English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

استاد ايراني در جمع 50 دانشمند برتر آمريكا

 

 

 


در پي موفقيت‌ چشمگير در
 تحقق روياي «نامرئي كردن اشياء

    استاد ايراني دانشگاه «پنسيلوانيا» در جمع 50 دانشمند برتر آمريكا قرار گرفت

 

 

 

 

مجله علمي «Scientific American»، پرفسور نادر انقطاع، استاد ايراني دانشگاه «پنسيلوانيا» را به عنوان يكي از 50 شخصيت برجسته در حوزه علوم، اقتصاد و فن‌آوري سال معرفي كرد.

 

 پرفسور نادر انقطاع از دانشگاه پنسيلوانيا و همكاران وي، شيوه‌اي را پيشنهاد كرده‌اند كه با استفاده از آن مي توان با فن‌آوري‌هاي موجود، اجسام را تا حد زيادي غير قابل رويت كرد. اين يافته مي‌تواندايده نامريي كردن اشياء را كه تا چندي پيش تنها در سطح داستان‌هاي تخيلي علمي مطرح بود تا حد زيادي عملي ‌كند.

به اعتقاد فيزيكدانان اين روش كاربردهاي متعددي در مخفي كردن و استتار اجسام خواهد داشت

از اين فن‌آوري همچنين مي توان در زمينه هاي ديگر نظير توليد موادي كه از برق زدن و درخشش اجسام جلوگيري مي كنند استفاده كرد. يك كاربرد ديگر اين روش نامريي كردن ماهواره ها در فضا است.

پرفسور انقطاع و همكارانش به اين منظور يك مجموعه استاندارد شده از ذرات پلاسمايي هم سنخ با رزيستورها، خازن‌ها و سيم‌پيچ‌هاي القايي ارايه كرده‌اند كه به مهندسان امكان مي‌دهد مدارهايي را به جاي برق با استفاده از نور بسازند

اين مجموعه شامل يك عايق الكتريكي است كه بين دو رسانا پيچيده شده يك خازن الكتريكي ايجاد مي‌كند و با قرار دادن يك ماده غير پلاسمايي‌ (مانند يك مهره شيشه‌يي در ابعاد نانومتري) در برابر پرتو نور يك خازن نوري ايجاد مي‌كند. يك ماده پلاسمايي به عنوان يك سيم پيچ القايي عمل مي‌كند. اين ابزار به مهندسان امكان مي‌دهد كه مدارهاي نوري شبيه به مدارهاي الكتريكي ايجاد كنند به اين ترتيب جرياني كه در اطراف مدار جاري است، حركت بار الكتريكي نيست بلكه نوسانات در ميدان الكتريكي با نور در ارتباط است.

دكتر انقطاع كه استاد رشته مهندسي برق و سيستم‌ها و مهندسي زيستي در دانشگاه «پنسيلوانيا» است، متولد تهران است و تحصيلات كارشناسي خود را در سال 1356 با رتبه اول در رشته مهندسي برق از دانشكده فني دانشگاه تهران به پايان برده و دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري را نيز در همين رشته ( با مطالعات بيشتر در فيزيك) در موسسه فن‌آوري كاليفرنيا پشت سرگذاشته است.

وي پس از يك سال فعاليت به عنوان يك عضو تحقيقاتي دكتري در موسسه فن‌آوري كاليفرنيا و چهار سال فعاليت به عنوان دانشمند تحقيقاتي ارشد در موسسه علوم كامان به هيات علمي دانشگاه پنسيلوانيا ملحق شده و به درجات بالاتر رسيده است.

به گزارش ايسنا، دكتر انقطاع به عنوان عضو IEEE و انجمن نور آمريكا، جوايز گوناگوني را براي تحقيقات و جوايز گوناگوني را براي تحقيقات و فعاليت‌هاي آموزشي دريافت كرده است.

اين دانشگر برجسته ايراني بيش از 300 مقاله در مجلات و كنفرانس‌هاي علمي ارائه كرده و تاليفات و آثار علمي ديگري نيز دارد‏؛ همچنين جلسات ويژه متعددي در سمپوزيوم‌ها و كنفرانس‌هاي بين‌المللي ترتيب داده و رياست كرده است و در برخي مجلات نيز به عنوان دبير و كمك دبير ميهمان فعاليت كرده است.

 

 

خبرگزاری دانشجويان ايران

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013