English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

صداهای هوشمند کیهانی

 

 

 


منجمان روش جدیدی برای جست و جوی حیات فرا زمینی و به کمک وسیله ای که اکنون در استرالیا در حال ساخت است پیشنهاد کرده اند. 

 

 

این وسیله که نشان دهنده ی فرکانس پایین Low Frequency Demonstrator (LFD) نام دارد و  در ارایه ی بزرگ  Mileura  [Mileura Wide-Field Array (MWA)] قرار دارد قادر است تمدن های شبیه زمین را در بین  1000 تا از نزدیک ترن ستاره ها جست و جو کند.

Avi Loeb نظریه پرداز مرکز اختر فیزیک Harvard-Smithson می گوید:به زودی ما می توانیم پیام هایی از تمدن های کهکشانی را بشنویم.این اولین بار در تاریخ است که ما می توانیم تمدن هایی شبیه خودمان را در بین ستاره ها پیدا کنیم.

 اغلب SETI به دنبال علامت هایی شبیه چراغ دریایی می گردد که در فضا ایجاد شده اند.این سیگنال ها ممکن است وجود نداشته باشند .همچنین اکثر پروژه های SETI   فرکانس هایی بالای  GHz 1 را جست و جو میکنند تا اثرات تداخلی از زمین یا منابع دیگر کیهانی وجود نداشته باشد.

به جای جست و جوی سیگنا ل هایی که تمدن های دیگر برای ما می فرستند Loeb   و هم کارش  Matias Zaldarri  پیشنهاد کرده اند که سیگنال هایی که به طور اتفاقی از یک تمدن دیگر در فضا پخش می شوند را جست و جو کنیم.

ان ها اشاره کردند که MWA-LFD که برای مطالعه ی فرکانس های 80-300 MHz طراحی شده قادر است فرکانس های رادیویی شبیه به ان چه در زمین ایجاد می شود  را تشخیص دهد.در زمین رادار های نظامی قوی ترین سیگنال ها را تولید می کنند و پس از ان مخابرات تلوزیون و رادیوی FM  وجود دارد.اگر شبیه این منابع سیگنال در سیاره های دیگر نیز وجود داشته باشد وسایلی مانند MWA-LFD  می تواند ان ها را پیدا کند.

Zaldarraiga   می گوید: MWA-LFD  وسیله ای برای مطالعه ی قسمت های دور و جوان  کیهان است ولی در کنار رصد های عادی اش دانشمندان SETI   می توانند از ان برای کاوش تمدن های فرا زمینی استفاده نمایند.

برنامه ی SETI   در MWA-LFD   کامل کننده ی طرح های دیگر  SETI  است و می تواند مساحت بیشتری از اسمان را در بازه ی زمانی بیشتر و در بازه ی  فرکانسی متفاوتی جست و جو کند.

این تیم محاسبه کرده اند MWA-LFD  می تواند سیگنال های رادیویی شبیه زمین را در شعاع 30 سال نوری جست و جو کند که به طور تقریبی 1000 ستاره را در بر می گیرد.رصد خانه های رادیویی اینده مانند ارایه ی یک کیلو متر مربعی (Square Kilometer Array)  میتواند در  فاصله ای 10 برابر بیشتر از این جست و جو را  انجام دهد که تقریبا 100 میلیون ستاره را در بر خواهد گرفت.

اگر یک سیگنال رادیویی از موجودات هوشمند دیگر تشخیص داده بشود رصد های دیگر می توانند خصوصیات ان سیاره را مانند سرعت مداری و مدت زمان تناوب دور ستاره اش را تایین کند و با پارامتر های دیگر که ستاره ی مادرش دارد دمای ان را میتوان تایین نمود.

MWA-LFD   رادیو تلسکوپی است که برای مشخص کردن تشعشعاتی از مولکول هیدروژن با طول موج 21 Cm   با قرمز گرایی بالا که  در کیهان اویه ایجاد شده بود طراحی شده است.هدف اصلی ان تهیه ی یک نقشه ی سه بعدی از حباب های یونیزه شده است که به عنوان کهکشان ها و کوازار های اولیه با نور ماورائ بنفش در میلیار ها سال پیش  ایجاد شده بودند.

 

 

میلاد اکرام نیا ، عضو انجمن اختروش ایران

 

 

نقل از پارس اسکای

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013