English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

فضا پیمای کاسینی به نیمه ی سفر خود رسید

 

 

 


در حالی که نیمی از سفر 4 ساله ی کاسینی برای پژوهش زحل و اقمارش طی شده, دانشمندان با اطلاعات به دست آمده تاکنون برنامه ی 2 سال آینده آن را طرح ریزی میکنند. 

 

 

Robert T Mitchell   مدیر برنامه ی کاسینی در JPL  می گوید: این  مدارگرد مدت زمان زیادی را برای مطالعه ی تیتان یکی از اقمار زحل سپری کرده .در این مدت 15 با  از مدار پایین تیتان عبور کرده و تا سال 2008  , 30 بار دیگر عبور خواهد کرد.این دو سال در اصل یک تمرین بوده است.دکتر  Toby Owen از دانشگاه هاوایی می گوید:ما روی تیتان تمرکز کردیم چون اطلاعاتی از زمین اولیه به ما می دهد. با ازمایش تیتان به این نتیجه رسیدیم که تیتان  نیز مانند زمین اولیه شرایط اتمسفری حاوی متان و امونیاک داشته که نزدیک بودن زمین به خورشید باعث ایجاد شدن دریا ها و شروع تکامل حیات شد در حالی که در روی تیتان  پژواکی از زمین یخ زده شامل امونیاک نیتروژن و مولکول های ارگانیک کوچک دیده می شود.آب و هوای گرم زمین باعث شده ما اکنون بتوانیم در تیتان تحقیق کنیم به جای این که تیتانی ها در سیاره ی ما تحقیق کنند.Jerry John  رئیس کاوش گر کاسینی در JPL  می گوید:سفر اصلی کاسینی از اکنون شروع می شود.

 

 

 

از تابستان در  دوره ای 11 ماه 17 بار عبور از نزدیکی تیتان و 51 بار مانور برای تنظیم مدار کاسینی انجام می شود.بیش از یک بار در هفته.اولین مانور 2 july  خواهد بود که با نزدیک ترین عبور تیتان در 22 july  در ارتفاع 950 کیلو متری همراه خواهد شد.به گفته ی دکتر Bill Kurth  از دانشگاه Lowa  در اواخرjuly  کاسینی نسبت به خورشید 180 درجه جهت محورش را تغییر می دهد که دیدی شبیه چشم پرنده ها نسبت به زحل خواهد داشت و این چرخش تدریجی حدود 1 سال طول می کشد.یکی از سوالات مهم پیش روی کاسینی تغییرات در  انتشار های رادیویی زحل است.که با استفاده از ان سرعت چرخش زحل را اندازه می گیرند.این تغییرات در 10 سال گذشته به حدود 1 درصد رسیده.

 

 

 

 

اطلاعات ارزشمندی که کاسینی و هویگنس به ما دادند این بود که تیتان بسیار شبیه زمین است.آثاری از باران های متان  کانال های زهکشی فرسایش بستر  دریاچه های خشک و احتمالا اتشفشان پیدا شده است.همچنین کاسینی 3 قمر دیگر دور زحل پیدا کرد وتوانست بهترین عکس ها را از حلقه های زحل بگیرد.ساختار های عجیبی از روز اول در آن ها پیدا شد شامل شکاف های موجی در حلقه  در حالی که باند ها و گره ها ان ها را شکل می دهند.توده  هایی از یخ با وسعت چندین کیلو متر اکنون قابل مشاهده است.

دانشممندان هم چنین مشاهده کردند ماه های زحل روی حلقه تاثیر می گذارد.به طور مثال ماه Prometheus  ذراتی را از حلقه ی   Fجذب می کند.از جالب ترین کشف های کاسینی آبفشان هایی عظیم و یخی  در سطح Enceladus   بود که جریان دارد .این کشف باعث عقیده ی تعدادی داشمندان بر وجود آب مایع در نزدیکی سطح شد.با این تعداد از کشف ها دانشمندان منتظر اند ببینند وسیله شان در دو سال دیگر چه پدیده هایی را کشف می کند.

 

برای اطلاعات بیشتر به این لینک ها مراجعه کنید: http://www.nasa.gov/cassini

 

and http://saturn.jpl.nasa.gov  http://www.akhtarvash.com/

 

میلاد اکرام نیا

 

نقل از پارس اسکای

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013