English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

جراحی عیوب انکساری چشم

 

 

 

 

 

عیوب انکساری چشم جراحی مي‌شود؟

 

عیوب انکساری چشم اعم از دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم با شیوه‌های جراحی قابل تصحیح هستند.
دو روش عمده جراحى براى تصحيح عيوب انكسارى وجود دارد:
 

روش جراحى ليزيك ( LASIK): 

در روش ليزيك -مخفف كلمه Laser- assisted in situ Keratomileusis - چشم پزشك با وسيله اى به نام “ميكروكراتوم” برشى باريك و حلقوى روى قرنيه ايجاد مى كند. سپس جراح لايه بريده شده را بلند مى‌كند و با استفاده از “ليزر اكسايمر” قرنيه را در زير اين لايه براى تصحيح عيب انكسارى تراش مى‌دهد.

 

 

 

سپس لايه برداشته شده به جاى اصلى خود بازگردانده مى‌شود، بدون آنكه نيازى به بخيه زدن وجود داشته باشد. ليزر اكسايمر برخلاف ساير انواع ليزر حرارت ايجاد نمى‌كند.اين روش معمولاً بدون درد و ناراحتى پس از عمل است و خطر ايجاد لك و جاگذاری بر روی قرنيه پايين است. بررسى ها نشان داده اند در ۹۷ درصد موارد بيماران در اولين روز پس از عمل ديد كامل را به دست مى آورند. 
 

روش برش قرنيه براى تصحيح انكسار نور (PRK) :

جراح در روش" پی‌آر‌کی" Photorefractive Keratectomy لايه محافظتى بيرونى قرنيه را با استفاده از “ليزر اكسايمر” برمى‌دارد و سپس انحناى قرنيه را تغيير مىدهد.

اين عمل يك تا دو دقيقه طول مى‌كشد و در ضمن آن چشم با قطره بيحس‌كننده بيحس مى‌شود و با يك بالاكشنده پلك چشم باز نگه داشته مى‌شود.

 

 

 

پس از عمل يك لنز تماسى براى بانداژ روى چشم قرار مى گيرد. ممكن است ناراحتى مختصرى در يكى دو روز بعد از عمل وجود داشته باشد تا لايه بيرونى قرنيه ترميم شود. 

روش هاى LASIK و PRK براى تصحيح ميزان كم تا متوسط آستيگماتيسم در افرادى كه دچار نزديك بينى هم هستند، مناسب هستند. اما نتايج عمل در افرادى كه علاوه بر آستيگماتيسم دچار دوربينى هم هستند، آن قدرها خوب نيست.
 

برش شعاعی قرنیه

روش هاى LASIK و PRK جايگزين روش "برش شعاعى قرنيه" (radial keratomy) شده‌اند كه براى اولين بار در دهه ۱۹۷۰ ميلادى ابداع شد. روش "برش شعاعى قرنيه" در سال هاى دهه ۱۹۸۰ جذابيت خود را از دست داد، چرا كه برخى از افرادى كه تحت اين عمل جراحى قرار مى‌گرفتند، پس از جراحى و كسب نتايج خوب ابتدايى، بعدها دچار نزديك بينى پيشرونده مى‌شدند. 

در روش برش شعاعى قرنيه، برش هاى متعددى به طور شعاعى، مانند پره هاى چرخ، روى قرنيه داده مى شود تا انحناى قرنيه كاهش يابد. 
 

مقایسه روش‌های جراحی

در روش ليزيك نیز ممكن است در برش لايه يا قرار دادن دوباره آن پس از جراحى مشكل به وجود آيد. اين عارضه ممكن است در ۱ تا ۲ درصد موارد رخ دهد. همچنين در برخى افراد شكل چشم به نحوى است كه براى انجام عمل ليزيك مناسب نيست.

در روش PRK لايه سطحى سلول هاى قرنيه پيش از عمل برداشته مى شود حدود ۴ روز طول مى كشد تا اين لايه مجدداً رشد كند. در اين مدت يك بانداژ روى چشم قرار داده مى‌شود كه ممكن است ناراحت كننده باشد و واضح شدن ديد هم با تاخير صورت مى‌گيرد. 

معمولاً در اين روش هر چشم جداگانه با فاصله چند هفته مورد عمل قرار مى‌گيرد. بهبودى كامل ممكن است ۳ تا ۴ ماه طول بكشد. در مقابل در روش ليزيك معمولاً هر دو چشم در يك زمان عمل مى‌شوند و واضح شدن يك ديد ممكن است در يك روز به دست آيد.

 

 

 

نقل از روزانه (مبین)

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013