English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

پرده برداری از طرح فضاپیمای تجاری

 

 

 


 

پرده برداری از طرح فضاپیمای تجاری
 

 

طرح های جدیدی از سیستم پرتاب فضاپیمای تجاری شرکت "ویرجین گالکتیک" Virgin Galactic منتشر شده است. قرار است فضاپیماهای این شرکت علاقه مندان را در ازای دریافت پول به یک سفر کوتاه فضایی ببرد. 
 

 

این فضاپیما براساس طرح راکت فضایی "اسپیس شیپ وان" SpaceShipOne طراحی شده است. در این طرح که پیشتر جوایزی را هم نصیب خود کرده، فضاپیما قبل از روشن کردن موشک هایش، توسط یک هواپیما به هوا فرستاده می شود.

 

شرکت ویرجین در این طرح تغییراتی داده است. از جمله اینکه فضاپیمای ویرجین کمی بزرگتر طراحی شده تا قادر باشد هر بار هشت مسافر را با خود به فضا ببرد. این پروازها قرار است از سال 2010 آغاز شود. ریچارد برانسون، مدیر شرکت ویرجین گفت که بردن مسافر به فضا، تجارتی با پتانسیل بسیار بالا است.
 

 

او در کنفرانس خبری در نیویورک در این مورد گفت: "فکر می کنم بسیار مهم است که این پروژه از نظر تجاری موفقیت آمیز باشد. در این صورت ما خواهیم توانست راه سرمایه گذاری خصوصی را در تکنولوژی فضانوردی و پرتاب فضاپیما باز کنیم. "

 

"در صورتی که این تجارت از مراکز نظامی به بخش خصوصی سپرده شود، میزان سرمایه گذاری در این بخش می تواند با مقدار سرمایه ای که در صنایع تلفن همراه و تکنولوژی های مربوط به اینترنت صرف می شود، رقابت کند." فضاپیما در کارخانه ای در کالیفرنیا ساخته خواهد شد.
 

 

"ویرجین گالاکتیک" طراحی فضاپیماهای خطوط فضایی خود را به آقای برت روتان که به نوآوری در طراحی هواپیما مشهور است، سپرده است. گفته می شود کار ساخت حامل فضاپیما موسوم به "شوالیه سفید 2" به زودی به پایان خواهد رسید و قرار است پروازهای آزمایشی آن در سال جاری میلادی آغاز شود. شرکت "ویرجین گالاکتیک" می گوید که شصت درصد از دومین فضاپیمای این شرکت هم ساخته شده است.
 

 

 

اسپیس شیپ وان می تواند هشت نفر را حمل کند

 

 

هم حامل فضاپیما و هم خود فضاپیما در کارخانه "اسکیلد کامپوزیت" Scaled Composites در ایالت کالیفرنیا ساخته می شوند که به آقای روتان تعلق دارد.

فضاپیماها حامل دو فضانورد و شش مسافر خواهد بود. پروازها در محلی به نام "اسپیس پورت آمریکا" Spaceport America در صحرایی در ایالت نیومکزیکو در آمریکا انجام خواهد شد.

قیمت بلیط این سفر فضایی دویست هزار دلار است. شرکت "ویرجین گالکتیک" اعلام کرده که تا کنون بیش از دویست نفر برای انجام این سفر نام نویسی کرده و هشتاد و پنج هزار نفر دیگر برای انجام این کار ابراز علاقه کرده اند. این شرکت همچنین می گوید که ده ها میلیون دلار ودیعه تا کنون دریافت کرده است.

 

آقای برانسون می گوید که سیستم پرتاب این فضاپیما را در اختیار گروه های تحقیقاتی و صنعتی نیز قرار خواهد داد.

او در مراسم معرفی این پروژه در موزه تاریخ طبیعی آمریکا گفت: "این موضوع که این سیستم قادر است احجام و ماهواره ها را با هزینه ای اندک وارد فضا کند بسیار مهم است." "این سیستم امکان بسیار خوبی برای محققین پدید می آورد. آنها قادر خواهند بود از این طریق آزمایشات بیشتری در فضا انجام دهند. این امکان به آنها کمک می کند تا به سوالاتی کلیدی درباره آب و هوای کره زمین و اسرار عالم پاسخ دهند."

 

منبع: bbc

 


 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013