English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

تاسیس بنیاد حمایت از نخبگان ایران

 

 

 


تاسیس بنیاد حمایت از نخبگان ایران

 

بدین بوم و برزنده یک تن مباد      

    چو ایران نباشد تن من مباد    

کنام پلنگان و شیران شود      

 دریغ است ایران که ویران شود    

 

وسلام بر تو ای هم ریشه ای و هم نگاه ایرانی ... 
         همیشه جان من و تو را پرسشی سنگین آزرده است ، گر چه می خواهیم فراموشش کنیم و یادش نیاوریم و  گر چه در انکارش میکوشیم اما شب  وروز در خوشی و ناخوشی رو در رویمان می ایستد و هر دم خود را عیان تر و عریان تر می کند.

 

 

 

اگر دوریم اگر نزدیک چه در خانه چندین هزار سالمان و چه در خانه های استیجاری ، چه در ایران چه در سرزمینهای دیگر تفاوتی نمیکند ، شرق، غرب، هر کجا که باشیم پرسش این است : ما که بودیم ؟ که هستیم ؟ سرزمین همیشگی ما ایران در کجای تاریخ تمدن بشر ایستاده است ؟؟؟ ناگفته پیداست ملالی که در این پرسش روان سوز است از فقدانی عظیم مایه میگیرد و این کاستی بزرگ هیچ نیست مگر دور افتادگی و عقب ماندگی ایران ما از قافله صنعت و تکنولوزی و ابزارهای قدرت آفرین در منطق پر شتاب دنیای امروز.هموطن هنوز در کتیبه های بیستون و نقش رستم و در ستونها و سراهای فرو ریخته تخت جمشید یا در آرامگاه خاموش ولی گویای پاسارگاد ، شکوه تاریخ ما مدح میزند.آیا رواست که ما اینچنین افسرده و بی نام و نشان تن به تقدیری نا معلوم بسپاریم .شاید حافظه تاریخی غبار گرفته ما نیاز به خانه تکانی دوباره ای دارد. بیایید ایران را بگردیم .بیایید دور ایران را بگردیم؟آیا گذارتان به پاسارگاد افتاده است؟ میدانید پاسارگاد کجاست؟ چند شرکت و موسسه مالی و غیر مالی را میشناسید که نام پاسارگاد را به خود نهاده باشند؟بله پاسارگاد قریه ای است فقیر و محروم در کنار بنیانگذار امپراطوری ایران کوروش بزرگ هخامنشی ، او که نه به کشور گشایی خونخوارانه همچون اسکندر و چنگیز بلکه به جهانگشایی همراه با تساهل و تسامح و مدارا و احترام به ادیان و ملل شناخته شد. نصیب پاسارگاد امروز جز عقب ماندگی و کمبود نصیب پاسارگاد امروز جز عقب ماندگی و کمبود شدید امکانات اولیه زندگی چیست ؟

اگر چنین مایه ای از فرهنگ و پیشینه های درخشان در هر کجای دنیا باشد

 این چنین مورد بی مهری نخواهد بود

ایران سرزمینی است سراسر امکانات و ثروت ، دریاهای آبی ، جنگل های سبز ، کویرهای سوزان ،  کوهستان های بلند مرتبه و یخ بسته ، نفت ، گاز ، معادن گران قیمت و فراوان ، سنگ های تزئینی و ساختمانی قیمتی ، طلا ،  مس و ... به راستی خوب است به یاد آوریم در هیچ رشته کاری و صنعت روز دنیا چیزی یافت نمی شود که زمینه ای برای کار و فعالیت و سرمایه گذاری در میهن ما نداشته باشد .

اینجا سرزمین رشد و استعداد و آمادگی است ، شاید ایران ما خاک گمشده ای است که نیاز به  اکتشافی دیگر بار دارد . در حالی که درآمد کشور همسایه ما ترکیه از صنعت پردرآمد توریسم بیش از درآمد سالیانه ما از صنعت نفت است ، دولتمردان ترک به ما می خندند که ایرانیها راه درآمد زائی را نمی دانند. باید چه گفت ؟ آن هم با زمینه ای آنچنان درخشان که می تواند در صنعت توریسم نگین درخشان جهان باشد. ( با توجه به اینکه ایران جزء دَه کشور اول دنیا از لحاظ جاذبه های طبیعی و جهانگردی است. )

از دلربائی زیبای جاودانه کلاردشت بگوئیم یا از عظمت تکان دهنده شهر سوخته سیستان؟ چه کسی بر ویرانه های بیشاپور گذر خواهد کرد؟آیا وضعیت فعلی پایتخت فرهنگی ایران یعنی شیراز و شهرهای اطراف آن شایسته ایران و ایرانی است؟ اصفهانی که در زیبایی نصف جهان بود امروز در کجای جهان قرار دارد ؟ از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب پر از دیدنی ، خواندنی ، گفتنی و شنیدنی است.

 

ما می خواهیم : این مزرعه آب گرفته آباد گردد و دهقان مصیبت زده شاد گردد

هر ایرانی بداند

همه ما نسبت به ایرانی که در آن بدنیا آمده و پرورش یافته و دوران کودکی و نوجوانی و جوانی خود را در آن سپری کردیم وظیفه و دینی داریم که اگر هر کداممان در حد توان خویش این وظیفه و دین را ادا کنیم ، میتوانیم دوباره ایران را در روزهای اقتدار و زیبایی و شکوه آن ببینیم . دوران نشستن و خون دل خوردن و با یاد خاطرات خوش  دوران کودکی و جوانی ، روز و شب را  سپری کردن به سر رسیده است . زندگی با خاطرات گذشته شایسته ایرانی نیست ، باید واقعی زیست ؛ باید کامل و سرافراز زیست بی نیاز از تصریح است که ایرانیان در هر کجای عالم که زیسته اند مقامی شایسته و جایگاهی درخور یافته اند چرا که استعداد و دانش خویش رادر جمیع عرصه ها به اثبات  رسانیده ان . مطالعه اجمالی وضعیت تحصیلی و جایگاه اقتصادی ایرانیان مقیم آمریکا به عنوان نمونه  از زاویه آمار و در مقایسه با سایر اقلیت های موجود در ایالات متحده این مطلب را به خوبی به اثبات می رساند ، کاملا روشن است که بخش قابل توجهی از کشور های  مهاجر پذیر غربی ، خصوصا آمریکا پیشرفت و اقتدار فعلی خویش را در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی مدیون و مرهون ایرانیان نخبه مهاجر هستند.

در این میان آنچه که ناگفته می ماند وضعیت زندگی  ایرانیان دور از وطن می باشد، شاید شما دوست هموطن که این سطور را می خوانید ، بارها در غروب های غم انگیز غربت غمی ناگفته در گوشه دلتان تپیده است،غمی که نه بلکه دردی جانکاه .دردی که در درونمان  فریاد میزند « چرا بر خلاف میل باطنی ام نمی توانم از موهبت دانش و سرمایه و توانمندی خویش بهره ای به سرزمین مادریم برسانم و دین خود را به وطنم ادا کنم ؟

شاید شما از پس انبوه مشاغل گرفتاری های روزمره انسان مدرن واقعاً دیگر احتمالی برای بروز و ظهور این رویا نمی بینید. شاید هم شنیدن نام بوروکراسی و کاغذ بازی در ایران کافی است تا لرزه براندامتان اندازد و شما را از انجام هر نوع فعالیت چه در عرصه امور عام المنفعه و چه در عرصه ترویج دانش تخصصی خود یا در عرصه سرمایه گذاری اقتصادی منصرف کند.

 

 

 

حال ما آمده ایم

با این اوصاف « بنیاد حمایت از نخبگان ایران »  به عنوان یک N.G.O.   فعال و پویا و با تیمی متخصص و پر انرژی تشکیل شده تا در اقدامی بنیادی و با همراهی و یاری همه ایرانیان توانمند و غیرتمند در سر تا سر کره خاکی دو کار بزرگ در جهت همبستگی همه ایرانیان و رساندن ایران یه جایگاه شایسته خویش انجام دهد.

دو فعالیت عمده این سازمان به شرح ذیل است :

1- برای اولین بار « بنیاد حمایت از نخبگان ایران »  قصد اجرای ایده ها و پروژه های ایرانیان خارج از کشور  در ایران را دارد .

شما هموطن ارجمند و گرامی مقیم خارج از کشور در هر کجای کره خاکی که هستید در صورتی که تمایل دارید تا در هر کجای ایران عزیز ( تهران ، اصفهان ، شیراز ، تبریز ، مشهد ، کرمان ، شمال و جنوب و ... ) با احداث مکان های علمی ، آزمایشگاهی ، درمانی ، امدادی ، پزشکی ، تفریحی و ...  قدمی در راه توسعه و پیشرفت کشورتان ، شهرتان یا روستایتان و رفع محرومیت از آن بردارید ؛ لیکن به علت اشتغال فراوان در کشور محل اقامت ، فرصت لازم جهت پیگیری مراحل  انجام آن را ندارید ، این  سازمان  آماده است تا با تیمی توانمند از دیگر هموطنان متخصصمان که سالها در کشور های مختلف جهان زندگی کرده و امروز به وطن خویش بازگشته اند ، اجرای ایده شما را در داخل کشور به عهده گرفته و با انجام کلیه مراحل اجرائی  و گذر از بوروکراسی اداری ، ایده مورد نظر شما و دغدغه سالیان متمادی به جا مانده در فکر شما را به منصه ظهور برساند .  همچنین با مشاوره و کارشناسی دقیق بهترین زمینه ها برای انجام پروژه های عام المنفعه مورد نیاز واقعی ایران به شما پیشنهاد می شود.

متاسفانه سالهاست در کشور ما خیرین ایران هزینه فراوانی جهت ساخت مدرسه اختصاص داده اند تا دانش آموزان محروم بتوانند در مدارس استاندارد  و مرغوب به کسب دانش بپردازند ، لیکن تاسف آنجاست که به علت نبود سازمانی پویا و فعال در کشور جهت حمایت از این دانش آموزان پس از دوران تحصیلات متوسطه ، دانش آموزان نخبه ای هم که در این مدارس پرورش می یابند ؛ پس از جدائی از مدرسه و ورود به دانشگاه با اولین تراوش نبوغ ذهنیشان و موفقیت در المپیاد های علمی بین المللی با سیل دعوتنامه های موسسات و دانشگاه های غربی مواجه شده و به دلیل همین خلا موجود  این افراد هم علی رغم میل باطنی جذب این کشورها شده و عملاً به دلیل بی برنامگی نتیجه این همه هزینه و سرمایه گذاری در مدرسه سازی ، عاید کشورهای غربی می شود و خیرین مدرسه ساز ما ناخواسته فقط موجب صرفه جویی در هزینه آموزشی دولتهای غربی می شوند.

به همین دلیل مهم  بنیاد حمایت از نخبگان ایران آماده است ، تا در صورت تمایل هموطنان عزیز در احداث مجتمع های آموزشی ، علمی ، تحقیقاتی ،  آزمایشگاهی و رفاهی جهت استفاده نخبگان گمنام کشورو یا عموم مردم ؛ همکاری وافی و کافی را انجام داده و اجرای پروژه های شما را با نام خود شما، از گرفتن مجوز تا هنگام افتتاح و بهره برداری تحت نظارت شما مدیریت نماید و گزارش پیشرفت کار را نیز به صورت منظم و ماهانه در اختیار شما قرار دهد.

بدیهی است نتیجه این حرکت عظیم ملی کاهش محسوس مهاجرت مغزها و نخبگان علمی کشور به کشورهای دیگر پس از غریب به چهل سال خواهد بود. ما یقین داریم که با همکاری و مساعدت هموطنان عزیز علاقه مند به کشورشان رتبه اول فرار مغزهای ایران در میان 91 کشور جهان ( به نقل از صندوق بین المللی مهاجرت ) پس از قریب به نیم قرن به رتبه دوم یا سوم خواهد رسید و زمینه برای تعامل گسترده بین ایرانیان داخل و خارج و رسیدن ایران عزیز به قله های پیشرفت و ترقی فراهم می گردد.

در همین رابطه « جامعه خیرین حامی نخبگان ایران » نیز در حال شکل گیری است و مشتاق حضور هموطنان خارج از کشور جهت عضویت در این جامعه می باشد . همچنین این سازمان آماده است تا انجام مراحل ذکر شده در خصوص سایر پروژه های مورد نظر شما مانند ساخت بیمارستان ، مجتمع های تفریحی و ... که جنبه استفاده عمومی دارد را نیز به عهده گیرد.

 لذا از هموطنان علاقه مند دعوت می شود تا در صورت تمایل در فرم عضویت این سازمان که در سایت موجود می باشد ، ثبت نام کرده و ما را از برنامه ها ، اهداف و توانایی های خود در این زمینه مطلع کنند تا زمینه برگزاری جلسات مشترک با هیات مدیره بنیاد جهت تبیین و بررسی برنامه های طرفین مهیا گردیده و کار با سرعت آغاز شود . ضمناً بنیاد حمایت از نخبگان ایران آماده است تا در صورت تقاضا کلیه مدارک و اطلاعات لازم را جهت اطمینان خاطر هموطنان عزیز ارائه نماید.

2- دومین اقدام بزرگ این سازمان ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان برجسته در سراسر جهان است .

 بنیاد حمایت از نخبگان ایران مفتخر است تا در اقدامی بی سابقه و از طریق این سایت ، کلیه ایرانیان توانمند در هر کار و رشته و تخصصی و با هر عقیده و گرایشی  در سر تا سر جهان را گرد هم آورده و به یکدیگر و تمامی مردم ایران معرفی کنند تا از این طریق همه ایرانیان در هر کجای دنیا با سایر هم وطنان خویش آشنا و از موقعیت و توانایی و تخصص  آنان مطلع شوند .

بدین ترتیب این سایت به بانک اطلاعاتی ایرانیان توانمند و برجسته در زمینه های مختلف تبدیل می شود چه بسا دو دوست یا دو همکلاسی در دو نقطه جهان از این طریق بار دیگر روزهای خوش و فراموش نشدنی گذشته را زنده کنند . بنابراین همین جا از کلیه هموطنانمان در هر کجای دنیا دعوت می کنیم تا در قسمت فرم عضویت این سایت ثبت نام کرده و با ذکر اجمالی از بیوگرافی، محل اقامت و اشتغال خود ، همراه با یک عکس ، جامعه ایرانیان برجسته داخل و خارج از کشور را به حضور خود مزین فرمایند.

 

بنیاد حمایت از نخبگان ایران


 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013