English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

دانشگاه‌ها در خانه شما

 

 


اپل با iTunes U دانشگاه‌ها را به خانه شما می‌آورد

 

 

«آرتور مارکیز»، یک حقوقدان بازنشسته، قدم زدن را خیلی دوست دارد. او عادت دارد روزانه 10 کیلومتر قدم بزند. او در حالی که قدم می‌زند با آی‌پادش به کلاس‌های فلسفه دانشگاه برکلی گوش می‌کند!

 

 

 

 

بکستر وود یکی از مشتاق‌ترین دانشجویان هوبرت دریفوس Hubert Dreyfus استاد 78 ساله  فلسفه دانشگاه برکلی است. ولی او نه تا به حال با این استاد ملاقات کرده است و نه هیچگاه در تالار سخنرانی برکلی بوده است. او راننده یک کامیون 18 چرخ است!
این راننده 61 ساله، سخنرانی‌های این استاد را با نرم‌افزار آی‌تونز اپل دانلود می‌کند و با استفاده از مدیاپلیر 
HP به آنها گوش می‌کند. او وقتی به شهرها می‌رسد دکمه pause مدیاپلیر را فشار می‌دهد، چون می‌خواهد تمرکز بیشتری روی ترافیک شهری داشته باشد و حواسش با فکر کردن به سخنان نیچه پرت نشود!:
«من در یک آن دو جا هستم. صدای گچ روی تخته‌سیاه این حس و حال را واقعی‌تر می‌کند.»
اپل با ارائه صدها سخنرانی از استادان برتر دانشگاه‌ها حیات دوباره‌ای به مغزهای مستعدی بخشیده که از دسترسی فیزیکی به آنها ندارند.
چندین سال است که دانشگاه‌ها در وب‌سایت‌های خودشان دروس را به صورت آنلاین می‌گذارند تا در صورتی که دانشجویی کلاسی را از دست دهد، فرصت دوباره‌ای پیدا کند.
ولی حالا یک انقلاب واقعی به وقوع پیوسته است، 28 دانشگاه شامل دانشگاه MIT، استنفورد و ییل Yale کورس‌های برگزیده‌ای را به صورت رایگان از طریق آی‌تونز در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

 

 

 

 

هدف این دانشگاه‌ها این است که ارتباط بهتری با فار‌غ‌التحصیلان ایجاد کنند و در ضمن روی والدین دانشجوها تأثیر بگذارند و نوعی تبلیغ انجام دهند.

این دانشجوهای غیر رسمی گرچه از چشمان استادانشان پنهان هستند و گاهی بعضی از استادان تمایلی به جواب دادن به مکاتبات آنها ندارند و اگر چه مدرک رسمی هم دریافت نمی‌کنند ولی می‌توانند طعم دروس رایگان را بچشند.

به این ترتیب فارغ از سن و فاصله و شغل، همه می‌توانند از دروس آنلاین رایگان استفاده کنند.

 

 

 

 

ریچارد مولر یک استاد دانشگاه برکلی می‌گوید که عده زیادی از مردم در سراسر جهان نیازمند آموزش بیشتر هستند. آنها تشنه آموختن و دانش هستند. او ایمیلی از یک دریانورد ساکن عراق دریافت کرده است که در آن از وی به خاطر دروسش تشکر شده است.

نخستین بار در اواخر سال 2004، اپل ارائه دروس را به صورت پادکست از دانشگاه دوک Duke آغاز کرد و بعد به تدریج بر تعداد این دانشگاه‌ها افزوده شد.

تعداد دانلودها از ماه می به شدت اضافه شده است. برای مثال دانلود 86 کورس دانشگاه برکلی از 15 هزار دانلود، به 50 هزار دانلود در هفته رسیده است.

اما در این میان اپل چه سودی می‌برد؟! تحلیل‌گران می‌گویند که اپل با ذخیره و کاتالوگ کردن پادکست‌های آموزشی می‌خواهد حسن نیت خود را به دانشگاه‌ها نشان دهد، دانشگاه‌هایی که خریداران بزرگ کامپیوترهای مکینتاش هستند. 

همچنین این کار به طور غیرمستقیم فروش آی‌پاد، مدیاپلیر مشهور شرکت اپل را بالا می‌برد.

در میان اساتید، پادکست‌های هوبرت دریفوس محبوبیت زیادی پیدا کرده است، پادکست‌های او به اندازه یک خواننده راک هندی طرفدار دارند. دانشجویان آنلاین او برای ملاقاتش به برکلی می‌آیند و حتی بسیاری مبلغی پول برای نشان دادن قدردانی از او و تهیه‌کنندگان پادکست، ارسال می‌کنند.

 

 

هوبرت دریفوس

سخنرانی‌های این استاد بسیار مشهور هستند، به طوری که یکی از پادکست‌های او در رتبه 58 پادکست‌های آی تونز ایستاد و به دنیال آن BBC، برنامه Comedy Central برنامه‌هایی درباره این سخنرانی پرطرفدار با عنوان «از خدا به خدا و برعکس» درست کردند. 

دریفوس برای اینکه کیفیت پادکست‌ها بهتر شود، موافقت کرده که کلاسش مجهز به میکروفن و سیستم‌های ضبط ویژه شود. 

یک دانشجوی 18 ساله فلسفه به نام الکساندر دیاز که گاه و بیگاه از کلاس‌ها غیبت می‌کند، آی‌پاد به گوش و در حالی که در حاشیه کتاب «وجود و زمان» هایدگر می‌نویسد، به کلاس‌ها گوش می‌کند.

دریفوس از سال 1968، در برکلی فلسفه درس می‌دهد. گرچه وی قبلا کارایی آموزش از راه دور را زیر سؤال برده است ولی شانسی که برای انتشار افکارش با آی تونز پیدا کرده است، این باور وی را تحلیل برده است.

 

 

منبع: لوس انجلس تایمز

 

نقل از روزانه - مبین

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013