English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

امكان رديابي افراد در محيط‌هاي مختلف

 

 

 


 

با تلاش محققان دانشگاه اميركبيرامكان رديابي افراد در محيط‌هاي مختلف با استفاده از چند دوربين فراهم شد

 

 

با تلاش يكي از دانش‌آموختگان كارشناسي ارشد هوش مصنوعي دانشكده مهندسي كامپيوتر و فن‌آوري اطلاعات دانشگاه صنعتي‏اميركبير سيستم رديابي افراد با استفاده از چند دوربين طراحي و اجرا شد.

مهندس محمد ايزدي، دانشجوي مجري طرح اظهار داشت: در سال‌هاي اخير نظارت ويدئويي يكي از موضوعات فعال تحقيقاتي در زمينه بينايي ماشين است؛ به نحوي كه طيف وسيعي از كاربردها شامل كنترل فضاهاي خاص، آمارگيري از مكان‌هاي شلوغ و تحليل ازدحام، تشخيص رفتارهاي غيرعادي و نظارت بر فضاي وسيع با چند دوربين و ... را در برگرفته است

وي خاطرنشان كرد: جهت رديابي افراد در فضاهاي باز و بسته از چند دوربين استفاده شده است كه از چهار قسمت تقطيع حركت، رديابي افراد، مديريت هم پوشاني افراد و تركيب داده‏هاي دوربين‏ها تشكيل شده است.

اين فارغ‏التحصيل كارشناسي ارشد هوش مصنوعي اظهار داشت: پس از دريافت تصوير صحنه از هر دوربين، تقطيع حركت انجام مي‌شود. بدين منظور روشي جديد براي مدل كردن زمينه و جداسازي افراد از زمينه ارائه شده است كه حساسيت آن نسبت به تغييرات نور و صداي محيط كم بوده و سايه‏هاي افراد را نيز حذف مي‏كند.

وي ادامه داد: با استخراج افراد از زمينه براي هر دوربين، عمل رديابي انجام مي‏گيرد كه در اين سيستم از رديابي مبتني بر كانتور فعال استفاده شده است.

ايزدي درباره روشهاي رديابي گفت: براي رديابي افراد از دو روش جديد رديابي با استفاده از مدل كانتور فعال مبتني بر شاخه و قيد با كنترل فازي و رديابي با مدل كانتور فعال مبتني بر نگاشت خود سازمانده تطبيقي با زمان استفاده شده است

وي ادامه داد: هر دو روش نسبت به روش‌هاي مشابه قبلي بسيار سريعتر و دقيق‏تر عمل مي‏كند. ايزدي افزود: با استفاده از رديابي با مدل كانتور فعال مشكل همپوشاني افراد توسط يكديگر به خوبي حل شده است.

اين فارغ‏التحصيل دانشگاه صنعتي اميركبير ادامه داد: با نزديك شدن افراد به يكديگر گروه تشكيل شده و اين گروه رديابي مي‏شود و با جدا شدن افراد از هم، افراد به صورت قبل از تشكيل گروه، تشخيص داده مي‏شوند.

به گزارش ايسنا، وي اظهار داشت: با استفاده از سه قسمت بيان شده به رديابي افراد واقع در ميدان ديد هر دوربين پرداخته مي‏شود. قسمت تركيب داده‏هاي دوربين‏ها نيز جهت رديابي افراد در كل فضاي تحت پوشش دوربين‏ها به كار گرفته مي شود كه با استفاده از اين قسمت انتقال افراد از ميداد دوربين به دوربين ديگر تشخيص داده شده و اطلاعات افراد به دوربين ديگر منتقل مي‏شود. همچنين اين قسمت موقعيت فرد را در هر نقطه از فضاي تحت پوشش دوربين‏ها به كاربر نمايش مي‏دهد

به گفته مجري طرح، مزاياي سيستم طراحي شده سرعت، دقت و كارآيي در هر قسمت پروژه در آزمايش‌هاي عملي با كارهاي ديگر مقايسه و برتري آن نشان داده شده است. سيستم پيشنهادي در مواردي كه ازدحام افراد زياد نباشد خوب عمل كرده و از سرعت و دقت خوبي نسبت به كارهاي مشابه برخوردار است.

اين پروژه به راهنمايي دكتر رضا صفابخش انجام شده است.

 

 

خبرگزاري دانشجويان ايران

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013