English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

رتبه ايران در ميان 200 دانشگاه برتر جهان

 

 

 


ليست 200 دانشگاه برتر جهان و 50 دانشگاه برتر آسيا و اقيانوسيه در سال 2006 از سوي مؤسسه «تايمز هاير اجوكيشن» در انگليس منتشر شد و اين در حالي است كه بازهم نامي از ايران در اين ليست به چشم نمي خورد. 

به گزارش فارس، براي سومين سال پياپي يك موسسه تحقيقاتي در لندن اقدام به انتشار ليست برترين دانشگاه‌هاي جهان نمود كه به نوبه خود مورد توجه بسياري از دولتها و دست اندركاران دانشگاهي جهان قرار گرفته است. 

البته در اين ليست به مانند دو سال گذشته اسمي از دانشگاه‌هاي ايران برده نشده است. در ميان 10 دانشگاه برتر جهان اگرچه به مانند دو سال گذشته دانشگاه هاروارد بازهم به عنوان برترين برگزيده شده است، ليكن امسال از اقتدار هرساله هاروارد كاسته شده و دانشگاه كمبريج انگلستان خود را به راس ليست بسيار نزديك نموده است. 

براي اولين بار نيز سروكله امپريال كالج لندن در ميان 10 دانشگاه برتر جهان پيدا شده كه البته اين به مدد سقوط وحشتناك دانشگاه پلي تكنيك ايكول فرانسه از رتبه دهم به رده سي وهفتم ميسر شده است. كمبريج براي اولين بار به رده دوم صعود كرده و ييل نيز خود را به ميان پنج دانشگاه برتر رسانده است. 

در ميان 30 دانشگاه برتر جهان علاوه بر انگليس و آمريكا دانشگاه‌هايي از كشورهاي چين، استراليا، فرانسه، سنگاپور، ژاپن، كانادا و سوئيس به چشم مي خورند. هاير اجوكيشن به شيوه رده بندي دانشگاه‌ها پرداخته و جزييات و رتبه هر دانشگاه را در ميان هر يك از شاخص ها مشخص نموده است. 

همكاري با ديگر دانشگاه‌هاي جهان، سطح علمي كادر دانشگاهي، دارا بودن دانشكده هاي بين المللي، دارا بودن دانشجويان بين المللي، نسبت كارمندان و كادر دانشگاهي به تعداد دانشجويان و تعداد دفعاتي كه يك دانشگاه به عنوان منبع علمي از سوي ديگر دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اصول گزينش برترين دانشگاه‌ها بوده است. 
بر همين اساس 10 دانشگاه برتر جهان به ترتيب شامل، هاروارد، كمبريج، آكسفورد، ام آي تي، ييل، استنفورد، كاليفرنيا، بركلي، امپريال كالج و پرينستون مي باشد. 

به نظر مي‌رسد در ميان 50 دانشگاه برتر آسيا و اقيانوسيه رقابت سنگيني ميان كشورهاي استراليا، چين، هنگ كنگ و ژاپن وجود دارد و اين در حالي است كه در اين ميان دانشگاه‌هايي از كشورهاي سنگاپور، نيوزيلند، كره جنوبي، هند، تايلند ، مالزي، تايوان و رژيم اشغالگر قدس نيز حضور دارند. 

به ترتيب دانشگاه‌هاي پكن چين، ناتل استراليا، ناتل سنگاپور، توكيو ژاپن، ملبورن استراليا، سينگ هواي چين، كيوتو ژاپن، دانشگاه هنگ كنگ و سيدني و موناش استراليا حائز رتبه هاي اول تا دهم قاره آسيا و اقيانوسيه شدند. 

در قاره آسيا و اقيانوسيه جابه‌جايي‌ها بسيار شديد بوده به طوري كه 10 دانشگاه برتر سال گذشته در ميان 50 دانشگاه برتر سال جاري جايگاهي ندارند كه اين به دليل بازبيني سيستمي در ديگر دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است.

 

 

 

نقل از:

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013