English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

نخستين زن گردشگر فضايي

 

 



انوشه انصاري نخستين زن گردشگر فضايي بهار آينده راهي فضا مي‌شود

 

 
 

انوشه انصاري، نخستين فضانورد ايراني آماده مي‌شود كه در بهار سال آينده به عنوان نخستين زن گردشگر فضايي جهان با فضاپيماي روسي «سايوز» به ايستگاه فضايي بين‌المللي سفر كند.

به گفته مقامات فضايي روسيه، قراردادهاي اوليه براي سفر فضايي خانم انصاري امضا شده و وي براي طي آموزش‌هاي لازم در مراكز فضايي روسيه آماده مي‌شود.

انوشه انصاري كه 38 سال دارد، روز جمعه به همراه يك ژاپني كه از او به عنوان گردشگر فضايي بعدي ياد مي‌شود بازديدي از مركز فضايي روسيه داشت

انصاري اگرچه به عنوان يك گردشگر فضايي و با پرداخت مبلغي كلان جواز سفر به فضا را دريافت كرده است ولي مشكل مي‌توان سفر اين نخستين فضانورد ايراني را سوداي ماجراجويانه و پرهزينه يك زن ثروتمند براي كسب عنوان نخستين زن گردشگر فضايي دانست؛ خصوصا اين كه انصاري و خانواده‌اش نام‌هايي كاملا شناخته شده در عرصه تحقيقات فضايي هستند. خانواده انصاري مبتكر جايزه 10 ميليون دلاري است كه چندي پيش به سازنده نخستين فضاپيماي خصوصي كه قابليت پرواز در ارتفاع بيش از 100 كيلومتري زمين را داشت اعطا شد.

انصاري در شرايطي راهي فضا مي‌شود كه طي چهل و پنج سال گذشته سفر به فضا تنها در انحصار شوروي سابق ( و روسيه)، آمريكا و به تازگي چين بوده است.

تاكنون بيش از 440 نفر طي نزديك به 1000 ماموريت فضايي از مرزهاي فضا عبور كرده‌اند كه نزديك به 380 نفر آنها از اتباع آمريكا و شوروي سابق و بقيه از شهروندان چكسلواكي، آلمان شرقي ( سابق )، ژاپن، بلغارستان، افغانستان، برزيل، انگليس، كوبا، مجارستان، هند، مغولستان، لهستان، روماني، اسلواكي، آفريقاي جنوبي، اسپانيا ، سوئيس ، سوريه، بلژيك، اتريش، فرانسه، اسپانيا، سوئيس، آلمان، مكزيك، هلند، عربستان سعودي، رژيم اشغالگر قدس و مكزيك بوده‌اند كه توسط فضاپيماهاي آمريكايي و روسي امكان سفر به فضا را يافته‌اند.

انوشه انصاري كه در سال 1967 (1347) در تهران به دنيا آمده، در سال 1984 (1364) به همراه خانواده‌اش به آمريكا رفت. پس از به پايان رساندن دبيرستان در دانشگاه جرج ماسون در رشته برق و كامپيوتر به تحصيل پرداخت. انوشه انصاري سپس در دانشگاه جرج واشنگتن آموزش را ادامه داد و موفق به دريافت فوق ليسانس از اين دانشگاه شد.

در سال 1993 به همراه همسر و پسر عمويش « شركت فناوري تله كام » را بنيان گذارد. نام وي به عنوان يكي از زنان موفق به ثبت رسيده است.

انوشه از دوران نوجواني به فضانوردي علاقمند بود و همين علاقه باعث شد در سال 2004 براي نخستين پرواز فضايي غير دولتي جايزه‌اي 10 ميليون دلاري تعيين كند كه با نام «جايزه انصاري ايكس» معروف شد و به موسسه‌اي تعلق گرفت كه در آمريكا توانست كيهان پيماي كوچك « اسپيس شيپ وان » را در همين سال به پرواز در آورد.

سيروس برزو، پژوهشگر كيهان‌نوردي مقيم روسيه و موسس و سردبير مجله «مرزهاي بي‌كران فضا» كه اخيرا كتابي از وي و مجموعه‌اي از آثار استاد فرشچيان با پيگيري او به ايستگاه فضايي بين‌المللي منتقل شده تا نخستين نمايشگاه هنري در فضا را تشكيل دهد، درباره روند سفر نخستين فضانورد ايراني كه در حال حاضر در روسيه به سر مي‌برد گفت: از آغاز سال 2006 شايعاتي در مورد پرواز خانم انصاري از طريق شركت «اسپيس ادونچرز» به فضا بر سر زبان ها افتاد كه از همان زمان به عنوان يك علاقمند به فضانوردي خبرهاي مربوطه را پيگيري مي كردم . در تماسي كه با الكساندر الكساندروف كيهان نورد سابق و يكي از مسئولان فعلي پرواز هاي سرنشين‌دار داشتم مشخص شد كه وي اينك در مسكو به سر مي برد و مراحل اوليه كار را مي گذراند.

برزو خاطرنشان كرد: آموزش وي از هفته گذشته به عنوان عضو احتياط ناو سايوز تي ام آ-9 در موسسه فضايي انرگيا با آشنايي با ناو كيهاني سايوز آغاز شده و به همراه « دايسوكه انوموتو» - ژاپني داوطلب سفر به فضا - آموزش مي بيند.

«دايسوكه انوموتو» قرار است 24 شهريور ماه به همراه مايكل لوپز آلگريا و ميخاييل تورين ( دو نفر اخير چهاردهمين گروه مستقر در ايستگاه فضايي بين المللي) به فضا پرتاب شود.

 

 

 

نقل از گروه نابغه ها

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013