English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

دَوَران ، تحول زمانی و تأثيرات بيولوژيکی آن

 

 

 


 

دَوَران ، تحول زمانی و تأثيرات بيولوژيکی آن

حقوقی اصفهانی ، سلمان1

1 دانشجوی اينترن دکترای عمومی دامپزشکیD.V.M دانشگاه آزاد اسلامی،واحد شهر کرد

Saly_Art_DVM@yahoo.com

پورايماني، حامد2

 فارغ التحصيل التحصيل کارشناسی فيزيک نظری، انجمن علمي گروه فيزيك دانشگاه اصفهان

Hamed@iwp.ir

اساتيد راهنما :

تشفام،مسعود3

3 ph.D فيزيولوژي دامپزشکی ، دانشيار دانشگاه تهران

Teshfam@ut.ac.ir

فلاحی مروست ، محمد تقی4

4 ph.D فيزيک ذرات بنيادی ، استاد دانشگاه اصفهان

Mtfall@sci.ui.ac.ir

جوادی ، حسين 5

دانشگاه آزاد تهران

Javadi_hossein@hotmail.com

 

چکيده :

اگر ما به  يك ساعت پاندولي قديمي توجه داشته باشيم در مي يابيم كه  دوران ناشي از پاندول باعث مي شود كه  زمان ساعت پيش رود يعني دوارن باعث تحول زماني مي شود .با اين مقايسه ي كاملاً پيش پا افتاده  ما بايد براي مفهوم زمان يك دوران براي عالم هستي داشته باشيم .

در اين جا ما با استفاده از يک سري مفاهيم فيزيکي وبررسي مسائل بيولوژيکي سعي داريم به توضيح رابطه ي تأثير دوران بر عامل زمان و تأثيرات بيولوژيکي آن بپردازيم. قابل ذکر است با توجه به اين که در طرح اين نظريه فيزيکي چندين استاد راهنما ماراياري مي کنند، لذا به پيشنهاد آنان، اين نظريه  در حال حاضر TRS نام گرفته است [1] ،که براي رسيدن به نتيجه قطعي نياز به مطالعات وتحقيقات بيشتري دارد.

درتئوري نسبيت در فيزيک پارامتري که اين تئوري را از ديگر مباحث در فيزيک متمايز مي سازد زمان است.به اين ترتيب که بررسي يک پديده در چارچوب فضا- زمان مورد بررسي قرار مي گيرد و زمان به عنوان بعد چهارم فضا تلقي ميگردد. يعني پارامتر زمان کميتي است که درفاصله رخ دادن دو رويداد تأثيرميگذارد.همان طور که مي دانيم يکي از پديده هايي که بشربااستفاده ازآن به گذر زمان پي مي برد پيدايش شب وروز است وپيدايش شب وروزحاصل از دوران زمين .به طوري که اگر اين دوران متوقف شود گذر زمان احساس نخواهد شد.

با کمي توجه به يک ساعت مکانيکي قديمي پي مي بريم که اين ساعت طوري طراحي مي شود که با استفاده از دوران ناشي از چرخ دنده ها،گذرزمان نشان داده شود.پس تا بدين جا، ما يک  رابطه بين دوران و تحول زماني در نظر مي گيريم.و هر دوران را مولد يک تحول زماني توصيف مي کنيم.

در مکانيک کوانتومي هر دوران ناشي از تاثير يک عملگر دوران به روي سيستم است.که اين عملگر بوسيله اسپين به عنوان

 مولد دوران در سيستم توصيف می شود [2].بر اين اساس در آزمايشات تجربي مشاهده شده که طول عمر واپاشي مواد راديو

 اکتيو در دستگاه دوار طولاني تر مي شود[3].

حال مبحث اساسي ما اين است که اين تحول زماني چه تأثيري بر سيستم بيولوژيکي دارد؟

اگر بپذيريم زمان بر روي زمين معلول دو حرکت اصلي،زمين به دورخود وبه دورخورشيد است واين حرکت را حاصل جابجايي در دو مجموعه ي برآيندي نموداري 

x,y,z 

 بدانيم آنگاه هرنقطه اي از زمين به دليل قرار گرفتن در طول و عرض جغرافيايي اش داراي زمان منحصر به فردي خواهد بود.اين نکته تأييدي بر نگرشهاي انيشتين در مورد نسبي بودن زمان وقائل شدن زمان منحصر به فرد براي هر دستگاه موجود زنده مي باشد[4].

حال اگر بپذيريم زمان بيولوژيکي با زمان فيزيکي هيچ تناقضي ندارد و زمان بيولوژيکي توسط سيستم

 سامان دهي مي شود[4]، و زمان را به عنوان يکي از اجزاء مهم در معماري سيستم بيولوژيکي موجود زنده در نظر داشته باشيم ، واز سوي ديگر اين مبحث اساسي مکانيک کوانتومي در فيزيک را در مورد هر سيستم(خواه زنده يا غيرزنده ) در شکل سامان دهي درون سيستمي اش براي رسيدن به تعادل بيشتر و ثبات در اين تعادل حداکثري را بپذيريم،آنگاه براي هر عمل مجموعه اي احتمالها و رخدادهايي وجود دارد وهر سيستم به گونه اي آن احتمالات را بر مي گزيند که به حداکثر تعادل( حداقل انرژي ) برسد[5]. 

از سوي ديگر زمان در حال گذار دائمي است و سيستم بيولوژيکي مشمول يک تغيير ناپذيري مطلق مي باشدکه در سيستم بيولوژيکي فراگير است. مثلاً در گذارازتقسيم سلولي ميتوز هيچ راه انشعابي و يا راهکار ميانبري وجود ندارد.مسيرها سرتاسر به صورت دو تايي پيش مي روند و هيچ مسير انشعابي پيش بيني نمي شود و در فاصله هاي زماني مشابه هيچ تغييري وجود نداردو آنچه تقسيم ميتوز را پيش مي برد مسير زمان است. و يکي از عوامل مهمي هم که ميتوز را به پايان مي رساند ، همان زمان است.يعني اگر مجموعه اي که در حال تقسيم ميتوز پيش مي رود را بتوان در لحظه اي ثابت کرد و زمان را در آن مجموعه به سمت صفر ميل داد ، لاجرم با خارج کردن زمان به عنوان عامل پيش برنده تقسيم ميتوزي ، تقسيمات پايان مي گيرد.

اگر موضوع دوقلوهاي همسان انيشتين و حضور يکي در هواپيماي با سرعت نزديک نور و ديگري بر روي زمين را بپذيريم و تفاوت

 سني براي آنها قائل باشيم (بعد از گذشت زمان هاي متفاوت به خاطر تفاوت سرعت آنها[4]  و تاثير پذيري متفاوت از دوران بر

 اساس نظريه فيزيکي ما[1])  مي توانيم بپذيريم که بدون رسيدن به سرعتهاي بالا هم مي توان ساعت بيولوژيکي و زمان فيزيکي دستگاهي را تغيير داد.

زمان بيروني فيزيکي معلول حرکتهاي انتقالي و وضعي زمين است و برآيند هاي نموداري اين حرکت و سرعت آن و مسير پيش بيني شده نجومي آن کاملاً قابل اندازه گيري است.حال اگر دستگاه دواري در قسمتي از زمين بتواند همان نمودار و حرکت را به صورت عکس طي کند، درون دستگاه دوار مورد نظر مي توان به بي زماني رسيد واگر بپذيريم که زمان بيولوژيکي با زمان فيزيکي هيچ تناقضي ندارد، پس مي توان زمان بيولوژيکي موجودي را صفر کرد.

گروه تحقيقاتي اين مجموعه در حال رايزني با اساتيد علوم مختلف بيولوژيکي و فيزيکي در داخل و خارج کشور براي طراحي و اجراي آزمايشهاي ساده و کارآمدي براي اثبات نظريه خود هستند.و ابتدا بدون در نظر گرفتن زاويه و سرعت حرکت زمين، صرفاً با در نظر گرفتن تغييرات حرکت و دوران در ايجاد و تغيير زمان ، در حال طراحي آزمايشات روند رشد باکتري در محيط Nutriant agar   از سويه ي استانداردي از باکتري Escherichia coli   هستندکه در شرايط مشابه آزمايشگاهي از لحاظ موادمغذي،حرارت، فشار، در دو محيط ساده آزمايشگاهي و محيط دوار از نظر توليد پرگنه مورد مطالعه قرار گيرد.در صورتی که محيطهاي کشت باکتري بعد از گذشت زمان مشابه از نظر رشد و تکثير به شکل معنا داري تغييراتي را نشان دهند ، مي توان نتيجه گرفت که دوران دستگاه توانسته است در جهت جمع با حرکت عمومي زمين،زمان را به سمت سريعتر شدن يا در جهت عکس حرکت عمومي زمين،زمان را به سمت کندتر شدن سوق دهد.

 

با تشکر از اساتيد محترم :

پروفسور Jens Eisert ،
Junior Professor, University of Potsdam  Imperial College London
 
پروفسور Howard Berg ،
 
Professor of Physics and Professor of Molecular and Cellular Biology ,
PhD 1964, Harvard University

دکتر بيژن رادمهر ph.D علوم آناتومی و تشريح دامپزشکی ، استاد دانشگاه تهران

دکتر هادی کيوانفر ph.D ميکروبيولوژي دامپزشکی ، دانشيار دانشگاه تهران

 

مراجع :

[1]. TRS  Theory  ( Time Revolution and Spin ),  H.Poor  Imani , Theoretical Physics , European Physical Society ( EPS ) ,Florence & Department Of  Physics, The University Of  Isfahan , Isfahan ,Iran

[2]. Quantum Mechanics ( J.J. Sakurai )

[3]. آشنايي با فيزيک اتمی،حسين جوادی

[4]. Modern Physics , Kenneth S. Krane

[5]. Interdisciplinary Time Studies. Singapore, New Jersey, London, Hong Kong: World Scientific. 1995. Pp. 68-84.© G.E.Mikhailovsky- BIOLOGICAL TIME, ITS ORGANIZATION, HIERARCHY AND

PRESENTATION BY COMPLEX VALUES, G. E. Mikhailovsky

 


 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013