English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

تامين نيروي الكتريكي شبكيه مصنوعي با نانوباتري

 

 

 



تهران
،خبرگزاري جمهوري اسلامي 

علمي. جامعه اطلاعاتي. جمعي از محققان آزمايشگاه ملي سنديا به سرپرستي رمپ بخشي از تيم تحقيقاتي متشكل از دانشمندان رشته‌ها و موسسات مختلف را تشكيل مي‌دهند كه در حال تحقيق براي ساخت نوعي نانوباتري هستند.

به گزارش جديدترين شماره ماهنامه فناوري نانو، از اين نانوباتري مي توان براي تامين نيروي لازم براي شبكيه مصنوعي در چشم كاشت.

مركز ملي طراحي زيست تقليدي نانوساختارها وابسته به دانشگاه ايلي نويز ايده‌هاي تحول گرايانه را در زمينه كاربرد نانوداروها اجرا كرده و وظيفه طراحي، مدل‌سازي ، ساخت و توليد ابزارهاي نانوپزشكي مبتني بر حامل هاي يون طبيعي و مصنوعي را برعهده دارد.

در واقع اين حامل‌ها پروتئين‌هايي هستند كه حركت يون‌ها را در غشاي سلول‌هاي زنده كنترل مي‌كنند.

در قدم نخست اين مركز بايد ابزارهايي جهت توليد نيروي الكتريكي مورد نياز طراحي كرد اين ابزارها يا همان زيست باتري‌ها در مجموعه وسيعي از ابزارهاي كاشتني كه اولين آن شبكيه مصنوعي است و هم اكنون محققان دانشگاه كاليفرنياي جنوبي مشغول ساخت آن مي‌باشند به كار خواهد رفت.

اين شبكيه مصنوعي و نانوباتري همراه آن در تصحيح انواع مشخصي از بيماري‌هاي چشمي به نام MACULAR DEGENERATION ‬مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هم اكنون دانشمندان سعي دارند با توجه به ناقل‌هاي خاصي كه در مارماهي برق دار يافتند و با استفاده از مدل‌سازي هاي چند مقياسي چگونگي رفتار ناقل را درك و پيش بيني كنند.

به نظر آنها اين اطلاعات درك بهتري از چگونگي ايجاد طبيعي نيروي الكتريكي در موجودات زنده را موجب مي‌شود و در نهايت از اين اطلاعات مي توان در طراحي و ساخت نانوباتري‌ها استفاده كرد.

محققان در نهايت با جمع بندي نتايج حاصل از نرم افزارها، الگوريتم ها و طراحي‌هاي انجام شده و نيز دانش به دست آمده از طريق مدل‌سازي و برگزاري كارگاه‌ها، كنفرانس‌ها و سمينارها و همكاري‌هاي مشترك سعي دارند تا به نتيجه‌اي قابل قبول دست يابند.

هدف نهايي تمامي اين دانشمندان گردآوري مجموعه‌اي از اعمال زيستي در ابزارهاي جديد است به طوريكه بتوان با استفاده از اين ابزارهاي قابل كاشت بدن بيماري‌ها را درمان كرد.

از جمله اين خواص كه در زمينه حمل و نقل زيستي يون‌ها مورد توجه مي باشند مي‌توان به سيگنال دهي الكتريكي، پمپ اسمزي و آشكارسازي مولكولي اشاره كرد.

 

 

 

نقل از ایرنا

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013