English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

تربيت نيروي انساني مهمترين عامل انتقال فناوري است

 

 

 


در مطالعه‌اي در زمينه شاخص‌هاي انتقال فناوري و سنجش كارايي كه توسط مركز تحقيقات مخابرات ايران انجام شده، مهمترين عامل اصلي انتقال فناوري، تربيت نيروي انساني عنوان شده است.

طبق اين مطالعه، بدون وجود نيروي انساني متخصص، مساله انتقال فناوري عملي نيست و كيفيت انتقال فناوري بستگي به دانش و مهارت نيروي انساني دارد.

سه پژوهشگر در تحقيقي كه تحت عنوان "شاخص‌هاي انتقال فناوري و سنجش كارايي آن" انجام داده‌اند، مي‌گويند "در كشور ما به دلايل متعدد انتقال فناوري اهميت به‌سزايي دارد و نبايد با آن برخورد سطحي كرد." 
اگر عوامل اوليه شامل بودجه تحقيقاتي و برنامه‌ريزي و نيروي انساني متخصص را در ايران مد نظر قرار دهيم، با مقايسه آنها با شاخص‌هاي ديگر كشورها مي‌توان به جمع‌بندي مناسبي دست يافت و به‌اين پرسش پاسخ داد كه آيا امكان بالا بردن شيب توسعه صنعتي در كشور وجود دارد؟ آيا با استفاده از فرايند انتقال فناوري مي‌توان به‌جبران عقب ماندگي فناوري و صنعتي كشور اميدوار بود يا خير؟ 
برنامه‌ريزي در خصوص فرايند فناوري به معني تعيين هدف‌ها و معيارها و تهيه مقررات و روشهاي انجام كار (فرايند)، تهيه برنامه، پيش‌بيني و طرح‌ريزي براي رويدادهاي آينده است كه آن نيز ابتدا منوط به درك مفاهيم پايه و اصول مرتبط با آن و توجه به چرخه انتقال فناوري و تعيين هدف و فعاليت‌هاي مرتبط براي هر يك از مراحل اين چرخه است.

در مطالعه ياد شده آمده است پس از طي اين مراحل با توجه به اصل يكپارچگي انتقال فناوري، بايد به برآورد هزينه اين انتقال پرداخت و آگاهانه نسبت به فعاليتهاي لازمه اقدام كرد.

براي انتقال فناوري عوامل و مراحل "امكان استفاده از فناوري در موسسه و كشورهاي مورد نظر"، "تجهيز نيروي انساني ماهر براي دست يابي علمي و فني به فناوري" و "به‌وجود آوردن امكانات لازم براي پياده كردن فناوري در كشور" به صورت يكپارچه و هماهنگ مورد توجه قرار گيرند.

نسرين تاج‌نيشابوري، فرشاد حكمي‌زاده و علي‌اكبر محسن‌زاده مشاور معاونت پژوهشي مركز تحقيقات ايران نتايج و يافته‌هاي اين تحقيق را به مناسبت هفته "پژوهش و فناوري " منتشر كرده‌اند.

 

 

 

خبرگزاري جمهوري اسلامي

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013