English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

افق های نو در نزدیکی مشتری

 

 

 

 

New Horizons ماه آينده در زمان عبور از كنار مشتري ، به تصویر برداری و کاوش اين سياره اقدام كرده و با كمك تجهيزات علمي خود به مطالعه جو مشتري و همچنين بررسي وضعيت چهار قمر گالیله ای آن خواهد پرداخت. 

 

 

 

فضاپیمای ‪ New Horizons‬ به زودي در مسير خود به سوي پلوتو ، از كنار مشتري عبور خواهد كرد. افق‌هاي جديد ماه آينده در زمان عبور از كنار مشتري ، به تصویر برداری و کاوش اين سياره اقدام كرده و با كمك تجهيزات علمي خود به مطالعه جو مشتري و همچنين بررسي وضعيت چهار  قمر از اقمار آن خواهد پرداخت.

این فضا پیمای مدرن كه سريعترين ساخته دست بشر محسوب مي‌شود، نهم اسفند امسال از فاصله ‪ ۲/۲‬ميليون كيلومتري سياره مشتري عبور خواهد كرد. جان اسپنسر یکی از مسولان طرح New Horizons در ناسا ، هدف اصلي اين  فضاپیما را  برای عبور از كنار "مشتري"، استفاده از جاذبه اين سياره عظيم براي افزايش سرعت خود در مسير حركت به سوي سياره  پلوتو  میداند. دانشمندان ناسا تخمين مي‌زنند سرعت اين فضاپیما پس از عبور از نزديكي مشتري و استفاده از جاذبه آن با كمك انجام مانورهاي مداری پیچیده , به حدود ‪۸۴‬ هزار كيلومتر در ساعت خواهد رسيد. علت نياز New Horizons به چنين سرعتي در واقع مسافت بسيار زياد تا سياره پلوتو است. که نیاز به این سرعت را بیشتر میکند.

 

 

 

 

New Horizons

 

  پس از رسيدن به این سرعت ، به مدت هشت سال ديگر با همين سرعت به سفر خود در فضا ادامه خواهد داد و در نهايت در سال ‪ ۲۰۱۵‬به سياره پلوتو خواهد رسيد. سياره عظيم مشتري پيش از اين توسط هفت فضا پیمای بدون سرنشين ديگر كه در سفرهاي خود از كنار آن عبور كرده‌اند، مورد مطالعه قرار گرفته است. از جمله مي‌توان به كاسيني كه هم‌اكنون در مدار سياره زحل قرار دارد،  ووييجر ‪ ۱‬كه هم‌اكنون به بيروني‌ترين نقاط منظومه شمسي رسيده است و نيز گاليله اشاره كرد.

با اين وجود، هيچ كدام از فضا پیما های ياد شده داراي تجهيزات فوق پيشرفته مشابه تجهيزات موجود در افق های نو نبوده‌اند و به همين علت عبور آن از كنار مشتري از لحاظ علمي داراي ارزش بسيار زيادي است.

در اين برنامه New Horizons چهار قمر بزرگ مشتري با نامهاي آيو، اروپا ، گانيمد و كاليستو را مورد مطالعه قرار مي‌دهد و اطلاعات با ارزشي از جو ناآرام و ميدان مغناطيسي سياره جمع‌آوري مي‌كند.

 کپسول چهارصدو هفتاد و شش کیلوگرمی New Horrizon  هم‌اكنون به فاصله۶۵/۶۶۵/۶‬ميليون كيلومتري زمين رسيده‌است.اين فضا پیمای هفتصد ميليون دلاري داراي يك راكتور هسته‌اي كوچك و يك محموله سی و سه ‬كيلوگرمي عنصر راديواكتيو پلوتونيوم است كه از آن براي تامين برق مورد نياز تجهيزات خود استفاده خواهد كرد.

بهره‌گيري New Horizons  از راكتور هسته‌اي به این علت است كه فاصله بسيار دور سياره پلوتو با خورشيد سبب مي‌شود افق های نو بر خلاف سفينه‌هاي معمولي نتواند از باتري‌هاي خورشيدي براي توليد الكتريسيته مورد نياز تجهيزات خود استفاده كند. "نيوهورايزنز" پس از رسيدن به نزديكي سياره "پلوتو" در ژوئيه سال ‪ ۲۰۱۵‬از فاصله اندكي از كنار اين سياره عبور خواهد كرد و در يك دوره زماني ‪ ۵‬ماهه كه كمترين فاصله را از "پلوتو" دارد، با كمك ابزارهاي علمي خود جو "پلوتو" را مورد بررسي قرار مي‌دهد و به نقشه‌برداري دقيق از سطح اين سياره و همچنين سه قمر آن مي‌پردازد.

 

 

محمد رحيمي

 

نقل از پارس اسکای

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013