English

Contact us

نظر دهید

تماس با ما

فارسی

Welcome to CPH Theory Siteبه سایت نظریه سی پی اچ خوش آمدید

 

 

نظریه سی پی اچ بر اساس تعمیم سرعت نور از انرژی به ماده بنا شده است.

اخبار

آرشیو مقالات

 

سی پی اچ در ژورنالها

   

 

دكتر نادري در ايران

 

 


 

دكتر فيروز نادري دانشمند ايراني و يكي از مديران ارشد سازمان فضايي ناسا پس از 27 سال طي هفته هاي اينده به ايران سفر خواهد كرد.

 

 

 

 

 

دكتر فيروز نادري در ۲۶ اسفند سال ۱۳۲۴ در شيراز به دنيا آمد. وي تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در ايران به اتمام رساند و پس از آن به آمريكا مهاجرت كرد و تحصيلات دانشگاهي خود را در رشته مهندسي برق پي گرفت. وي دوره كارشناسي خود را در دانشگاه ايالتي آيووا و كارشناسي ارشد و دكتراي خود را در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي به اتمام رساند. نادري از سال ۱۹۹۶ مدير برنامه منشاء حيات ناسا بود. وي در سال ۱۹۷۶ به JPL پيوست و به عنوان مدير آزمايشات پروازي علوم فضا و مدير طرح تفرق سنج (Scatterometer) ناسا به كار پرداخت. علاوه بر اينها وي در مركز مديريت ناسا، سرپرستي برنامه فناوري ارتباطات پيشرفته ماهواره اي را بر عهده داشت و در JPL نيز مدير برنامه ماهواره هاي متحرك بود. وي از سال ۲۰۰۰ نيز مديريت برنامه تازه تاسيس برنامه مريخ را بر عهده گرفت. وظيفه مركز برنامه مريخ آن است كه تمام تحقيقات مربوط به مريخ را هدايت و برنامه ريزي كند.وي، در فروردين ماه 1379 به سمت مدیر پروژه های اکتشاف مریخ منصوب شد و هم اكنون مدير ارشد برنامه‌ريزي راهبردي JPL آژانس فضايي آمريكا (ناسا)است.

پس از 27 سال، دکتر نادری برای اقامتی کوتاه عازم کشورش خواهد شد و  برنامه های عمومی را با هماهنگی ماهنامه نجوم و همکاری مراکز علمی در سرفصل برنامه های سفر خود گنجانده است.

ارایه 3 سخنرانی عمومی برای علاقمندان در تهران و شیراز ، کنفرانس مطبوعاتی برای پاسخ به پرسشهای رسانه ها که با توجه به کمبود وقت سفر امکان گفتگوی تفضیلی و اختصاصی با آنها فراهم نیست ، حضور در ویژه برنامه آسمان شب در شبکه4 سیما و بازدید از چند مرکز علمی از جمله رئوس این برنامه ها خواد بود ضمن اینکه روزی نیز ایشان میهمان دانشگاه صنعتی شریف خواهند بود. جزییات برنامه های سفر ایشان به ایران که از روز 4 اسفند ماه اغاز می شود به تدریج از طریق سایت پارس اسكايhttp://www.parssky.com/  و سايت نجوم http://www.nojum.ir/  به اطلاع علاقمندان خواهد رسید و به ویژه زمان بندی برنامه های عمومی وی جهت فراهم شدن امکان حضور علاقمندان در آنها اعلام خواهد شد.

در سال ۲۰۰۴ ميلادي نشريه ساينس دست به انتخاب ۱۰ رويداد تاثير گذار علمي بشر زد و در راس فهرست اين نشريه معتبر نام کاوشهاي روباتيک سياره سرخ فام مريخ قرار داشت که دو خودروي کوچک کاوشگر موفق به انجام انها شده بودند Spirit  و  Opportunity که گاهی در ایران از آنها به نام های روح و فرصت نام برده می شد اینک به عنوان نقطه اوجی بر فناوریهای فضایی انسان به شمار میروند. اما در پشت این ماموریت ویژه حضور مدیریت برجسته یک شخص نمایان بود.

 

 

 

نقل از پارس اسکای


 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 

26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

آخرین مقالات


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIBNITZ'S MONADS & JAVADI'S CPH

General Science Journal

World Science Database

Hadronic Journal

National Research Council Canada

Journal of Nuclear and Particle Physics

Scientific Journal of Pure and Applied Science

Sub quantum space and interactions from photon to fermions and bosons

مرز بین ایمان و تجربه  

نامه سرگشاده به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آرشیو موضوعی

اختر فیزیک

اجتماعی

الکترومغناطیس

بوزونها

ترمودینامیک

ذرات زیر اتمی

زندگی نامه ها

کامپیوتر و اینترنت

فیزیک عمومی

فیزیک کلاسیک

فلسفه فیزیک

مکانیک کوانتوم

فناوری نانو

نسبیت

ریسمانها

سی پی اچ

 فیزیک از آغاز تا امروز

زندگی نامه

از آغاز کودکی به پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان هستی کنجکاو بودم. از همان زمان دو کمیت زمان و انرژی بیش از همه برایم مبهم بود. می خواستم بدانم ماهیت زمان چیست و ماهیت انرژی چیست؟


 

 

free hit counters

Copyright © 2013 CPH Theory

Last modified 12/22/2013