؛ و اين ايستگاه بی ترديد بزرگترين پروژه فنی پرچالشی است که تاکنون انسان موفق به انجام آن شده است؛ و ما به عنوان يک ملت بايد از اين کار به خود بباليم.»

سفينه اندور قرار است بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) به زمين برسد؛ و بدين ترتيب سفر شانزده روزه اين فضا پيما به پايان ميرسد.

سه تن از فضا نوردان در ايستگاه باقی ماندند.

مايک موسزMoses، رئيس پرواز سفينه ميگويد، «مأموريت شگفت انگيزی بود؛ و کار گروه پرواز غرور آفرين بوده است.»

برنامه بعدی ناسا در ماه مه انجام خواهد گرفت.

 

فضانوردان سفينۀ اندورآخرين روز خود را در فضا سپری می کنند

 

 

 

 

به گفته ناسا، فضانوردان سفينه اندور تاکنون  اکثر وظايف خود را در اين سفر به اتمام رسانيده اند. سفينه فضايی اندورامروز از ايستگاه بين المللی فضايی جدا می شود و بدين ترتيب آمادۀ بازگشت به زمين خواهد شد. اندور در روز ۲۲ اسفندماه از پايگاه فضايی کيپ کاناورال، در فلوريدا، به فضا پرتاب شد، و سرنشينان آن تاکنون ۵ راه پيمايی فضايی انجام دادند.

با اينکه فضا نوردان روز گذشته مدت کوتاهی را به استراحت پرداختند اما ماموريت اصلی آنها نصب تجهيزات برروی ايستگاه بين المللی فضايی بود. آنها بخشی از آزمايشگاه فضايی ژاپن و بازوی روباتی ساخت کانادا، موسوم به دکستر، را نصب کردند.

انتظار می رود دکستر در آينده بتواند برخی از کارهايی را که اينک توسط فضا نوردان انجام ميگيرد، انجام دهد.

اندور، امروز سفر دوروزۀ خود را برای بازگشت به زمين آغاز کند

 

نخستين مرحله نصب آزمايشگاه ژاپنی و ربات کانادائی در ايستگاه بين المللی فضائی انجام گرفت

فضانوردان مستقر در ايستگاه بين المللی فضائی نخستين راه پيمائی فضائی از پنج مرحله راه پيمائی های برنامه ريزی شده برای نصب يک آزمايشگاه فضائی ساخت ژاپن و يک ربات ساخت کانادا در ايستگاه بين المللی فضائی را به انجام رسانده اند.

دو فضانورد آمريکائی فضاپيمای اندوور امروز، جمعه ، برای نصب بازوهای هيدروليک به ربات کانادائی موسوم به دکستر، هفت ساعت را در فضای خارج از ايستگاه بين المللی فضائی گذراندند. اين ربات که از آن در انجام عمليات تعميراتی و نگهداری از ايستگاه بين المللی فضائی استفاده خواهد شد، زمان ماندن فضانوردان در خارج از ايستگاه برای چنين عملياتی را به نصف کاهش ميدهد. مهندسين کانادائی سعی ميکنند برای برطرف ساختن يک مشکل حرارتی که در ربات دکستر بروز کرده است، چاره ای پيدا کنند.

فضانوردانی که ماموريت راه پيمائی فضائی در خارج از ايستگاه بين المللی فضائی را انجام ميدهند در عين حال به همکاران خود در داخل ايستگاه برای انتقال دادن بخشی بزرگ از آزمايشگاه ژاپنی موسوم به کيبو از قسمت بار فضاپيمای اندوور به داخل ايستگاه بين المللی فضائی نيز کمک خواهند کرد.

 فضاپيمای اندوور و هفت سرنشين آن روز پنجشنبه ، دو ساعت پس از پهلو گرفتن آن در ايستگاه بين المللی فضائی وارد اين ايستگاه شدند.

 

سفينه اندور در ايستگاه بين المللی فضائی پهلو گرفت

سفينه اندور در نخستين ساعتها ی امروز (پنجشنبه) در ايستگاه بين المللی فضائی پهلو گرفت. اين سفينه روز سه شنبه ماموريت پرواز را آغاز کرده بود. مايک موزز، مدير پرواز سفينه، اين پرواز را موفقيت آميز ارزيابی کرد و گفت، «تمام سعی ام را می کنم که خيلی لبخند نزنم. امروز روز ديدارفضانوردان و روز پهلوگرفتن بود. بهتر از اين واقعا نمی شد. تصويرها عالی است. علاوه بر تصويرها، فيلم ماجرای پهلو گرفتن را هم به طور کامل داريم. فيلمی که هم از داخل اندور گرفته شده و هم از داخل ايستگاه. واقعا عالی است.»

 

 

 

 

دومينيک گوری، فرمانده اندور، پيش از پهلو گرفتن سفينه، آن را طوری هدايت کرد که بتوان به طور کامل از صحنه پهلو گرفتن فيلمبرداری کرد. مهندسان مرکز فضائی، در زمين، به تحليل تصويرها و فيلمهای فرستاده شده می پردازند.

سازمان فضانوردی آمريکا، ناسا، می گويد احتمال دارد اندکی پس از پرواز اندور پرنده ای به دماغه آن برخورد کرده باشد. مايک موزز اين فرضيه را قبول ندارد، و می گويد، «به ما گفته شد ذراتی در حدود ۱۰ ثانيه ای در دماغه اندور ديده شده و باآن برخورد کرده. تحليل عکسها اما نشان می دهد که چيزی به دماغه سفينه برخورد نکرده وذرات، تنها در دنباله موشک پرتاب ديده شده است. بنابراين چيزی در نزديکيهای خود سفينه ديده نشده است.»

سفينه اندور يک ربات ساخت کانادا، به نام دکستر، را که دو دست دارد به فضا برد. اين ربات درجريان نخستين راه پيمائی فضانوردان به منظور نصب دستگاهها به آنان کمک خواهد کرد.

ژاپن هم آزمايشگاه کی بو، به معنی اميد، را با سفينه به ايستگاه فرستاد. يکی از ۷ فضانورد سرنشين اندور ژاپنی است.

در مجموع برای فضانوردان در مرحله کنونی ۵ مورد راه پيمائی در فضا برنامه ريزی شده است. مدت ماموريت اندور ۱۶ روز است

 

نقل از ناسا

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013