English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

آزمايش تكنولوژى براى يك ايستگاه فضايى تجارى

 

 

 


 

 

 

 

روياى يك غول تجارى در هتلدارى در ساختن يك ايستگاه فضايى تجارى قابل باد كردن با پرتاب ماهواره اى كه تكنولوژى لازم براى چنين ايستگاهى را به آزمون مى گذارد، يك قدم به واقعيت نزديك مى شود. به گزارش آسوشيتدپرس اين ماموريت فضايى كه اين هفته انجام خواهد گرفت امكان پذير بودن استقرار ايستگاه فضايى تجارى طراحى شده رابرت بيگلو را بررسى خواهد كرد. بيگلو مى گويد هنگامى كه ساخت اين ايستگاه تا سال ۲۰۱۵ به پايان رسد، شامل مدول هاى بالن مانندى مى شود كه مانند يك رشته سوسيس به هم متصل شده و به عنوان هتل، آزمايشگاه كالج يا محل تفريح به كار مى رود. پرتاب سفينه فضايى Genesis I را كه شركت خصوصى هوا-فضاى بيگلو هزينه آن را تامين كرده است مى توان شروعى بر كسب و كار خصوصى سفرهاى فضايى تلقى كرد. 

بيگلو ثروتش را از هتل هاى زنجيره اى Budget Suites of American به دست آورده است. آژانس فضايى روسيه اعلام كرده است كه Genesis با يك موشك بالستيك تغيير يافته از پايگاه موشكى دامبورفسكى در كوه هاى اورال جنوبى پرتاب خواهد شد.Genesis I كه شكلى مانند هندوانه دارد، يك مدل در مقياس يك سوم از ايستگاه فضايى است كه در نهايت قرار است براى سكونت انسان ها در مدار قرار گيرد. اين سفينه به ۱۳ دوربين داخلى و خارجى براى فرستادن عكس و ويدئو به كره زمين مجهز است. برخلاف مدول هاى آلومينيومى انعطاف ناپذير كه ايستگاه فضايى بين المللى (ISS) را ساخته اند، طرح ايستگاه قابل اتساع شامل يك پوسته انعطاف پذير بيرونى است كه مى تواند در فضا باز شود. اين مدول با لايه هاى ساخته شده از ماده اى نفوذ ناپذير به نام Kevlar پوشيده شده است تا در برابر ذرات و تكه هاى موادى كه به آن مى خورد دوام آورد. Genesis I در هنگام پرتاب حدود ۷ متر طول و ۲ متر پهنا دارد. سفينه حاوى تعدادى حشره و سوسك است براى اينكه معلوم شود آيا جانوران مى توانند درون آن به حيات ادامه دهند يا نه. هنگامى كه اين سفينه در مدارش در ۶۰۰ كيلومترى بالاى زمين قرار گرفت باد مى شود و به دو برابر طول و عرض قبلى اش مى رسد. اين سفينه دست كم براى پنج سال دور زمين مى چرخد تا دانشمندان درباره توانايى هاى آن اطلاعات جمع كنند. 

 


 

شرق

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013