English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

گزارش خبري-تصويري از ماموريت شاتل

 

 

 


گزارش خبري-تصويري ۲ از ماموريت شاتل

پس از اتصال شاتل دیسکاوری به ایستگاه فضایی بین المللی، در اولین راه‌پیمایی فضایی، فضانوردان بخش ایتالیایی جدیدی را به ایستگاه اضافه کردند. از نکات جالب دیگر این ماموریت، فرماندهی همزمان دو زن بر شاتل و ایستگاه فضایی است.

 

پس از اتصال شاتل دیسکاوری به ایستگاه فضایی بین المللی، خدمه‌ی آن پس از بررسی سپر حرارتی شاتل و انجام معاینات لازم وارد ایستگاه شدند. بعد از یک جشن خوش آمد گویی کوتاه، خدمه پس از آماده کردن قطعه‌ی ایتالیایی «هارمونی»(Harmony)، آن را به طور موقت به ایستگاه متصل کردند. پس از اتمام ماموریت شاتل، خدمه‌ی ایستگاه آن را در محل اصلی خود قرار خواهند داد.

 

 

 

تصويري از محل پرتاب با لنز چشم ماهي

 

این قطعه که«هارمونی» نام دارد، آزمایشگاهی است برای انجام آزمایشات مختلف و پس از سال ۲۰۰۱ اولین قطعه‌ای است که به ایستگاه متصل می‌شود و خدمه می‌توانند در آن حضور داشته باشند. در چند سال گذشته بخش‌هایی غیرقابل سکونت مانند باطری‌های خورشیدی و بخش‌هايی دیگر به ایستگاه اضافه شده بود.

خدمه‌ی شاتل، «اسکات پارازیسکی»(Scott Parazynski) و «داگ ویلوک»(Doug Wheelock) در یک راهپیمایی فضایی به مدت ۶ ساعت و ۱۴دقیقه، هارمونی را به مکان موقت خود در بخش چپ قسمت مرکزی ایستگاه، متصل کردند

همچنین تیمی از آسمان نمای موزه‌ی علوم طبیعی هوستون در طول مدتی که فضانوردان ماموریت STS-120 برای نصب آزمایشگاه «هارمونی» تمرین می‌کردند، بخش آموزش عکاسی و تهیه‌ی مطالب رسانه ای را هم در برنامه‌ی تمرینات فضانوردان گنجاندند.

این کار برای آن صورت گرفت که فضانوردان با کمک یک دوربین با لنز «چشم ماهی»(Fish eye) از مراحل مختلف ماموریت خود از پرتاب تا اتصال به ایستگاه فضایی، اقامت در ایستگاه و بازگشت، عکس هایی با میدان دید ۱۸۰ درجه تهیه کنند و با نمایش آنها در آسمان نمای موزه ی علوم طبیعی هوستون، تجربه‌ی حضور در یک ماموریت فضایی را به بازدید کنندگان منتقل کنند.

 

 

 

موضوع جالب دیگری هم در این ماموریت وجود دارد. مدتی پیش خانم پگی ویستون(Peggy Whitson) وارد ایستگاه فضایی بین المللی شد و برای اولین بار یک خانم فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده گرفت. در ماموریت STS-۱۲۰ هم خانم «پاملا ملوری» (Pamela Melroy) فرماندهی عملیات را بر عهده دارد و این برای نخستین بار است که هم فرمانده‌ی شاتل و هم فرمانده‌ی ایستگاه فضایی زن هستند.

همچنین در این ماموریت قرار است یکی از آرایه‌های باطری خورشیدی ایستگاه که در گذشته در مکانی به صورت موقت نصب شده بود، به مکان دائمی خود منتقل شود.

 

 

ا

 

 

 

منابع: Nasa ، Esa ،

Send instant messages to your online friends http://uk.messenger .yahoo.com

 

نقل از گروه آسمان کویر

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013