English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

 ساکناني در زير آب هاي مثلث برمودا

 

 

 


 

 

 

مجموعه اي عظيم از موجودات ساکن در اعماق درياها در مثلث برمودا يافت شده است. تعداد و تنوع موجودات بسيار کوچکي که در بررسي اعماق درياها در ناحيه مثلث برمودا در درياي آتلانتيک يافت شده است ، سبب شگفتي و حيرت دانشمندان و محققان شده است.

در طول يک سفر دريايي تحقيقاتي 20روزه که بتازگي انجام شد، محققان با استفاده از تورهاي مخصوص صيد موجودات آبزي و تجهيزات غواصي اعماق 5هزار متري از سطح اقيانوس ها را مورد بررسي و مطالعه قرار داده اند.

 

 

 

در تحقيقات پيشين تنها اعماق کمتر از هزار متر از سطح اقيانوس ها مورد مطالعه قرار گرفته بود. اين در حالي است که در سفر دريايي اخير محققان به اعماق اقيانوس ها، جانوران متعددي شامل جانوران ريز شناور در سطح درياها (زئوپلانکتون ها)، موجوداتي از خانواده ميگوها، ماهي هاي مرکب (سرپايان)، کرمهاي شگفت انگيز و ستاره هاي دريايي جهنده که در يک موزه زيردريايي گردهم آمده بودند، يافت شده است.

به نظر مي رسد از ميان بيش از هزار موجود زنده مختلفي که در اين سفر تحقيقاتي جمع آوري شده است، برخي از موجودات دربردارنده خصوصيات گونه هايي از موجودات زنده باشد که در علم جانورشناسي توصيف نشده اند و بنابراين به عنوان گونه هاي جديد جانوري به ثبت خواهند رسيد.
نتايج به دست آمده از اين تحقيقات، اطلاعات جديدي درخصوص تنوع جانوران ژلاتيني بسيار ريز در سطح درياها فاش کرده است که از آنها به عنوان چسبنده ترين و بي شک شکننده ترين و لطيف ترين موجودات ساکن درياها نام برده شده است.

گفتني است تنها تعداد معدودي از اين زئوپلانکتون هاي ژلاتيني بدون هيچگونه آسيب به ساختمان بدني صيد شده است.

محققان در تلاش هستند نسبت به زندگي موجودات ساکن در اين منطقه و تشابه آنها نسبت به ساير گونه هاي شناخته شده به اطلاعاتي ارزشمند و قابل توجه دست يابند. اين يافته ها به آنها کمک مي کند در آينده اي نزديک از طريق انجام آموزش هاي مشابه، به فرم کامل تر و دقيق تري درباره زنجيره غذايي و سنجش بهداشت و سلامت اقيانوس ها دست يابند

صدها نمونه از موجودات صيد شده در عرشه کشتي تحقيقاتي با استفاده از بارکدگذاري DNA  مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است که تفاوت هايي را در ميان گونه هاي جانوري نشان داده است.

اين سفر تحقيقاتي بخشي از يک طرح عظيم تحقيقاتي است که تا سال 2010 ميلادي فهرست جهاني زئوپلانکتون ها را ارائه خواهد داد و تحت عنوان آمارگيري زئوپلانکتون هاي دريايي شناخته شده است.

يکي از دانشمندان صاحب نظر در زمينه علوم دريايي دانشگاه کانکتيکات که مسووليت اجراي طرح تحقيقات فوق را عهده دارد، معتقد است با پيشرفت اين طرح در مي يابيم درباره تنوع زيستي گونه هاي جانوري ساکن دريا تنها اطلاعات محدودي در اختيار داريم.

اين در حالي است که پيش از اين تصور مي شد به اطلاعات کاملي درباره بسياري از گونه هاي زيستي دست يافته ايم. اما کاربرد روش بارکدگذاري DNA تغييرات شگرفي را در اين ديدگاه ايجاد کرده است و به اين ترتيب از لحاظ ژنتيکي گونه هاي متمايزي از زئوپلانکتون ها شناسايي شده اند که تعداد آنها مدام در حال افزايش است.

جالب است بدانيد که زئوپلانکتون ها در مبارزه با افزايش دماي کره زمين نقش موثري را ايفا مي کنند. اين موجودات روزها را در اعماق درياها و اقيانوس ها مي گذرانند و شب هنگام به عمق 500متري از سطح درياها سفر مي کنند تا از گياهان جاذب کربن که فيتوپلانکتون ناميده مي شوند تغذيه کنند.

بنابراين زئوپلانکتون ها، کربن را از سطح دريا به اعماق منتقل مي کنند و با جداکردن کربن از اتمسفر که در آنجا به عنوان گاز گلخانه اي عمل مي کند، در طبيعت بسيار تاثيرگذار خواهند بود.

اين موجودات همچنين در تغذيه انسان ها نيز نقش موثري را ايفا مي کنند. زئوپلانکتون هاي کوچک از فيتوپلانکتون ها تغذيه مي کنند که اين زئوپلانکتون هاي کوچک نيز مواد غذايي زئوپلانکتون هاي بزرگتر را تامين خواهد کرد که در نهايت به مصرف تغذيه اي ماهي هاي کوچک مانند شاه ماهي و ماهي کولي خواهد رسيد که پس از شکار اين ماهي ها توسط ماهي هاي بزرگتر، در نهايت در يک وعده غذايي تغذيه انسان ها را تامين خواهد کرد.

گفتني است برخي از پرندگان و نهنگ ها نيز از زئوپلانکتون ها تغذيه مي کنند. تا سال 2010اين طرح تحقيقاتي، اثر آلودگي، صيد بي رويه موجودات آبزي ، تغييرات جوي و ساير تغييرات شرايط محيطي را در ميزان زادوولد زئوپلانکتون ها و محيط زندگي آنها مورد بررسي قرار خواهد داد.

 

 

مترجم: فرانک فراهاني جم

 

گروه علمي نابغه هاي ايران


 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013