English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

چالش جديد فيزيك‌دانان

 

 

 



 

 

در دنياي دانش و فناوري، علوم گوناگوني وجود دارند كه هر يك به نوبه خود و با توجه به اكتشافات و اختراعات وابسته به آن علم، خودنمايي مي‌كنند؛ علومي همچون فيزيك، شيمي،رياضي و... دانشمندان علم فيزيك بر اين باورند كه مادر همگي علوم، علم فيزيك است.

بر اساس گفته ايشان، علوم «شيمي» بر اساس علوم «فيزيك» صورت مي‌پذيرد و حتي وقتي كه از رياضي استفاده مي‌شود، در واقع از علم فيزيك استفاده شده. بر اين اساس هر عملي، به نحوي به علم «فيزيك» ربط پيدا مي‌كند.

علم فيزيك در واقع يكي از بزرگترين يا شايد تنها علمي است كه به هرچيزي ربط پيدا مي‌كند و همگي ما از هنگامي كه مدرسه مي‌رويم، به نحوي با علوم گوناگون فيزيك در ارتباط بوده‌ايم.

 

 

 

در اين ميان يكي از مباحث اصلي در علم «فيزيك» مبحث «ترمودايناميك» است؛ بحثي كه از اثبات منظم در راز آفرينش گرفته تا ماده و انرژي و هر چيز ديگري، صحبت به ميان مي‌آورد. به جرات مي‌توان گفت كه همگي ما از همان سال‌هاي اول ابتدايي با بحث «ترمودايناميك» آشنا مي‌شويم و به يقين، همگي ما حتي اگر هيچ چيزي از «ترمودايناميك» نشنيده باشيم، حداقل، قانون بقاي انرژي را چندين بار در سال‌هاي مختلف تحصيل ديده و شنيده‌ايم.

اصول اصلي «ترمودايناميك» بيانگر اين خاصيت ترانهادگي متغير دماست؛ بر اين اساس كه دو جسم هم‌دما در تقابل با جسم سوم، به دماي يكسان مي‌رسند.

ديگر اينكه «ترمودايناميك» بيانگر پايستاري انرژي دروني است. انرژي دروني عبارت است از «تفاضل انرژي حرارتي داده‌شده به‌انرژي به كارگرفته‌شده.» به عنوان مثال اگر دو جسم گرم و سرد را در مجاورت يكديگر قرار دهيم، باعث تغيير دماي هر دو جسم منتهي خواهد شد. ‌در صورت برقراربودن سيستم منزوي، كار انجام‌شده برابر صفر است و نتيجه اينكه، انرژي دروني هر جسمي برابر خواهد بود با انرژي گرمايي اوليه آن و تغييرات آن. خب! اين قابل تشخيص است كه مجموع آن دو برابر مي‌شود با مجموع انرژي‌هاي اوليه هر دو جسم كه اين خود برابر است با قانون بقاي انرژي. انرژي هرگز از بين نمي‌رود، بلكه از حالتي به حالت ديگر تبديل مي‌گردد. اين را همه ما در طول سال‌هاي تحصيلي به فراخور، در دروس مختلف خوانده‌ايم.
در اصلي ديگر از ترمودايناميك آمده است: «هنگامي كه دو جسم گرم و سرد در مجاورت هم قرار مي‌گيرند، حرارت از جسم گرم به جسم سرد منتقل مي‌شود» و اين هم يعني تبادل دما. و ديگر اينكه ترمودايناميك بيانگر اين نكته است كه صفر مطلق دما، منطقه‌اي است كه هرگز نمي‌توان به آن رسيد يا از آن پايين‌تر رفت. اصل ترمودايناميك را مي‌توان توسط متغير آنتروپي مدل كرد كه تغيير آن برابر با تغيير گرماي تبادل‌شده تقسيم بر دماست؛ به عبارتي هر سيستمي همواره در جهتي حركت مي‌كند كه مجموع آنتروپي سيستم و محيط، افزايش پيدا كند. به عنوان مثال، اگر دو مخزن آب ايزوله از هم، يكي 25درجه و همان ميزان آب در مخزن ديگر 75درجه با هم مخلوط شوند و يا يكي صفر درجه و ديگري صد درجه. در حالت اول، ميانگين مي‌تواند چيزي حدود 40 و 60 باشد و در حالت دوم 10 و 90. بهتر است كه بحث را در همين‌جا تمام كنيم كه اين مبحث هزاران ساعت براي مباحثه وقت مي‌طلبد. تمامي اين موارد گفته شد تا علم ترمودايناميك به صورت هر چند خلاصه بيان شود و هستند دانشمندان و فيزيك‌دان‌هايي كه با اين قوانين و اصول، صبح را به شب و شب را به صبح مي‌رسانند و آنچنان اعتقادي به اين اصول دارند كه همچون بت به پرستش آن مي‌پردازند و اگر كسي كوچك‌ترين اختلاف نظري داشته باشد، از جانب اين قبيل افراد تكفير مي‌شود. سال‌ها اين قوانين در علم فيزيك بود و به اثبات هم رسيده بود و هست اما يكباره يك آگهي در مجله بسيار معتبر «اكونوميست» آتش به جان هزاران فيزيك‌دان انداخته و دنياي علوم فيزيك و خصوصاً ترمودايناميك را به چالش كشانده است.

دانشمندان ساليان سال آرزو داشتند تا دستگاهي اختراع كنند كه قادر به توليد يك ميزان بي‌نهايت از انرژي باشد، اما هرگز نتوانسته بودند. حتي خود «لئوناردو داوينچي» نيز اين كار را غيرممكن دانسته بود و به دانشمندان گفته بود كه شما راه خطايي پيش رفته‌ايد ولي گويي مهندسين شركت «اس-تي- اورن» (Steorn) اذعان دارند كه انتظار به سر رسيده و اين امر تحقق يافته و تحقيقات آنان به پايان رسيده است. بازرگاناني كه پشتيبان مالي اين پروژه هستند نيز مي‌گويند: «نه‌تنها گردش اين تجهيزات به ‌طور خودگردان مؤيد اين موفقيت است، بلكه هنگامي كه اين دستگاه مولد مي‌چرخد، يك انرژي، بيش از مقدار مصرف خود توليد مي‌كند».

دكتر «شان مك‌آرتي» مدير عامل شركت «اس- تي- اورن» در همين زمينه گفت: «تحقيقات ما نشان داده است كه اگر از يك ميدان مغناطيسي ويژه‌اي، آهن‌رباهاي دائمي عبور كنند، با ايستادن و حركت در يك زمان مي‌توان انرژي توليد كرد». آقاي مك‌آرتي كه خود از فيزيك‌دانان خبره است، گفت: «ما اين پديده را به‌طور كاملاً اتفاقي سه سال قبل كشف كرديم و در طول اين سال‌ها بارها و بارها مورد آزمايش و تجزيه و تحليل قرار داديم تا مورد تمسخر و استهزا قرار نگيريم».

اذعان بر اين كشف، باعث واكنش‌هاي عجيب و گاه خشمگينانه از سوي دانشمندان گرديده است. آقاي مك‌آرتي مي‌گويد: «مسئولان اين پروژه همه‌روزه نامه‌هاي تهديد‌آميزي از طريق پست دريافت مي‌كنند. برخي از اين نامه‌ها به دفاتر «اس – تي- اورن» و برخي ديگر از نامه‌ها حتي به منازل دانشمندان مركز «اس – تي- اورن» ارسال شده‌اند».

شركت «اس – تي- اورن» در اين ارتباط با چاپ يك آگهي در مجله معتبر «اكونوميست» از دانشمندان دعوت كرده است كه براي ديدن و امتحان اين پروژه به هيأت علمي 12نفره آنان بپيوندند.

آقاي مك‌آرتي مي‌گويد: «علم ترمودايناميك داراي 2 اصل مهم و بنيادي است؛ اول آنكه انرژي را نه مي‌توان توليد كرد و نه مي‌توان نابود كرد ولي مي‌توان آن را از نوعي به نوع ديگر تبديل كرد و دوم آنكه اگر انرژي وارد يك سيستم شود، نمي‌توان تمامي آن انرژي را از سيستم به بيرون آورد. اگرچه ممكن است آزمايشات در اين زمينه سال‌ها طول بكشد، در عين حال نيز مي‌تواند همراه با ريسك باشد. كاركنان ما در شركت «اس – تي- اورن» مي‌دانند كه اگر جواب دانشمندان، جواب موافقي نباشد شركت، مورد تمسخر جهانيان قرار خواهد گرفت».

كارشناسان مي‌گويند اگر اين اختراع مورد تاييد قرار گيرد، پاداش بسيار بزرگ و بي‌حدوحصري از نظر مالي، با ثبت اين اختراع براي شركت «اس- تي – اورن» به همراه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت شركت «اس – تي- اورن» www.Steorn.Com مراجعه و ضمن عضويت، تقاضاي خود را مطرح كنند.

 

 

 

 مرتضي اسلام‌زاده

 

منبع: همشهری

 

نقل از گوشه ای از فیزیک

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013