English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

2007 گرمترين سال كره زمين

 

 


 

يك دانشمند:سال 2007   گرمترين سال كره زمين خواهد بود

 

يك دانشمند انگليسي پيش بيني كرد: سال 2007  ۲۰۰۷به علت پديده "ال نينو" و گرم شدن كره زمين،گرمترين سال در تاريخ شناخته شده اين كره خواهد بود و دماي كره زمين از ركورد پيشين ثبت شده در سال 1998 هم تجاوز خواهد كرد.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اينترنتي روزنامه اينديپندنت، پروفسور "فيل جونز" مدير واحد تحقيقات آب و هوائي دانشگاه "انگلياي شرقي" انگليس، فرضيه فوق را ارائه كرده است.

بنا بر فرضيات پروفسور جونز، كره زمين در سال 2007  همچنان متحمل پديده گرم شدن دماي خود است و امسال ال‌نينو هم بدان افزوده خواهد شد و باعث بالارفتن دماي آب اقيانوسها خواهد شد.

پيشتر، ساير دانشمندان و پيش گوها نيز سال 2007 را گرمترين سال كره زمين ارزيابي كرده بودند و آن را از نظر عواقب خطرناكي كه براي بشريت در پي خواهد داشت ،"سالي حساس و خطرناك " خواندند.

براساس اين پيش بيني ها، از نمونه پيامدهاي خطرناك گرم شدن كره زمين در سال 2007  وقوع طوفان در كاليفرنيا، خشكسالي در بخشهائي از غرب اقيانوس آرام شامل اندونزي و استراليا و شرايط آب وهوائي سخت در هند و شرق آفريقا خواهد بود.

مدت زمان اين رويدادهاي طبيعي، از چند هفته تا 18 ماه متغير خواهد بود.

سازمان جهاني هواشناسي هم پيش بيني وقوع ال‌نينو را در سال 2007  محتمل دانسته و ارزيابي كرده است كه از نمونه پيامدهاي زيانبار ال‌نينو در امسال، وقوع خشكسالي در استراليا و گرم شدن آب درياهاي منتهي به اقيانوس هند خواهد بود كه بر وقوع باران و بادهاي موسمي هم تاثير گذار خواهد بود.

گرم شدن كره زمين پيش از اين باعث بروز خشكسالي در شاخ آفريقا و ذوب شدن يخهاي قطب شمال شده است.

به گفته پروفسور جونز پيش از اين پديده ال‌نينو باعث شده است تا دماي كره زمين هر ده سال به ميزان 2 دهم درجه سانتيگراد افزايش يابد. همين پديده در سال 2007  هم به وقوع خواهد پيوست و كره زمين گرمترين سال را شاهد خواهد بود.

"ال نينو" به معناي" فرزند مسيح" نوعي پديده آب و هوائي است كه معمولا هر دو سال يك بار حول و حوش كريسمس روي مي‌دهد . اين پديده آخرين بار در سالهاي 1997 و 1998 به وقوع پيوست و علاوه بر گرفتن جان  ۲هزار انسان در سطح جهان بيش از  ۲۰ميليارد دلار خسارت برجاي گذاشت . بر اثر اين پديده دماي آب درياها و اقيانوسها  ۱/۵درجه بالا رفت.

اين پديده در صورت وقوع مي‌تواند در سال  ۲۰۰۷باعث بارش بارانهاي سيل آسا در بخشهائي از شرق آفريقا شود. اين منطقه سال ۲۰۰۶شاهد بروز خشكسالي و سيل بود.

هنوز علت اصلي بروز پديده ال‌نينو كشف نشده است،اما پيش بيني مي‌شود اين پديده سبب جاري شدن آب‌هاي گرم سطحي زمين به سمت شرق شود. تبخير آب درياها ناشي از بارش بارانهاي سيل آسا در آمريكاي جنوبي به ويژه پرو و اكوادور و بخشهاي غربي آمريكا و كاليفرنيا از جمله پيامدهاي آن خواهد شد.

كاوشهاي باستان شناسي تائيد كرده‌اند كه پديده ال‌نينو  از پانزده هزار سال پیش در کره زمین روی داده است.

دانشمندان مشغول تحقيق هستند تا روشن شود كه آيا تغييرات جوي بر شدت و يا مدت زمان وقوع پديده ال‌نينو تاثير گذار است يا خير

 

 

خبرگزاري جمهوري اسلامي

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013