English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

زندگينامه دکتر جناب

 

 

 


 

 


 

 

دكتر آلينوس تريان دانشجوي دكتر جناب در64 سال پيش در مورد ايشان گفتند:بسيار خوب،فكر نمي كنم دانشجويي باشد كه از درس دادن و كارهاي دكتر جناب ناراضي باشد.امكان ندارد.چون واقعاً آقا، درسي كه دكتر جناب مي گفتند من ديگر احتياج نداشتم كه آن را در خانه مطالعه كنم.بسيار درس گفتن ايشان عالي بود يعني كاملاً هر چه لازم بود به ما مي گفتند و ما ياد مي گرفتيم و به خانه بازمي گشتيم. ايشان استاد از چند نظر خوب بودند، از اخلاق گرفته تا همه چيز.

سؤال:آخرين باري كه دكتر جناب را ديديد كي بود؟

پاسخ:خيلي وقته اما فكر مي كنم در گروه فيزيك چند سال پيش.نمي دانم ولي آخرين باري كه گروه فيزيك دعوت كرد، آنجا دكتر جناب را ديدم.

سؤال:آيا امكان دارد دكتر جناي را از روي عكس به ما نشان دهيد؟

پاسخ:بلي، اينجا

دانشگاه تهران،دانشكده فيزيك
 

دكتر عزت الله ارضي دانشجوي دكتر جناب در 40 سال پيش گفتند: 

استاد بزرگوار آقاي دكتر جناب،به خانه خود خوش آمديد.همه بيش و كم آقاي دكتر جناب را درگروه ديده اند. ايشان از افتخارات فيزيك ايران هستند. ما همگي افتخار مي كنيم كه دانشجوي كوچك ايشان بوديم.موقعي كه فيزيك را در ايران شروع كردند،فقط سه نفر بودند.ولي الآن نمي شود شمرد كه چند نفر هستند. پس به هر دليل كسي كه بتواند قلم به دست بگيرد و يك چيز فيزيك بنويسد،مستقيم يا غير مستقيم دانشجوي ايشان بوده است.آقاي دكتر جناب از هوش و ذكاوت واقعاً بالا و خدادادي برخوردار هستند.سال 1310 ليسانسشان را از دارالمعلمين كه دانشسراي عالي است گرفتند و تصميم گرفتند كه به آمريكا بروند چون شنيده بودند ميليكان،اوپنهايمر و واتسون آنجا هستند.

دقت كنيد كه گفته بودند كه امتحانتان مي كنيم در چهار درس. اوپنهايمر، واتسون،ميليكان و وبشتاين در يك جا مي نشينند و آقاي دكتر جناب در مقابلشان مي نشيند.دو ساعت از دكتر جناب سؤال مي پرسند و فقط يك درس تمام شد و گفتند بقيه درسها را نمي خواهد امتحان دهيد و بياييد برويد و درس دادنتان را شروع كنيد.ببينيد اين چنين هوش و ذكاوتي. ايشان اولين فارغ التحصيل فيزيك هسته اي ايران هستند. تنها درس نبود، تنها مشق نبود، آقاي دكتر جناب همه جنبه ها را در نظر مي گرفتند. سياسي بودند، اجتماعي بودند، هر جا مي رفتند دورشان جمع مي شدند.
آقاي دكتر جناب گفتند: 

هرچه راجع به من گفتند و هر امتيازي دارم مديون راهنمايي و زحمات دكتر محمود حسابي هستم.

 

دكتر عزت الله ارضي افزود:

اين هم يكي از خصوصيات بارز شما بود.آقاي استاد دكتر جناب اولين ايراني است كه براي فيزيكال ويديو لتر مقاله علمي چاپ كرده است. و اين جزو افتخارات مااست.
 

دكتر محمد همایون شكيب دانشجوي دكتر جناب در 42 سال پيش گفتند:
اين استاد براي ما از لحاظ سلامت جسم،روش،رفتار و منش بزرگوارانه اي كه داشتند و دلسوزي و ارتباطي كه با دانشجو داشتنديعني به معناي كامل يك شخصيت استاد فاخر دانشگاه بودند آن هم دانشگاه تهران. به هر ترتيب من هنوز هم مي بينم ايشان هنوز هم شمع جمع ما هستند. يعني هنوز هم در اين سن و سال در هر جلسه اي كه دعوت مي شوند با هر سختي دلشان مي خواهد كه به آن جلسه بروند و حتي گاهي اوقات امتناع مي كنند كه ما ايشان را با ماشين ببريم و ميخواهند خودشان بيايند كه ابراز كنند من خودم آمدم براي شما براي علم.ايشان هنوز هم ما را هدايت مي كنند و خودشان هنوز هم دنبال تحقيق هستند.
 

دكتر صمد فرخي دانشجوي دكتر جناب در 50 سال پيش گفتند:
مطالبي من از استاد جناب ديدم كه بايد بدانم يعني افراد جامعه ما بايد اينرا بدانند كه دكنر جناب فقط درس مكانيك به ما نمي داد و تنها اشكالات مكانيك استادان را بر طرف نمي كرد.اتاق استاد دكتر جناب يك بنگاه كارگشايي بود. هر كس با هر گرفتاري كه داشت با گرفتاريش به آن اتاق مراجعه مي كرد و مطمئن بود وقتي از اتاق بيرون برود گرفتاريش برطرف خواهد شد.
ايشان در سال 1325 ازدواج كردند و از همسرشان به دليل كوششي كه انجام دادند و به خصوص در تربيت فرزندشان كردند تشكر كردند. ايشان دو فرزند اولي دختر كه ازدواج كرده و دومي پسركه او هم ازدواج كرده است و ايشان واقعاً از خانواده شان راضي هستند.


                             نابرده رنج گنج ميسر نمي شود                   مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد

یکی از شاگردان آقای دکتر جناب آقای سید محمد موسوی فر می باشند که در صفحه همکاران ما معرفی شده اند

 آقای سید محمد موسوی فر میگویند یکی از افتخارات من این است که  همیشه از ایشان نمره 20 می گرفتم.

 

 

تهیه و تنظیم: محمد شهریار هوشمند

 

 

نقل از آموش فیزیک

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013