English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

 نامه انجمن هسته اي ايران به دبير كل سازمان ملل متحد

 

 

 


 

نامه انجمن هسته اي ايران به دبير كل سازمان ملل متحد،
در خصوص تحقيقات هسته اي در جمهوري اسلامي ايران

 

باسمه تعالی

   جناب آقای کوفی عنان 
   دبير کل محترم سازمان ملل متحد
 
 

ضمن آرزوي اعتلاي حقوق اساسي و حياتي بشر در سايه صلح و امنيت جهاني و رشد و شكوفايي استعدادهاي خدادادي در جهت شناخت بهتر از هستي و تأمين آسايش و رفاه جامعه بشري، نكاتي چند را به استحضار مي رساند. پيش از ورود به بحث اصلي، چند نكته تاريخي را يادآور مي شويم:

- همانطور که می دانيد در سال 1953 توسط كودتايي با حمايت كشورهاي خارجي، دولت غير مردمي در ايران حاكم شد.

- مبارزات آزاديخواهي ايرانيان پس از سالهاي متمادي و تحمل سختيهاي فراوان به رهبري امام خميني در سال 1979 منجر به وقوع انقلاب اسلامي و تأسيس جمهوري اسلامي در ايران گرديد. 
- از 1979 تا 1981 تلاش بيگانگان براي سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران از طرق مرسوم استعماري،‌ به همت مردم بي ثمر ماند. 
- در 1981 دولت عراق با کمک ديگران در طول 1000 کيلومتر مرز زميني و از هوا و دريا به قصد براندازي نظام نوپای جمهوری اسلامی به ايران حمله کرد، ولی با مقاومت سر سختانه مردم ايران از دستيابی به اهداف خود بازمانده ونهايتا جنگ به نفع ايران پايان پذيرفت.

- دولت عراق که توسط كشورهاي ديگر برای براندازی نظام جمهوری اسلامی مسلح شده بود، پس از پايان جنگ و عدم دستيابي به اهداف اوليه براي جبران خسارت‌ها به كشور كويت و منافع شريكان خود در جنگ حمله كرد و حاصل آن بحران سازي در منطقة خاورميانه و لشكركشي بعضي كشورها و استقرار آنان در منطقه و غارت منابع مردم عراق است.
- گروه طالبان با اهداف سياسي و ايجاد مزاحمت براي جمهوري اسلامي ايران توسط سلطه طلبان جهاني تقويت شد و وقتي كه با استفاده از آنها چهرة زشتي از دين اسلام را به دنيا نشان دادند با سوار شدن بر موج حادثة تأسف بار 11 سپتامبر و ساختن يك دشمن فرضي به افغانستان حمله كرده و آن كشور را به اشغال خود درآوردند.

آقاي دبير كل، با حوادثي كه به اختصار شرح داده شد،‌ به نظر مي رسد چالشي كه جمهوري اسلامي ايران اخيراً با آن روبرو شده است ريشه در گذشته داشته و ربطي به شفافيت يا عدم شفافيت فعاليتهاي هسته اي ندارد. ما سكوت كشورهاي مدعي صلح جهاني را در تهاجم رژيم سابق عراق به جمهوري اسلامي و استفاده آن از سلاحهاي كشتار جمعي شيميايي شاهد بوده ايم.

آقاي دبير كل، تا قبل از پيروزي انقلاب دستيابي به انرژي هسته اي توسط مشاوران خارجي به ايران توصيه مي شد و منعي در انتقال فناوري و فروش نيروگاه و تجهيزات هسته اي به ايران وجود نداشت. فازهاي اول و دوم ساخت نيروگاه اتمي بوشهر توسط يكي از كشورهاي اروپايي طرف مذاكره با ايران در حال انجام بود و مطالعات مربوط به ساخت بيش از بيست نيروگاه هسته‌اي در دستور كار كشورهاي غربي قرار داشت. ولي امروزه شاهد آنيم كه نه تنها از انتقال اين فناوري به جمهوري اسلامي ايران جلوگيري مي شود، بلكه خارج از كليه عرفهاي بين المللي درصدد ايجاد انسداد علمي و محدود كردن متخصصين ايراني از انجام تحقيقات در اين زمينه مي باشند.

آقاي دبير كل، امروزه در سايه پيشرفتهاي بوجود آمده رابطة عميقي ميان علوم مختلف ايجاد گرديده و كاربردهاي فراواني از هر علم در علوم و تكنولوژي هاي ديگر پيدا شده است. دانش هسته اي نيز از اين امر مستثني نبوده و دامنه كاربردهاي آن نه تنها در بحث انرژي، بلكه در بسياري از شاخه هاي ديگر علوم و مهندسي توسعه يافته است. تاريخ هم نشان مي دهد كه هيچگاه موضوعات علمي در مرزهاي جغرافيايي كشورها محصور نمانده و دانش بشري در سايه تبادل اطلاعات و يافته هاي دانشمندان رشد كرده است. ولي جاي بسي تأسف است كه به استحضار برسانيم مدتهاست كه كشور ما و بويژه دانشمندان و محققين رشته هاي مربوط به علوم و تكنولوژي هسته اي خارج از عرف كليه مناسبات علمي و بين المللي به دليل سياستهاي اتخاذ شده از سوي برخي كشورها در تنگناهاي فراوان قرار دارند.

سالهاست كه وسايل آزمايشگاهي بعنوان ابزار پايه جهت كار محققين حتي در حد آزمايشگاههايي كه براي آموزش دانشجويان مورد نياز است به ايران فروخته نمي شود.
- امكان ادامه تحصيل دانشجويان ايراني در زمينه هاي مربوط به دانش هسته اي در دانشگاههاي معتبر دنيا وجود ندارد.
- بسياري از متخصصين ايراني امكان شركت در كنفرانسها و مجامع علمي مرتبط به علوم و تكنولوژي هسته اي را پيدا نمي كنند و حتي در مواردي از چاپ مقالات علمي آنها در مجلات بين المللي ممانعت بعمل مي آيد.
اگر چه محققين ايراني با تكيه بر استعدادهاي خود توانسته اند عليرغم همه مشكلات فوق به دستاوردهاي قابل توجهي برسند ولی تعميم تصميم گيريهای سياسی به عرصه های علمی و فرهنگی، امر نگران کننده ای است که می تواند آينده دنيای علم را به مخاطره بياندازد. 

انجمن هسته اي ايران از جنابعالي و كليه شخصيتها و مجامع علمي و فرهنگي جهان انتظار دارد كه نسبت به ورود تصميمات سياسي در عرصه هاي علمي و تحقيقاتي واكنش نشان داده و در جهت رفع تبعيض هاي ناروا و ايجاد ارتباط سالم در عرصه هاي علمي و تحقيقاتي قدم برداريد.

 

 

انجمن هسته اي ايران

 

نقل از فیزیک ایران

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013