English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

این 500 هزار نخبه

 

 

 


دستکم 500 هزار متخصص و کارشناس برجسته علمی و اقتصادی در بین چندین میلیون ایرانی خارج از کشور وجود دارند که می توانند در ارتقای کشور در همه زمینه ها نقش قابل توجهی داشته باشند به ویژه آنکه اکثر آنها افراد غیر سیاسی و علاقمند کمک به بازسازی کشورند.

نکته حائز اهمیت اینکه بین این افراد، تعدادی از شخصیت های برجسته علمی و اقتصادی جهان از جمله پروفسور کاظم فتحی رییس آکادمی جراحان مغز و ارتوپدی آمریکا و رییس سازمان نظام پزشکی آمریکا وجود دارند که به علت ایرانی بودن و عشق به کشور خود علاقمند هستند به پیشرفت اقتصاد مملکت خود کمک نمایند و باعث سرازیر شدن اعتبارات جهانی به سوی کشور و رونق و شکوفایی اقتصادی مملکت شوند.

درآمد و دارایی ایرانیان مقیم خارج کشور در حدود 1300 میلیارد دلار تخمین زده شده است و تعداد قابل توجهی از این افراد مایل هستند در صورت احساس امنیت قضایی و اجتماعی و اقتصادی بخشی از سرمایه گذاری های خود را به کشور مادرزادی خود منتقل نمایند. آنها حاضر به حضور فعال در بازسازی علمی و فرهنگی و گردشگری و اقتصادی کشور خود هستند.

نخبگان علمی و اقتصادی ایرانی خارج از کشور اکثراً عضو انجمن های صنفی و علمی تخصصی ایرانی خارج از کشور می باشند و از این رو برقراری ارتباط با این انجمن ها برای جذب نخبگان عضو این مجامع و انجمن ها ضروری به نظر می رسد.

در اکثر این کشورها یک یا چند انجمن صنفی و علمی تخصصی ایرانی وجود دارد که اکثر این انجمن ها علاوه بر پیگیری اهداف موردنظر انجمن های خود علاقمند به ایجاد ارتباط با تشکیلاتی در کشور ایران می باشند تا منشأ خدمات برای کشور مادری خود نیز باشند ولی تاکنون هیچ تشکیلات فراگیری که بتواند کلیه انجمن ها و مجامع ایرانی خارج از کشور جذب نموده و بتواند از این نیروی عظیم به نفع سازندگی استفاده نماید وجود نداشته است ولی اکنون شورای عالی ایرانیان خارج از کشور می تواند محل ارتباط با کلیه نخبگان و انجمن های علمی فوق الذکر باشد.

از جمله انجمن های علمی ایرانی خارج از کشور می تواند به (یاما) I.A.M.A ASSOCLATION ANMEDICAL AMERICAL IRANIAN یا انجمن پزشکان ایرانی مقیم آمریکا اشاره کرد.

این انجمن 1000 عضو برجسته از پزشکان متخصص و خوشنام برجسته ایرانی دارد که اکثراً در گردهمایی های خود علاقه وافرشان را به کشور مادری خود اعلام می دارند. از انجمن های متخصص دیگر ایرانیان مقیم خارج از کشور «مجمع مهندس ایرانی مقیم آمریکای شمالی» شما می باشد و این انجمن متجاوز از 850 مهندس برجسته ایرانی دارد که اکثراً فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های ایرانی هستند که جهت ادامه تحصیل تکمیلی عازم آمریکا شده و بسیاری از آنان، اکنون صاحبان صنعت و یا از شخصیت های برجسته علمی و آموزشی آن کشورند. اعضای این انجمن نیز مرتباً به عشق ایرانی بودن خود گردهمایی های تخصصی و صنفی دارند.

انجمن پزشکان ایرانی مقیم بریتانیا ـ انجمن پزشکان ایرانی مقیم فرانسه و آلمان و انجمن های متعدد دیگری وجود دارد که ایجاد ارتباط با آنها ضروری به نظر می رسد.

ارتباط با نخبگان ایرانی خارج از کشور نه تنها باعث می شود ایران از لحاظ اقتصادی و علمی به شکوفایی برسد بلکه پتانسیل های موجود در میان آنها از جمله ارتباطاتی که بسیاری از آنان با کانون های سیاسی و حتی سران کشورهای جهان دارند، می تواند در حل مناقشات و بحران های بین المللی ایران نیز موثر واقع شود.

همچنین از آنجا که ایران در زمره 10 کشور برتر از نظر قابلیت های گردشگری است و ظرفیت های بسیاری در این حوزه خالی مانده است، ارتباط مستمر و آمیخته با احترام متقابل با ایرانیان خارج از کشور، می تواند در زمینه جذب گردشگران کشورهای دیگر به ایران موثر باشد و در نهایت درآمدی حتی بیشتر از درآمدهای نفتی را عاید مردم ایران نماید.

خوشبختانه برغم بسیاری از شایعات و کارشکنی ها، دولت نهم اقدامات عملی را برای ارتباط با نخبگان ایرانی خارج از کشور آغاز کرده و با شخصیت های صاحب نامی که محبوبیت شایانی در بین ایرانیان خارج از کشور ارتباطات موثری برقرار کرده است که جا دارد در اینجا از حمایت های رهبر فرزانه انقلاب از این رویکرد، شخص دکتر محمود احمدی نژاد که به شدت پیگیر این مساله می باشند و نیز از معاون محترمشان مهندس اسفندیار مشایی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکر و قدردانی نمایم.

همچنین در مسیر جدیدی که آغاز شده، آقای دکتر حسین نجمی، معاون امور بین الملل مجمع متخصصین ایران و رییس کمیسیون امور بین الملل کانون متفکرین که رایزنی ها و هماهنگی های مداومشان در این مهم خستگی ناپذیر بوده سپاس ویژه داشته باشم و برای تمام نخبگان ایرانی سراسر جهان آرزوی موفقیت و شادکامی نمایم و امیدوار باشم که آغوش ایران همواره به روی فرزندانش باز باشد.

 

مهندس محمدرضا صفری تالارپشتی
 

 

 

 

نقل از سایت انجمن دوستداران ایران

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013