English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

كودك قوى بنيه اى به نام كيهان

 

 

 


 

 

 

 

 

براساس يك تئورى، جهان مرئى ما يكى از جفت دوقلويى به هم چسبيده است.جهان ديگر، ظاهراً از آن جدا است، ولى با نيرويى كه به آن اجازه حركت فنر مانند و دور شدن و سپس بازگشت به عقب و تصادم با جهان ما را مى دهد، بدان متصل است. هر يك از اين دو جهان سه بعدى به نام غشا خوانده مى شود  كه طبق گفته پل اشتاين هارت از دانشگاه پرينستون و نيل توروك از دانشگاه كمبريج، مانند  دست هاى در حال كف زدن از يكديگر دور شد  و سپس بر روى يكديگر فرو مى افتند. زمانى كه با يكديگر ملاقات مى كنند، يك انفجار بزرگ جديد هر يك از اين دو غشا را در بر مى گيرد  و عالم از نو شروع مى شود.

اشتاين هارت مى گويد، «با جدا شدن غشاها از يكديگر، شروع به انبساط و سرد شدن مى كنند، و از همان نقطه است كه مانند عالم عادى به نظر مى رسند.» اما، يك تفاوت اساسى وجود دارد: مقدار به اصطلاح «ثابت كيهان شناسى»، هر بار كه آن دو با يكديگر تصادم مى كنند، كاهش مى يابد. نخستين بار، آلبرت اينشتين ثابت كيهان شناسى را در سال ۱۹۱۵ مطرح نمود، ولى بعداً، زمانى كه در سال ۱۹۲۹ معلوم شد عالم در حال انبساط است، آن را كنار گذاشت و خطاى احمقانه بزرگى خواند. هنگامى كه ستاره شناسان دريافتند انبساط فضا در حال سرعت گرفتن است، آن را دوبار زنده كردند، ولى اين بار مقدار اين ثابت ۱۰۱۲۰ برابر كوچك تر از آن چه كه از مدل استاندارد مهبانگ انتظار مى رفت، بود. نظريه جديد، مشكل را با طرح اين موضوع كه ثابت كيهان  شناسى با هر «پرتاب فنرمانند» رو به كاهش مى گذارد، حل مى كند. دانشمندان انتظار دارند كه با مشاهده «امواج جاذبه»، كه هنوز كشف نشده ولى به نظر مانند امواج بسيار كوچك در فضا مى رسند، اين نظريه را به بوته آزمايش گذارند. با وجود آن كه كيهان  شناسى استاندارد وجود موكتى از امواج كوچك برخاسته از لحظه انفجار بزرگ را پيش بينى مى كند، نظريه اشتاين هارت و توروك چندان علاقه اى به اين گونه پيش بينى ها ندارد.
http://online.itp.ucsb.edu
  

شرق

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013