English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

چاندرا كاشف اسرار

 

 


 

 

 

این که سياهچاله ها مواد ستاره هاى همسايه را به درون خود مى كشند در اصل فرآيندى مغناطيسى است و پديده اى صرفاً گرانشى نيست. اينها نتيجه گيرى هايى است كه از اندازه گيرى هاى جديد پرتو ايكس گسيل شده از گازهاى پيرامون سياهچاله اى نزديك در مركز كهكشان راه شيرى به دست آمده است. اگرچه نظريه، اين پديده را بيش از سى سال قبل پيش بينى كرده بود، اما اولين بارى است كه اين پديده مشاهده مى شود. نتايج حاصل از اين پژوهش (كه براساس اندازه گيرى هاى رصدخانه پرتو ايكس چاندرا حاصل آمده است) مى تواند نظريه هاى مربوط به چگونگى سقوط ماده روى سياهچاله ها و ديگر اجرام فشرده را تحت تاثير قرار دهد. سياهچاله ها چنان جاذبه گرانشى قدرتمندى دارند كه مى توانند مقدار زيادى از گازها و غبارهاى محيط اطراف را به سمت خود بكشند. اين مواد «صفحه شتابدارى» را حول سياهچاله تشكيل مى دهند كه شبيه حلقه هاى زحل است. هنگامى كه صفحه فشرده مى شود، نيروى اصطكاك بين ذرات تشكيل دهنده صفحه باعث مى شود دمايش بالا برود و پرتو ايكس ساطع كند. اخترشناسان مى توانند اين پرتوها را آشكارسازى كرده و از آن به عنوان شاهدى براى وجود سياهچاله استفاده كنند.

با اينها اخترشناسان از مدت ها پيش مى دانستند كه گرانش به تنهايى عامل سقوط ماده بر روى سياهچاله نيست. گاز پيش از آنكه در حركتى مارپيچى وارد سياهچاله شود، بايد مقدارى از اندازه حركت زاويه اى خود را از دست بدهد، در غير اين صورت تا هميشه در مدارى به دور سياهچاله باقى خواهد ماند. تاكنون مشخص نبود چگونه از مقدار اندازه حركت زاويه اى كم مى شود، اما هم اكنون دانشمندان بر اين عقيده اند كه اين اثر به دليل اغتشاش هاى مغناطيسى در صفحه به وجود مى آيد. اين اغتشاش اصطكاكى را به وجود مى آورد كه خود باعث به وجود آمدن باد مى شود. اين باد مى تواند اندازه حركت زاويه اى را با خود ببرد و بنابراين سقوط ماده روى سياهچاله امكان پذير مى شود.

 


speceflightnow.com

 

 

نقل از شرق

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013